تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802526662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لايحه برنامه ۵ ‌ساله دوم شهرداري تقديم شوراي شهر شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: لايحه برنامه ۵ ‌ساله دوم شهرداري تقديم شوراي شهر شد


3 دي ، بدون حضور رئيس شوراي شهر و شهردار تهران

سه شنبه هنگام ارائه لايحه برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران ابوالفضل قناعتي درمورد علت غيبت شهردار تهران سؤال كرد.

در پاسخ مرتضي طلايي، نايب رئيس شوراي اسلامي گفت: اولابر حسب آيين‌نامه شهردار تهران فقط هنگام ارائه لايحه بودجه سالانه بايد درشوراي شهر حضور داشته باشد، ضمن اينكه پيگيري كرديم و متوجه شديم امروز آقاي قاليباف به‌دليل عمل جراحي پدرشان دربيمارستان به‌سر مي‌برند.

رويكرد اجتماعي برنامه دوم

در ادامه جلسه محمود صلاحي معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري به ارائه گزارشي از كليات لايحه برنامه 5ساله دوم شهرداري پرداخت و گفت: رويكرد اين برنامه اجتماعي است كه شامل توسعه حمل‌ونقل عمومي، تقويت اتوبوس‌هاي هيبريدي، برقي، بهبود اخلاق رانندگي، محوريت مساجد و توجه به قرآن و حاكميت مديريت كارفرمايي به جاي خريد و توليد خدمات مي‌شود.
به گفته صلاحي در برنامه 5ساله دوم ما به‌دنبال توسعه ديپلماسي شهري، نوسازي بافت فرسوده و احياي هويت معماري اسلامي و ايراني، توسعه مشاركت بخش خصوصي، توجه به محيط‌زيست و توسعه متوازن فضاي سبز نيز هستيم.

بنا بر اين گزارش، هدف اصلي برنامه 5ساله دوم شهرداري آن است كه تهران به شهري داراي شهروند مسئول، مديريتي شهروندمدار و شهري كه در آن شهروندان احساس خشنودي داشته باشند تبديل‌شود. در اين برنامه 7چشم‌انداز، 14هدف راهبردي، 27راهبرد، 99سياست، 57هدف عملياتي و 310طرح پيش‌بيني شده است. به گفته معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري، حركت به سمت شهر الكترونيك، مديريت هوشمند‌سازي‌ شهر و توسعه و ارتقاي نظام مديريت منابع انساني ازجمله موارد پيش‌بيني شده در اين برنامه است.

بنا براين گزارش، در افق برنامه 5ساله دوم كه سال 1398 است سهم آلاينده‌هاي موتورسيكلت‌ها بايد به 3درصد برسد و در زمينه توسعه مراكز معاينه فني در بخش موتورسيكلت و خودروهاي سبك و سنگين نيز بايد68 مركز ايجاد شود. در اين برنامه طول خطوط مترو بايد به بيش از دوبرابر افزايش پيدا كند و متوسط سرعت جابه جايي در حمل‌ونقل عمومي از 23كيلومتر به 26كيلومتر افزايش يابد.

در پايان اين گزارش مرتضي طلايي اظهار اميدواري كرد كه اين رويكرد شهرداري تهران براي ساير شهرهاي كشور الگو شود كه بتوانند برابر با برنامه حركت كنند. طلايي همچنين از اعضاي شوراي شهر خواست در كميسيون‌هاي 6گانه با جديت به بررسي برنامه 5ساله دوم شهرداري بپردازند.

فاطمه دانشور، عضو كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران از كمي نشدن شاخص‌ها در حوزه اجتماعي و فرهنگي در اين سند به‌عنوان يك نقيصه نام برد كه بايد اصلاح شود.نظر محمدجواد تندگويان، عضو كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران نيز براين بود كه براي تصويب اين برنامه با توجه به اهميت و گستردگي آن تعجيل نشود.
وي گفت: بهتر است تصويب برنامه 5ساله را از تصويب بودجه سال آينده جدا كنيم زيرا بدون اين برنامه هم مي‌توان بودجه سال آينده را تصويب كرد.

اقبال شاكري هم ضمن اينكه خواستار صرف وقت كافي براي بررسي اين برنامه شد گفت: مكانيسم اولويت‌بندي راهبردها در برنامه 5ساله دوم معلوم نيست و در كليات برنامه نيز خبري از مديريت يكپارچه شهري نيست درحالي‌كه اين مهم براي ما يك اولويت جدي است.

پيشنهاد اسماعيل دوستي نيز اين بود كه برنامه 5ساله شهرداري تهران در سايت شورا و شهرداري تهران قرار گيرد تا نظرات نخبگان، متخصصان و شهروندان براي اين لايحه برنامه اخذ شود.وي همچنين معتقد بود كه براي تدوين اين برنامه از سوي شهرداري تهران اقدامات خوبي صورت گرفته و تلاش‌هاي بسيار شده بنابراين كميسيون‌ها نبايد كوتاهي كنند و به سرعت اين برنامه را در دستور كار خود قرار دهند تا ظرف يك‌ماه آينده بررسي و اصلاحات آن به پايان برسد.

محسن سرخو از نقش دولت در توسعه حمل‌ونقل عمومي سخن گفت و اينكه طبق قانون، دولت تا 82.5درصد هزينه خريد ناوگان اتوبوسراني و 50درصد هزينه توسعه مترو را بايد تأمين كند. همچنين در برنامه 5ساله دوم پيش‌بيني شده تجهيزات سيستم‌هاي ديزلي به فيلترهاي جذب آلودگي مجهز شوند كه اين كمك بزرگي به كاهش آلودگي شهر تهران خواهد بود.عبدالحسين مختاباد گفت: در تدوين اوليه برنامه 5ساله دوم شهرداري چرا در حوزه فرهنگ و هنر نظر متخصصين اين حوزه لحاظ نشده است؟

محمد سالاري كه رياست كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران را برعهده دارد به موضوع انتقال پايتخت از شهر تهران اشاره كرد و از اينكه مجلس شوراي اسلامي در اين‌باره نظر اعضاي شوراي شهر تهران را دخيل نكرده انتقاد كرد.
وي همچنين رويكرد اجتماعي‌محور برنامه 5ساله دوم را به اين معني دانست كه تمامي بحث‌هاي عمراني در شهر تهران پيوست اجتماعي داشته باشد نه اينكه كل بودجه شهرداري به بخش اجتماعي اختصاص يابد.

معصومه آباد عضو كميسيون محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر هم از لزوم عدم‌تعجيل در بررسي و تصويب برنامه 5ساله دوم سخن گفت. از نظر وي بايد از بحث‌هاي شعاري و كليشه‌اي دورشويم و براي خروج از بحران‌ها برنامه داشته باشيم. همچنين از نظر آباد در پايان اين برنامه معلوم نيست كه چه‌تعداد از خودروها به سمت انرژي پاك هدايت مي‌شوند يا مديريت بحران و بحث آموزش و توانمند‌سازي‌ كه لزوم پيشگيري از بحران است كجا ديده شده است؟

مهدي چمران، عضو شوراي شهر نيز گفت: بهتر است معاونين شهردار در كميسيون‌ها به ارائه آن‌دسته از طرح‌هايي بپردازند كه مصوبه و اعتبار لازم براي آنها پيش‌بيني شده است نه اينكه ايده‌آل‌هاي خود را براي اعضا مطرح كنند.بنابراين گزارش، آخرين اظهارنظر از سوي عليرضا دبير رئيس كميسيون برنامه وبودجه مطرح شد. وي تأكيد داشت كه اين برنامه بايد در زمان مقرر يعني ظرف يك‌ماه آينده مورد بررسي قرار گيرد و درنهايت به‌تصويب شوراي شهر برسد.وي گفت: ‌اين برنامه 4مرحله دارد؛ اول تدوين، دوم اجرا، سوم نظارت و چهارم پايش. وي تأكيد كرد: اين برنامه آينده شهر است و بايد از سوي اعضاي شورا جدي گرفته شود.

غلامرضا انصاري، محسن سرخو، اسماعيل دوستي و عبدالحسين مختاباد ازجمله اعضايي بودند كه ديروز تذكراتي را مطرح كردند. تذكر انصاري خطاب به بابك زنجاني، مالك پروژه ايران زمين بود. اين عضو شوراي شهر ضمن تخلف دانستن ساخت برج در اين پهنه مسكوني تأكيد كرد كه شوراي شهر تهران از هر نوع سرمايه‌گذاري مشروع حمايت خواهد كرد اما به‌هيچ‌وجه اجازه سوءاستفاده به صاحبان سرمايه نمي‌دهد.

اما مرتضي طلايي كه در نبود احمد مسجدجامعي رياست شوراي شهر را برعهده داشت، درباره تذكري كه بابت سفر شهردار به تركيه مطرح شد، گفت: عرف شورا اين است كه در چنين مواردي شهردار تهران با رئيس شوراي شهر هماهنگي مي‌كند. تذكر بعدي كه در صحن علني شوراي شهر مطرح شد از سوي محسن سرخو بود. وي كه رياست كميته حمل‌ونقل را برعهده دارد، در مورد مشكلات بيمه تكميلي درماني كاركنان روزنامه همشهري سخن گفت و پيشنهاد كرد كه بيمه تكميلي آنها مانند ساير كاركنان شهرداري از سوي شركت شهر سالم تأمين شود .

اسماعيل دوستي، عضو كميسيون حمل‌ونقل هم در تذكري از لزوم نظارت كافي و شايسته بر سراهاي محله سخن گفت و افزود: بايد نظارت كافي بر حسن اجراي برنامه‌هاي آنان صورت گيرد.عبدالحسين مختاباد نيز اين تذكر را تأييد كرد. در پاسخ مرتضي طلايي، رئيس شوراي شهر خواست تا از سيدمحمد هادي ايازي دعوت شود كه در كميسيون فرهنگي حضور يابد و به سؤالات اعضا در اين‌باره پاسخ دهد.

اعتراض اعضاي شورا به وضعيت آلودگي هوا

عليرضا دبير نخستين كسي بود كه باب انتقاد از وضعيت آلودگي هواي شهر را باز كرد و پس از آن سيل اعتراضات بود كه از سوي شوراي شهر مطرح شد. وي خواستار عزم ملي در مبارزه با آلودگي هوا شد. اقبال شاكري، عضو كميسيون حمل‌ونقل نيز معتقد بود كه روش‌هاي حذفي نظير تعطيل‌كردن فلان كارخانه مشكلي را حل نمي‌كند. وي از اعضاي شوراي شهر نيز خواست تا در نخستين قدم از خودشان شروع كنند و به جاي تردد با وسايل نقليه شخصي با وسايل نقليه عمومي تردد كنند.

عبدالحسين مختاباد، عضو كميسيون فرهنگي خواستار حضور معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست درصحن علني شوراي شهر شد تا در مورد تلاش‌ها و جديتي كه دولت در امر مبارزه با آلودگي هوا دارد، به شوراي شهر توضيح دهد. رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت نيز موضوع آلودگي هوا را از طريق مداخله حاكميت و سران 3قوه ميسر دانست. وي خواستار مداخله كميسيون بهداشت، فراكسيون محيط‌زيست و سلامت مجلس شورا شد.

ديدار اعضاي شورا با رهبر معظم انقلاب

در پاسخ به درخواست اقبال شاكري كه خواسته بود تا قبل از تصويب لايحه برنامه 5ساله دوم اعضاي شورا به خدمت مقام معظم رهبري برسند، طلايي رئيس شوراي شهر گفت: اين ملاقات بعد از ‌ماه صفر صورت خواهد گرفت.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن