تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802537464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه حمل‌و‌نقل عمومي اصلي‌ترين برنامه دوم شهرداري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: توسعه حمل‌و‌نقل عمومي اصلي‌ترين برنامه دوم شهرداري تهران
سيدجعفر تشكري‌هاشمي معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران، با حضور در سي و دومين جلسه شوراي شهر ضمن تشريح بخش حمل‌و‌نقلي برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران تصريح كرد:در برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران كه حمل‌و‌نقل و ترافيك يكي از اصلي‌ترين محورهاي آن محسوب مي شود تلاش مي كنيم،با سازگاري سيستم‌هاي حمل‌و‌نقل با محيط زيست در مسير ايجاد يك فضاي سالم شهري نقش داشته باشيم.چرا كه 88 درصد منابع آلوده كننده محيط زيست مربوط به منابع متحرك است.وي خاطرنشان كرد:احكام مأموريتي حوزه حمل‌و‌نقل در 7 بخش و 17 ماده تدوين شده است، كه سازگاري سيستم‌ها و تجهيزات حمل‌و‌نقل با محيط زيست،ارتقاي فرهنگ و دانش ترافيك، توسعه زير ساخت‌هاي حمل‌و‌نقل عمومي و رساندن سهم آن به 75 درصد، انسان محور نمودن نظام حمل‌و‌نقل و ترافيك و ايجاد هماهنگي ميان كاربري زمين و حمل‌و‌نقل با انطباق طرح جامع شهرسازي و طرح جامع حمل‌و‌نقل از جمله بخش‌هاي مهم مأموريت حمل‌و‌نقلي برنامه 5 ساله دوم است.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه به تشريح درخت واره برش حمل‌و‌نقلي برنامه دوم پرداخت و افزود:اين درخت واره شامل: چشم‌انداز، راهبردها، سياست‌هاي اجرايي و طرح فعاليت‌ها در هر بخش است.

براي مثال در چشم‌انداز اول كه تهران شهري سرسبز و زيبا و روان ترسيم شده است، در بخش راهبردها، موضوع سازگاري سيستم‌هاي حمل‌و‌نقل با محيط زيست محيطي مطرح است و در بخش سياست‌ها نيز كاهش و پايش آلاينده‌هاي زيست محيطي ناشي از تأسيسات و سيستم‌هاي حمل‌و‌نقل در نظر گرفته شده است و در بخش فعاليت‌هاي اين مهم هم پيش بيني‌هايي مانند تجهيز مراكز معاينه فني و اجراي طرح‌هاي كاهش آلودگي صدا در منابع متحرك شهري صورت گرفته است.

تشكري‌هاشمي به راهبرد ديگري كه تحت عنوان روان شهري با رفاه عمومي همراه با تعديل نابرابرها تدوين شده است اشاره كرد و افزود: محور اصلي بر توسعه حمل‌و‌نقل عمومي است كه براي نمونه در بخش احداث و توسعه حمل‌و‌نقل ريلي درون شهري و حومه، پيش‌بيني كرده‌ايم كه تهران، حدود 470 كيلومتر شبكه ريلي نياز دارد كه در 8 خط درون شهري و 4 خط حومه‌اي ديده شده است.

وي افزود: محور دوم در بخش توسعه و نوسازي حمل‌و‌نقل ريلي است، در حال حاضر حدود 1200 واگن قطار داريم كه با سر فاصله 5/4 دقيقه سرويس ارائه مي كنند، در نظر داريم تا پايان برنامه با افزايش ناوگان ريلي سرفاصله را به 5/2 دقيقه كاهش دهيم.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك همچنين از افزايش سهم جابجايي ناوگان اتوبوسراني به 34 درصد در برنامه دوم خبر داد و افزود: به دليل عقب‌افتادگي كه در توسعه خطوط مترو نسبت به برنامه تدوين شده داشتيم، سهم اتوبوسراني را از 25 درصد به 34 درصد در نظر گرفته ايم.

وي افزود: در بخش تاكسيراني توسعه كمي را پيش‌بيني نكرده‌ايم، اما در كيفيت اجراي خدمات اين بخش از حمل‌و‌نقل نيمه عمومي تأكيد داريم.

به گفته تشكري‌هاشمي اصلاح هندسي معابر،شناسايي نقاط حادثه خيز مديريت تقاضاي سفر و نظام عبور و مرور شهروندان از ديگر برنامه‌هاي پيش بيني شده در بخش حمل‌و‌نقل برنامه 5 ساله دوم است.وي در پايان به بحث آموزش و فرهنگ‌سازي اشاره كرد و افزود: بايد اعتراف كنيم كه رفتارهاي ترافيكي، در كشور با استانداردهاي ترافيكي و رفتارهاي قانونمند انطباق ندارد، بنابراين آموزش در سطوح از مهدهاي كودك تا سراي سالمندان لازم است.

معاون شهردار تهران خبر داد:

ساماندهي ارائه يارانه به دارندگان كارت مترو

معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران، گفت: در حال حاضر بيش از 10 درصد از مسافران مترو از كارت منزلت براي ترددشان استفاده مي‌كنند اين ميزان سهم بزرگي است و بايد سامان يابد.سيد‌جعفر تشكري‌هاشمي در گفت‌و‌گو با ايلنا، درباره صدور كارت‌هاي ويژه دانشجويان و دانش‌آموزان براي استفاده از مترو، اظهار كرد: بر‌اساس مصوبه شوراي شهر تهران گروه‌هاي مختلف متناسب با ضرورت و شدت نياز مي‌توانند سهميه داشته باشند.وي ادامه داد:در طرح جديد معاونت حمل‌و‌نقل ترافيك شهرداري تهران براي گروه‌هاي مختلف دانشجويي دانش‌آموزي، كارمندي و گروه مختلف افراد تحت پوشش، معلولين و جانبازان معياري در نظر گرفته شده است اين طرح در حال بررسي است كه بزودي به صورت لايحه به شوراي شهر ارسال خواهد شد.معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه اميدواريم در سال 93 اين لايحه نهايي و خدمات ارائه شود، در پاسخ به اينكه آيا به‌‌ همان شيوه گذشته خدمات ارائه مي‌شود، تصريح كرد: هنوز به صورت كلي تصميم نگرفتيم اما در حال حاضر بيش از
10 درصد از مسافران مترو از كارت منزلت براي ترددشان استفاده مي‌كنند اين ميزان سهم بزرگي است و بايد سامان يابد.تشكري‌هاشمي با تاكيد بر اينكه هر قشري بايد بر اساس ضرورت درصدي يارانه حمل‌و‌نقل دريافت كند، ادامه داد: براي نمونه وضعيت دريافت يارانه براي دانشجويان يا افراد تحت حمايت كميته امداد قطعا يكسان نيست البته حتما گروه‌هايي 100 درصد يارانه خواهند گرفت.به گفته وي هم‌اكنون كساني هستند كه بيش از 100 درصد يارانه دريافت مي‌كنند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن