تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820218273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح فعاليت‌هاي خدمات شهري در برنامه ۵ ساله دوم شهرداري


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تشريح فعاليت‌هاي خدمات شهري در برنامه ۵ ساله دوم شهرداري


در جلسه شوراي شهر تهران صورت گرفت

ارائه گزارش از سوي معاون خدمات شهري شهرداري تهران، بررسي پاسخ شهردار تهران به اعتراض 18عضو شورا به‌دليل تغييرات در چارت شهرداري، گراميداشت ياد مادر شهيد بروجردي و ارائه گزارش دبير شوراياران منطقه 2 موضوعاتي بودند كه اعضاي شوراي شهر درباره آنها به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري تهران گزارشي درخصوص برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران در حوزه خدمات شهري و سازمان‌هاي تابعه ارائه كرد. به گفته عبداللهي از 140ماده برنامه 5ساله دوم، 52ماده مربوط به حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري تهران است. همچنين در طرح جامع شهرداري تهران 7چشم‌انداز پيش‌بيني شده است كه 3چشم‌انداز مربوط به حوزه خدمات شهري است.

البته در برنامه تدوين شده 6محور درنظر گرفته شده است كه از اين 6محور 2محور متعلق به حوزه خدمات شهري است. عبداللهي به اين نكته نيز اشاره كرد كه بحث محيط‌زيست و خدمات شهري و همچنين موضوع ايمني و مديريت ازجمله موضوعات درنظرگرفته‌شده از سوي شهرداري در قالب معاونت خدمات شهري است. اين مقام مسئول در شهرداري تهران همچنين درباره چشم‌اندازها و راه‌هاي دستيابي به اهداف تعيين شده در برنامه 5ساله دوم توضيحات خود را به نمايندگان مردم در پارلمان شهري ارائه كرد.

خدمات شهري و توقعات مردم

اما پس از گزارش معاون خدمات شهري شهرداري تهران، اعضاي شوراي شهر نيز برخي نكات مدنظر خود در ارتباط با حوزه خدمات شهري را مطرح كردند.عبدالحسين مختاباد، عضو شوراي شهر تهران در بازديد خود از شهر نسبت به وضعيت نگران‌كننده معتادان در محدوده بزرگراه نيايش و محله هرندي ابراز نگراني كرد. همچنين رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران درباره اينكه بسياري از پروژه‌هاي شهرداري پيوست سلامت و محيط‌زيست ندارند يا اجرايي نشده‌اند، سخن گفت.

محمد حقاني ديگر عضو كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران هم با اشاره به تذكرهاي متعددي كه در مورد حذف و ازبين‌بردن باغات شهر تهران داشته است، گفت: باغ معنوي در خيابان جمشيديه را مورد هجوم قرار داده‌اند و درختان آن را خشكانده‌اند. اين عضو شوراي شهر تهران در ادامه با اشاره به بازديد خود از خوابگاه‌هاي كارگران شهرداري گفت: فضاهاي خوبي درنظر گرفته شده اما نگهداري و نظارت بر اين خوابگاه‌ها مناسب نيست.

وي در ادامه در تذكري گفت: واگذاري سازمان ميادين ميوه و تره بار به بخش خصوصي درست نيست، چرا كه سازمان ميادين ميوه و تره بار بايد بدون سود، فاصله‌اي بين توليد و مصرف‌كننده را پر كند به همين دليل اقداماتي كه اخيرا در قالب BOT براي ساخت فضاهاي جديد انجام مي‌دهد خلاف قانون است.

احمد دنيامالي رئيس كميسيون حمل‌ونقل و ترافيك شوراي شهر تهران در ادامه گفت: واگذاري فروشگاه‌هاي شهروند به بخش خصوصي در طول 4سال آينده قابل‌قبول است اما بايد برخي از موارد مهم در مورد اين واگذاري‌ها رعايت شود. اين عضو شوراي شهر با اشاره به روند آبياري فضاي سبز در شهر تهران گفت: شهرداري تا‌كنون بيش از 200حلقه چاه حفر كرده و به‌شدت سفره آب‌هاي زيرزميني پايين رفته و بايد در مورد حوزه مديريت آب و مديريت بحران توجه جدي داشته باشيم. وي در ادامه به حوزه تفرجي 7رود دره در تهران اشاره كرد و گفت: مردم در زمان استفاده و تفريح از كنار اين رود دره‌ها مي‌گذرند و راضي هستند اما در پايين دست اين رود دره‌ها نگراني براي وقوع سيل وجود دارد. وي تأكيد كرد: بايد مدلي از احتمال سيل با توجه به مدل 50و يا 100سال گذشته سيل در تهران تهيه شود.

دنيامالي همچنين در ادامه به ساماندهي آرامستان‌‌ها در شهرري به‌صورت اختصاصي تأكيد كرد و گفت: شهرري يكي از اماكني است كه ابنيه تاريخي در آن بسيار زياد است و بايد براي ساماندهي اين ابنيه تاريخي كه برخي از آنها تبديل به محل‌‌هايي براي ناهنجاري‌هاي اجتماعي شده‌، فكري شود.

همچنين تقي‌پور، سخنگوي شوراي شهر تهران ضمن اعلام مخالفت نسبت به‌خصوصي‌سازي‌ فروشگاه‌هاي شهروند گفت: اگر شهروند را خصوصي كنيم، چيزي مي‌شود شبيه همه پاساژهاي خصوصي شهر تهران. همچنين عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا نيز تأكيد كرد: خدمات شهري چشم و چراغ شهرداري است و مردم نيز توقعاتشان از اين بخش بالاست. وي افزود: در بخش ساماندهي گورستان‌ها بايد به مسائل شرعي نيز پرداخته شود. در برخي مناطق گورستان‌هايي داريم كه مي‌توان در آنها خاكسپاري انجام داد. اما به‌دليل توجه به عرف از اين كار چشم‌پوشي مي‌كنيم.

نگاهي به مشكلات شمال غرب تهران

اما در ادامه بيست و نهمين جلسه شوراي شهر، دبير شوراياران منطقه 2تهران نيز گزارش خود را درباره معضلات اين منطقه از پايتخت به اعضاي شوراي شهر ارائه كرد. در ادامه جلسه اسماعيل دوستي با بيان اينكه انتهاي كوي فراز در منطقه 2به محل انباشت نخاله‌هاي ساختماني تبديل شده است از وجود ظرفيت‌هاي لازم براي ايجاد مسير گردشگري در اين محدوده خبر داد.
همچنين محسن سرخو در ادامه با اشاره به حادثه گودبرداري منطقه ايران‌زمين گفت: اين مشكل هنوز حل نشده و دردسرهايي براي محله دارد.

مرتضي طلايي نيز با اشاره به وضعيت نامناسب محله كامپ زنجان در جوار دانشگاه شريف گفت: اين منطقه وضعيت اسفباري دارد كه نياز به استقرار پليس در آن است و بايد طرح‌هاي موضوعي براي آن تهيه شود. سروري عضو ديگر شوراي شهر به‌وجود سارقان و معتادان در حواشي دره‌‌فرحزاد و دره‌پونك اشاره كرد. همچنين مجتبي شاكري عضو ديگر شورا درخصوص تخريب ساختمان كلاه‌فرنگي بالاتر از ميدان دربند انتقاد كرد و گفت: برج‌سازان در حال تراشيدن كوه براي ساخت‌وساز هستند.

عضويت رؤساي كميسيون‌ها در كميته سلامت

بررسي 2فوريت طرح اصلاحيه ماده واحده بودجه سال 92شهرداري تهران كه به تركيب اعضاي كميته تخصيص اعتبار بودجه شهرداري تهران اختصاص داشت نيز از ديگر مواردي بود كه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت.حافظي، رئيس كميسيون سلامت شورا پيشنهادي را مبني بر افزودن نام روساي كميسيون‌هاي ديگر شورا به‌عنوان ناظر در اين كميته پيشنهاد داد و خاطرنشان كرد: طي سال‌هاي گذشته رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا به‌عنوان عضو در اين كميته حق رأي داشته است اما در اين دوره پيشنهاد مي‌شود در دوره جديد تنها عضو ناظر از شورا باشد. مهدي چمران عضو شوراي اسلامي شهر تهران پيشنهادي را در اين زمينه ارائه كرد و افزود: بهتر است حق رأي رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا محفوظ بماند و تنها براي عضويت ساير روساي كميسيون‌ها در اين كميته رأي‌گيري شود كه اين پيشنهاد به تصويب رسيد.

گزارش حكيمي پور از پاسخ شهردار به تذكر 18 عضو شورا

از ديگر موضوعات جلسه روز گذشته تذكري بود كه برخي اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به شهرداري درباره تغييرات ساختاري و ساخت و سازهاي خارج از قانون دادند. اسماعيل دوستي نايب‌رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به تغييرات در شهرداري تهران گفت: 2هفته پيش 18نفر از اعضاي شورا به آقاي قاليباف تذكر دادند كه از تغييرات خارج از چارچوب قانون در ساختار شهرداري حذر كنند. اين عضو شورا از بابت اينكه پاسخي به اين مسئله داده نشده گلايه داشت اما رئيس شورا در پاسخ به اين موضوع اظهار داشت، پاسخ شهرداري رسيده است و تا آخر وقت اداري در اختيار ديگر اعضا نيز قرار داده خواهد شد. البته مسجد جامعي به اين مسئله نيز اشاره كرد كه براي بررسي اين پاسخ و جواب دادن به آن چند جلسه با حضور تعدادي از آن 18نفر برگزار شده است.

احمد حكيمي‌پور عضو كميسيون فرهنگي شورا هم با اشاره به جلسه مشتركي كه به همراه رئيس شورا و برخي از آن 18عضو امضا‌كننده با شهردار تهران داشتند گفت: در اين جلسه به برخي ابهامات پاسخ داده شد و مشخص شد كه احكام جديد و تغييرات در مناصب است و تغييري درخصوص ساختار شهرداري صورت نگرفته است.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن