تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سطح باغ‌هاي پسته‌ي بخش ايلخچي اسكو، به بيش از 64 هكتار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سطح باغ‌هاي پسته‌ي بخش ايلخچي اسكو، به بيش از 64 هكتار رسيد
مدير جهاد كشاورزي شهرستان اسكو گفت: در راستاي كاهش تاثيرات پسروي آب درياچه‌ي اروميه در بخش كشاورزي و حمايت از توليدكنندگان در اراضي مجاور اين درياچه، با تلاش‌ها و حمايت‌هاي مستمر و جدي سازمان متبوع، سطح باغ‌هاي زيركشت پسته‌ي بخش ايلخچي از توابع اين شهرستان، به بيش از 64 هكتار افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه‌ي آذربايجان‌شرقي، «حسن ايماني» با اشاره به اينكه بر اساس نتايج تحقيقات، پسته در توليد محصول نتايجي بهتر و تحمل آن به شوري بيش از ديگر توليدات كشاورزي است، گفت: از راه‌هاي مقابله با شوري استفاده از ارقام متحمل به شوري مثل پسته است. هم‌اكنون بخش قابل توجهي از اراضي كشاورزي اين شهرستان در مجاورت درياچه‌ي اروميه تحت تاثير پسروي اين درياچه قرار گرفته و با مشكل شوري مواجه شده است.

وي افزود: با توجه به اهميت اقتصادي پسته در اقتصاد كشاورزي و استقرار بسياري از باغ‌هاي پسته در اراضي نسبتاً شور و خشك، بررسي راه‌هايي كه بتوان مقاومت اين گياه را به تنش شوري افزايش داد، اهميت ويژه‌اي دارد و تحقيقات در اين راستا مي‌تواند در توسعه‌ي سطوح باغ‌هاي اين محصول در اراضي حاشيه‌ي اين درياچه در راستاي حمايت از توليدكنندگان و ايجاد اشتغال مولد و درآمد مكفي بيش از پيش مثمرثمر واقع شود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان اسكو ادامه داد: هم‌اكنون بخش ايلخچي اين شهرستان، پس از مرند دومين شهرستان آذربايجان‌شرقي از نظر وسعت باغ‌هاي پسته است.

ايماني افزود: سازمان متبوع، بر جايگزيني اين محصول در اراضي زراعي حاشيه‌ي درياچه‌ي اروميه تاكيد و اجراي آبياري تحت فشار با سيستم قطره‌اي و يا زيرسطحي، انتقال آب با لوله و كانال مي‌تواند مصرف آب موجود را در حد بالايي كاهش و موجبات افزايش سطوح زيركشت اين محصول و ارتقا درآمد توليدكنندگان و بهره‌برداران را فراهم كند.

وي گفت: دسترسي بهره‌برداران به منابع اعتباري لازم به شيوه‌ي حمايتي، مي‌تواند در تحقق اهداف سازمان در حمايت از توليدكنندگان با توسعه‌ي سطوح باغ‌هاي پسته نقش مهمي داشته باشد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان اسكو خاطرنشان كرد: هم‌اكنون، حدود 50 تن محصول پسته‌ي مرغوب و با كيفيت از باغ‌هاي بخش ايلخچي در هر دوره برداشت و به بازار مصرف عرضه مي‌شود.

كد خبرنگار:1139/1132

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن