تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819194029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزيابي مثبت از اولويت‌بندي بودجه عمراني/ انتشار اختصاصي اوراق مشاركت براي خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ارزيابي مثبت از اولويت‌بندي بودجه عمراني/ انتشار اختصاصي اوراق مشاركت براي خوزستان
يك اقتصاددان الگوي طراحي شده دولت براي اولويت بندي طرح هاي عمراني در لايحه بودجه 93 را مثبت ارزيابي كرد و گفت: دولت بايد در كنار منابع موجود انتشار اختصاصي اوراق مشاركت براي تامين مالي طرح هاي عمراني را در دستور كار قرار دهد.

بهمن آرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه الگوي اولويت‌بندي بودجه‌هاي عمراني در لايحه‌ي سال 93 دولت قابل توجه و مناسب است، اظهار كرد: گاهي در سالهاي اخير نيز چنين طبقه‌بندي‌هايي مطرح مي‌شد اما مشكل اصلي اينجاست كه معمولا بودجه‌هاي عمراني به طور كامل تحقق نيافته و اغلب صرف هزينه‌هاي جاري مي‌شود. به طوري كه در هشت سال گذشته سطح بودجه‌هاي عمراني نزديك به 10 درصد كمتر از بودجه عمومي كاهش يافته است.

وي با اشاره به ترديد در تامين مالي پروژه‌هاي عمراني گفت: با توجه به شرايط تحريم، محدوديت واردات و تكنولوژي از خارج و امكان محدود صادرات نفت و وصول درآمدهاي حاصل از آن همچنين تورم بالاي 40 درصد كه هزينه پروژه ها را بالا مي برد به نظر نمي‌رسد كه دولت بتواند تامين مالي لازم در اين طرح‌ها را انجام دهد.

انتشار اوراق مشاركت و استقراض

آرمان بهترين راهكار براي تامين مالي در راستاي تكميل پروژه‌هاي عمراني در كنار بودجه 37 هزار ميلياردي مد نظر دولت را انتشار اوراق مشاركت عنوان كرد و افزود: بر اين اساس مجلس بايد تا سقف 20 هزار ميليارد تومان مجوز انتشار اوراق مشاركت با سود علي‌الحساب بالاي 23 درصد را در اختيار دولت قرار داده تا درآمد به دست آمده اختصاصا صرف تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام عمراني شود.

اين اقتصاد‌دان با اشاره به اين كه دولت نبايد از انتشار اوراق مشاركت به استقراض تعبير كند، بيان كرد: انتشار اين اوراق موجب تسريع انجام طرح‌ها در ابعاد كلان اقتصادي كشور و صرفه‌جويي مي‌شود. اين در حالي است كه در صورت ادامه روند فعلي به افزايش شديد مدت اجراي پروژه‌ها و هزينه‌ها خواهد انجاميد.

وي با بيان اين كه بايد در كنار انتشار اوراق مشاركت يارانه در نظر گرفته شود، گفت: از آنجايي كه دولت ناچار است براي جذابيت بيشتر و ايجاد انگيزش در بين مردم سود اوراق مشاركت را حداقل 23 درصد تعيين كند بايد مابه‌التفاوت مربوطه از طريق يارانه از سوي دولت تامين شود تا هم سود بيشتري داشته و هم به ايجاد اشتغال و تسريع در پيشبرد پروژه‌هاي عمراني بينجامد.

واگذاري طرح هاي عمراني به بخش خصوصي

آرمان از ديگر راه‌هاي پيشبرد پروژه‌هاي عمراني را واگذاري اين طرح‌هاي نيمه تمام به بخش خصوصي از طريق سود بردن از سيستم هاي انگيزشي برشمرد و افزود: در شرايط فعلي احداث سدها، آبياري و زهكشي، همچنين ساخت آزاد‌راه‌ها و راه‌آهن در دنيا توسط بخش دولتي انجام نمي‌شود. از اين رو اگر دولت بتواند طرح‌هاي نيمه تمام را به بخش خصوصي واگذار كند بي‌ترديد اين بخش با انگيزه‌اي كه دارد گام‌هاي سريع‌تري را در تكميل طرح‌هاي عمراني برمي‌دارد.

مجوز جداگانه براي انتشار اوراق مشاركت در خوزستان

وي همچنين براي حل مشكل بودجه عمراني استان خوزستان نيز تاكيد كرد:‌ بايد مجوز جداگانه‌اي براي انتشار اوراق مشاركت در راستاي تامين منابع مالي تكميل طرح‌هاي اين استان صادر شود كه اين مبلغ مي‌تواند تا 5000 ميليارد تومان خارج از چارچوب بودجه‌هاي استاني تعيين شود.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن