تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815207384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه؛ قاهره میزبان تصمیمات سرنوشت‌ساز


واضح آرشیو وب فارسی::

مذاکرات در قاهره به مرحله حساسی رسیده است، جایی که نمایندگان اسرائیل، مصر، و دیگر بازیگران منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند. حضور مقامات ارشد از کشورهای مختلف نشان‌دهنده اهمیت و پیچیدگی این مذاکرات است. با توجه به پیشرفت‌های اخیر، همه نگاه‌ها به روزهای آینده دوخته شده است که ممکن است سرنوشت نهایی توافق‌نامه‌ای را که می‌تواند به درگیری‌های طولانی‌مدت در منطقه پایان دهد، تعیین کنند.



یک مقام ارشد اسرائیلی ادعا کرد که در جریان مذاکرات روز پنجشنبه در قاهره، تل‌آویو و مصر توانستند اختلافات خود را درباره استقرار نیروهای نظامی اسرائیل در امتداد محور فیلادلفیا، واقع در مرز مصر و غزه، کاهش دهند.

 یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد اختلاف در مذاکرات تبادل اسرا و آتش‌بس غزه، درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، برای ادامه استقرار نیروهای نظامی این رژیم در سراسر محور فیلادلفیا بوده است.

مصری‌ها به شدت با این درخواست مخالفت کرده‌اند و به دلیل این مخالفت، پیشرفت در مذاکرات با حماس نیز به تعویق افتاده است.

رونن بار، رئیس شین‌بت، دیوید بارنیا، مدیر موساد، و ژنرال الیزر تولدانو، رئیس بخش استراتژیک ارتش اسرائیل، که برای ادامه مذاکرات آتش‌بس به قاهره سفر کرده‌اند، با عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر و دیگر مقامات مصری دیدار کردند.

همچنین برت مک‌گورک، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، در امور منطقه نیز در این مذاکرات حضور داشت.

یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد که در این مذاکرات، تل‌آویو نقشه‌های استقرار نیروهای نظامی در نوار غزه، از جمله در طول محور فیلادلفیا، را در مرحله اول معامله تبادل اسرا به مصر ارائه داده است.

وی افزود: پیشرفت‌هایی با مصری‌ها حاصل شده و قرار است روز شنبه (فردا) این نقشه‌ها به حماس تحویل داده شود تا پاسخ این سازمان دریافت شود.

انتظار می‌رود روز یکشنبه نشستی با حضور بیل برنز، رئیس سازمان سیا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، و مقامات بلندپایه اسرائیلی در قاهره برگزار شود.

این مقام اسرائیلی همچنین ابراز امیدواری کرد که حماس به نقشه‌های ارائه‌شده پاسخ دهد و با شرکت در مذاکرات روز یکشنبه موافقت کند، تا میانجی‌ها بتوانند مذاکرات نزدیکی را بین طرفین انجام داده و به سمت توافق نهایی حرکت کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن