تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804089144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه تربيت مديران آينده دستگاه‌هاي اجرايي به دولت رفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برنامه تربيت مديران آينده دستگاه‌هاي اجرايي به دولت رفت
جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري گفت:‌ برنامه تربيت مديران آينده دستگاه‌هاي اجرايي به هيات وزيران تقديم شده است و پس از تصويب به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمود عسكري آزاد اظهار داشت: دستگاه اجرايي بر اساس اين برنامه دستگاه‌هاي اجرايي كارمنداني را كه حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد و پنج سال سابقه خدمت يا رتبه شغلي ارشد و حداكثر 45 سال سن دارند، را براي سنجش شايستگي به كميسيون تحول اداري دستگاه، همچنين افراد داراي شرايط و استعداد اوليه تا سه برابر سهميه اعلام شده به دستگاه، را به مركز آموزش مديريت دولتي معرفي مي‌كنند.وي در ادامه فرآيند تربيت مديران را چنين اعلام كرد كه مركز آموزش مديريت دولتي با استفاده از ظرفيت‌هاي ملي، استاني و ظرفيت‌هاي آموزشي دستگاه‌هاي اجرايي و بخش غير دولتي داراي صلاحيت و با بهره‌گيري از ابزارهاي نوين آموزش و تربيتي نسبت به اجراي دوره آموزش و برنامه‌هاي توسعه‌اي اقدام خواهند كرد اين در حالي است كه مدرسان اين دوره‌ها نيز بايد واجد شرايط علمي، تخصصي و تجربي در بالاترين سطح لازم باشند.

جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري افزود: اين معاونت مدل شايستگي عمومي مديران حرفه‌اي دولت را در ابعاد مختلف دانشي، مهارتي، نگرشي و ارزشي طراحي و تدوين كرد و منظور از پست‌هاي مديريت دستگاه‌هاي اجرايي، تمامي پست‌هاي مديريت به استثناي پست‌هاي مديريت سياسي مندرج در ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري خواهد بود.

عسكري آزاد، مهم‌ترين اهداف اين برنامه را ايجاد زمينه براي تحقق دانش‌گرايي و شايسته‌سالاري مبتني بر اخلاق اسلامي در انتصاب و ارتقاي مديران دولتي دانست و گفت: ما درصدد حفظ و توسعه سرمايه انساني و تقويت توان و ظرفيت مديريت كشور در آينده‌ايم و از طريق جانشين‌پروري مي‌خواهيم سازوكار مناسب براي توسعه ظرفيت‌ها، قابليت‌ها و شايستگي‌هاي كارمندان مستعد احراز پست‌هاي مديريت حرفه‌اي را فراهم كنيم.

وي، افزايش انگيزه كارشناسان و كارمندان از طريق ايجاد فضاي رقابتي و عادلانه كردن فرآيند انتخاب و انتصاب در پست‌هاي مديريتي را از جمله اهداف اين برنامه اعلام كرد و افزود: دوره‌هاي آموزشي شش ماهه است و مصمم هستيم در هر دوره حداقل 1000 نفر را تربيت كنيم و آموزش‌ دهيم و البته در پايان دوره به شركت‌كنندگان گواهينامه شايستگي عمومي مديران اعطا مي‌شود تا اين برنامه با اهداف و سياست‌هاي نظام اداري و نيازهاي مديريتي برنامه‌هاي توسعه كشور هم راستا شود.

عسكري‌آزاد، مهم‌ترين ضرورت امروز نظام اداري را شناسايي و سنجش افراد مستعد و تربيت آنها براي تصدي پست‌هاي مديريت حرفه‌اي در نظام اداري برشمرد و افزود: پس از پايان هر دوره آموزشي، مركز آموزش مديريت دولتي شايستگي كسب شده توسط شركت‌كنندگان را از روش‌هاي مقتضي و متعدد مورد سنجش قرار مي‌دهد و فهرست تاييد شده نهايي را به دستگاه‌هاي اجرايي اعلام مي‌كند تا در بانك اطلاعات مديران ثبت شود.

وي، ضابطه‌مند كردن ارتقا و انتصاب مديران و اجراي بند 4 سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري را از جمله مستندات اين برنامه اعلام كرد و گفت: اجراي صحيح اين برنامه در واقع تحقق عدالت اداري در ارتقا و انتصاب مديران و جلوگيري از امور سليقه‌اي، خطي، سياسي و فردي است و مسئوليت حسن اجراي اين برنامه بر عهده معاونت توسعه مدريت و سرمايه انساني رئيس جمهور است و منابع اعتباري موردنياز براي اين برنامه مشتركا توسط مركز آموزش مديريت دولتي و دستگاه‌هاي اجرايي تامين مي‌شود و اين مركز و دستگاه‌هاي اجرايي موظف به تهيه گزارش‌هاي نظارتي و عملكردي از اجراي اين برنامه و ارايه آن به اين معاونت هستند.

كد خبر: 2195603

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۰۸:۴۶

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن