تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818845398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياستهاي ما برخلاف حمايت از توليد ملي/ بودجه اختصاصي دولت براي صنعت بسيار ناچيز است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سياستهاي ما برخلاف حمايت از" توليد ملي"/ بودجه اختصاصي دولت براي صنعت بسيار ناچيز است
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه بعضي اوقات سياستها در كشور اتخاذ مي‌شود متناسب با حمايت از توليد ملي نيست گفت: بودجه اختصاصي دولت در حوزه صنعت درمقابل ساير ارقام "صفر" است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا رحماني رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در مراسم بهر‌ه‌برداري از سه محصول جديد شركت ايران خودرو ديزل با بيان اينكه توليد در كشور ما از اهم مسائل است، اظهار داشت: حمايت از توليد شعار نيست بلكه يك الزام است با اين حال گاهي اوقات سياستهايي اتخاذ مي‌شود كه متناسب با اين مسئله نيست.

وي با اشاره به اينكه توجه به مبناي حمايت از توليد ملي بيكاري و تورم را كاهش مي‌دهد، افزود: بسياري از معضلات ما ناشي از عدم توجه هم دولت و هم مردم به مسئله حمايت از توليد ملي است.

رحماني با بيان اينكه سياست اصلي دولت بايد حمايت از توليد باشد و باقي سياستها به تبع اين موضوع اتخاذ شود، تصريح كرد: خوشبختانه سياستهاي دولت يازدهم در راستاي حمايت از توليد ملي اما لازم است در اجراي اين سياستها سرعت عمل داشته باشد.

وي به كمبود نقدينگي كشور اشاره كرد و گفت: صنعت بايد همه جانبه حمايت شود اما به دليل عدم توجه دولت پيشين به صنايع كمبود نقدينگي آنها به صورت روزافزون شده است.

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه ايجاد يك شغل ايجاد يك پروژه است، اظهار داشت: سرمايه انساني مهمترين محور در توسعه اقتصادي كه متاسفانه در كشور ما به اين مسئله توجه كافي نمي‌شود.

وي به حلقه‌هاي مفقوده‌ي صنعت خودرو اشاره كرد و افزود: بحث توسعه و نوآوري در صنعت خودروي كشور در جايگاه واقعي خود قرار ندارد در حالي كه بايد براي پيشرفت صنعت مبتني بر تحقيق و پژوهش قرار دهيم.

رحماني ادامه داد: همچنين، صادرات بايد در دستور كار قرار گيرد چرا كه صادرات و نوآوري دو عاملي است كه صنعت را پويا مي‌كند و اميدواريم بتوانيم از اين طريق صنايع را جايگزين نفت كنيم.

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس به بودجه سال 93 اشاره كرد و گفت: بودجه اختصاصي دولت در حوزه صنعت در مقابل ساير ارقام "صفر" است در حالي كه دولت بايد حمايت لازم را از صنعت و بخصوص بخش خودروسازي كند.
انتهاي پيام/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن