تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812872445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعاي كاشت بيش از 8000 تار مو در يك جلسه صحت ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ادعاي كاشت بيش از 8000 تار مو در يك جلسه صحت ندارد
يك متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: گاهي در تبليغات ادعاي كاشت 16000 تارمو مي شود، در صورتي كه معمولا نمي‌توان بيش از 8000 تار مو در يك جلسه كاشت.

دكتر ريحانه مهرگان در گفت‌وگو با ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، گفت: شروع ريزش موي مردانه معمولا از جلوي سر بوده، موها به تدريج نازك‌تر و كمرنگ‌تر شده و حالت اصلي خود را ازدست مي‌دهند.

وي با بيان اينكه در مراحل شروع طاسي سر به‌ مرور زمان تعداد موها كمتر شده و پوست‌ سر نمايان مي‌شود، گفت: اين تغييرات موجب عقب ‌رفتن تدريجي خط رويش‌ مو در‌ پيشاني مي‌شود. كاهش ‌مو با ‌شدت كمتر يا بيشتر (گاهي هم‌زمان با جلوي سر و يا در‌مراحل بعد ‌از آن) در فرق‌ سر هم رخ‌ داده و آن بخش هم به ‌تدريج دچار طاسي مي‌شود. گاهي هم در شروع فقط فرق سر دچار طاسي شده و تا سال‌ها به همين ترتيب باقي مي‌ماند و بعدا جلوي سر درگير ريزش‌ مو مي‌شود.

اين متخصص پوست و مو گفت: با گسترش تدريجي طاسي و به ‌هم ‌پيوستن مناطق خالي از مو به‌ تدريج كل سر طاس ‌شده و در نهايت فقط مو در‌ مناطق پشت و طرفين‌ سر باقي مي‌ماند، اين بخش‌ها به دليل فقدان گيرنده‌ هورمون‌هاي مردانه در فوليكول‌هاي مو به اثرات ريزش موي هورمون‌هاي مردانه مقاوم بوده و ‌ندرتا دچار طاسي مي‌شوند.

دكتر مهرگان گفت: سير ريزش مو در آلوپسي آندروژنتيك از‌ نظر شدت، وسعت، سرعت پيشرفت و توقف آن در زمان‌هاي گوناگون غيرقابل پيش‌بيني است و لذا درصورت اقدام به كاشت مو بايد اين نكته را در ‌نظر داشت كه مدل ‌موي درست شده بايد براي مابقي عمر فرد مناسب و زيبا باشد نه اين‌ كه فقط در ‌سن انجام كاشت مو طبيعي به ‌نظر برسد، البته اغلب قانع‌ كردن افراد در‌ اين مورد بسيار مشكل است.

وي تاكيد كرد: كاشت مو نياز به افراد باتجربه و تجهيزات مخصوص دارد، تبلييغات زيادي روي برداشت از موهاي بدن مي شود كه با توجه به اينكه جنس موهاي سر و بدن متفاوت است موهاي بدن زياد بلند نمي شوند.

اين متخصص پوست و مو با اشاره به اينكه درمحل برداشت مو اسكار ايجاد مي‌شود، گفت: در مواردي ديده مي‌شود افرادي درخواست كاشت مو مي‌كنند كه هنوز موهاي زيادي دارند، در اين افراد كاشت مو مناسب نيست چون باعث ريزش موهاي اطراف مي‌شود، در افراد چاق، سيگاري و ديابتي نيز كاشت مو زياد موفقيت آميز نيست.

وي تصريح كرد: گاه در تبليغات ادعاي كاشت 16000 تارمو مي شود، در صورتي كه معمولا نمي توان بيش از 8000 تار مو در يك جلسه كاشت.

دكتر مهرگان يادآور شد: اولين قدم در ارزيابي منطقي طاسي با طرح مردانه اين است كه وضعيت فعلي موهاي شخص را با عكس‌هاي چند سال قبل وي مقايسه كرده، با اين مقايسه مي‌توان تخميني از ميزان موهاي از دست‌رفته و سرعت پيشرفت طاسي به‌دست داد.

اين متخصص پوست و مو افزود: قدم بعدي ويزيت توسط متخصص پوست و مو است، دراين مرحله با گرفتن شرح‌حال دقيق و معاينه‌ كامل مي‌توان ميزان و شدت طاسي و سرعت پيشرفت آن را معلوم نمود و در‌ضمن با در نظر گرفتن برخي عوامل در تاريخچه‌ خانوادگي شخص مي‌توان حدس تقريبي زد كه سرعت و شدت طاسي وي درآينده به چه ميزان است.

دكتر مهرگان گفت: تراكم موهاي شخص در‌مناطق گوناگون سر با استفاده از وسيله‌اي به‌نام تراكم‌ سنج مو (دانسيتومتر) مشخص شده و به ‌اين ‌ترتيب در معاينات بعدي در آينده مي‌توان فهميد كه در هر بخش از سَر شخص چه ميزان از موها نسبت به موقعيت قبلي وي از دست رفته ‌است.

وي گفت: اگر پزشك متخصص درمان با محلول موضعي ماينوكسيديل را تجويز نمايد، معاينات بايد 6 تا 12 ‌ماه بعد تكرار شود.

دكتر مهرگان خاطرنشان كرد: ريزش موي مردانه يك عارضه‌ پيشرونده است، البته اختلافات فردي وجود دارد به‌ طوري‌ كه برخي مردان در‌مدت چند‌ سال به طاسي كامل رسيده، در ‌حالي‌ كه در سايرين سال ها طول مي‌كشد تا طاسي كامل شوند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن