تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820388413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضياء‌الدين دري: اصغر فرهادي از تلويزيون به سينما آمد/سينما اشاعه يافته از مديران تلويزيوني است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ضياء‌الدين دري: "اصغر فرهادي" از تلويزيون به سينما آمد/سينما اشاعه يافته از مديران تلويزيوني است
"ضياء‌الدين دري" در برنامه شب گذشته "هفت" از نقش پررنگ تلويزيون در سينما گفت.
به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران؛ بخش دوم برنامه سينمايي "هفت" به سومين دوره "جشنواره جام جم" اختصاص داشت كه گبرلو از فرجي دبير جشنواره جام جم و "ضياء‌الدين دري" يكي از داوران اين جشنواره دعوت كرده بود.

ضياء‌الدين دري، كارگردان سينما و تلويزيون در اين برنامه درخصوص داوري جشنواره گفت: داوري آثار آغاز شده و تعداد داوران اين دوره به دليل حجم زياد آثار به 9 نفر رسيد.

وي در خصوص نقش پررنگ تلويزيون در توليد آثار عنوان كرد: تلويزيون ساده سازي نيست حتي براي اشاره به نمونه‌اي از آن مي‌توان به ساخت ميني سريالي كه به نام "مهمان مامان" توسط سيما فيلم اشاره كرد كه اكنون بهترين فيلم انتخاب شده و همچنين اصغر فرهادي كه از تلويزيون به سينما آمد.

دري ادامه داد: طراحي از تلويزيون به سينما راه پيدا كرد و سينما بضاعت مالي نداشت كه به اين مسائل توجه كند تلويزيون توانست "سربداران" را توليد كند و حتي مديران با كسب تجربه در تلويزيون در سينما اشاعه يافتند به همين جهت نگاه توليد تلويزيوني بايد سختگيرانه صورت گيرد.

وي در خصوص حضور سريال "كلاه پهلوي" در بخش مسابقه اظهار داشت: سريال "كلاه پهلوي" از جمله سريال‌هاي الف ويژه تلويزيون است و براساس هزينه و زمان صرف شده، انصاف نيست كه قضاوت شود و در بخش غير رقابتي مورد تجليل قرار خواهند گرفت.

در ادامه فرجي، مدير شبكه يك و دبير جشنواره جام جم عنوان كرد: امسال شبكه‌ها طبق سهميه ارائه شده آثار برتر خود را در مسابقه قرار مي‌دهند و در بخش رقابتي امسال جشنواره 29 سريال، 42 تلويزيوني، 138 برنامه گفتگو محور در بخش‌هاي مختلف، 134 اثر پويانمايي، 100 مستند حضور دارند و در بخش بين‌الملل نيز با حضور نداشتن آثار صداوسيما و حضور آثاري از كشورهاي آلمان، فرانسه، آمريكا، لبنان، سوريه، قطر با تعداد 100 اثر و موضوع بيداري اسلامي و مقاومت رقابت خواهند كرد.

وي با اشاره به 46 داور براي قضاوت آثار افزود: استانداردهاي حرفه‌اي و تكنيكي و محتوا محور بررسي داوران است هر بخش با حضور يك دبير و داوران متعدد آثار را طبق شوراي سياست‌گذاري در اولويت قرار مي‌دهند.

وي در خصوص جوايز جشنواره نيز خاطرنشان كرد: جوايز نقدي به همراه لوح تقدير به برگزيدگان اهدا مي‌شود و همچون سال گذشته از برگزيدگان حمايت مي‌شود و بخشي را نيز به عنوان جايزه مردمي براي جشنواره امسال در نظر گرفتيم.

انتهاي پيام/ ص

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن