تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير جهادكشاورزي اسكو: سطح باغات پسته بخش ايلخچي اسكو، به بيش از۶۴ هكتار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مدير جهادكشاورزي اسكو: سطح باغات پسته بخش ايلخچي اسكو، به بيش از۶۴ هكتار رسيد
در حال حاضر بخش قابل توجهي از اراضي كشاورزي اين شهرستان در مجاورت درياچه اروميه تحت تاثير پسروي اين درياچه قرار گرفته و با مشكل شوري مواجه شده است./ بر اساس تحقيقات بعمل آمده، پسته در توليد محصول نتايجي بهتر و تحمل آن به شوري بيشتراز ساير توليدات كشاورزي است. مدير جهادكشاورزي اسكو: سطح باغات پسته بخش ايلخچي اسكو، به بيش از۶۴ هكتار رسيد


ايلنا: مدير جهادكشاورزي شهرستان اسكو گفت: در راستاي كاهش تاثيرات پسروي آب درياچه اروميه در بخش كشاورزي وحمايت از توليد كنندگان در اراضي مجاور اين درياچه، با تلاش‌هاي انجام يافته وحمايت‌هاي مستمر وجدي سازمان متبوع، سطح باغات زير كشت پسته بخش ايلخچي از توابع اين شهرستان، به بيش از۶۴ هكتار افزايش يافته است.
به گزارش خبرنگار ايلنا حسن ايماني، با اشاره به اينكه بر اساس تحقيقات بعمل آمده، پسته در توليد محصول نتايجي بهتر و تحمل آن به شوري بيشتراز ساير توليدات كشاورزي مي‌باشد گفت: از راههاي مقابله با شوري استفاده از ارقام متحمل به شوري مثل پسته است.
وي افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهي از اراضي كشاورزي اين شهرستان در مجاورت درياچه اروميه تحت تاثير پسروي اين درياچه قرار گرفته و با مشكل شوري مواجه شده است.
ايماني خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت اقتصادي پسته در اقتصاد كشاورزي و استقرار بسياري از باغات پسته در اراضي نسبتاً شور و خشك، بررسي راههايي كه بتوان مقاومت اين گياه را به تنش شوري افزايش داد از اهميت ويژه‌اي برخوردار و تحقيقات در اين راستا خواهد توانست در توسعه سطوح باغات اين محصول در اراضي حاشيه اين درياچه در راستاي حمايت از توليدكنندگان و ايجاد اشتغال مولد و درآمد مكفي بيش از پيش مثمرثمر واقع شود.
مدير جهادكشاورزي شهرستان اسكو با بيان اينكه درحال حاضر بخش ايلخچي اين شهرستان، بعد از مرند دومين شهرستان آذربايجان شرقي از نظر وسعت باغات پسته به شمار مي‌آيد كفت: سازمان جهادكشاورزي، بر جايگزيني اين محصول در اراضي زراعي حاشيه درياچه اروميه تاكيد دارد و در اين راستا اجراي آبياري تحت فشار با سيستم قطره‌اي و يا زيرسطحي، انتقال آب با لوله و كانال خواهد توانست مصرف آب موجود را در حد بالايي كاهش و موجبات افزايش سطوح زيركشت اين محصول و ارتقا درآمد توليدكنندگان و بهره برداران را فراهم سازد.
وي با تأكيد بر اينكه در اين خصوص دسترسي بهره برداران به منابع اعتباري لازم به شيوه حمايتي، خواهد توانست در تحقق اهداف سازمان در حمايت از توليدكنندگان با توسعه سطوح باغات پسته نقش مهمي داشته باشد اضافه كرد: درحال حاضر، حدود ۵۰ تن محصول پسته مرغوب و با كيفيت از باغات بخش ايلخچي در هر دوره برداشت به بازار مصرف عرضه مي‌شود.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن