تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انسان محوري؛ رويكرد اصلي شهرداري در پنج سال آيندهبرنامه پنج ساله دوم شهرداري بدون شهردار به شورا آمد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انسان محوري؛ رويكرد اصلي شهرداري در پنج سال آيندهبرنامه پنج ساله دوم شهرداري بدون شهردار به شورا آمد
لايحه برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران امروز بدون حضور شهردار به شوراي اسلامي شهر تهران تقديم شد و رئوس آن مورد بررسي قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، معاون برنامه ريزي،‌ توسعه شهري و امور شوراي شهرداري درباره اين برنامه به اعضاي شورا گفت: يكي از نقاط تمايز اين برنامه نسبت به برنامه اول شهرداري اين است كه برنامه اول، به جز حوزه حمل و نقل و ترافيك اهداف كمي نداشت. در اين برنامه از اين تجربه استفاده شده و اهداف كمي در آن لحاظ شده است.

محمود صلاحي درباره حضور نداشتن شهردار در جلسه گفت: امروز آقاي قاليباف به دليل مشكلي كه براي پدرشان پيش آمده نتوانستند براي ارائه برنامه به شورا بيايند. ولي انشاءالله از اين پس رويه اي ايجاد شود كه شهرداري برنامه را به صورت رسمي و توسط شخص شهردار به شورا ارائه دهد.

وي افزود: اين برنامه،‌ دومين مشق مشترك شورا و شهرداري است و حتما بسياري از نقاط ضعف برنامه اول در آن برطرف شده، اما احتمالا نقاط ضعف ديگري هنوز دارد كه به مرور بايد برطرف شود. به هر حال پس از تصويب لايحه و تبديل آن به قانون، هم و غم همه ما اجراي آن خواهد بود.

معاون برنامه ريزي شهرداري ادامه داد: در اين برنامه از توان متخصصان دانشگاهي استفاده شده و اهداف كمي و منابع و مصارف در آن تعيين شده است. ضمن اينكه برش هاي سالانه كه معادل بودجه هاي سالانه است، در اين برنامه ديده شده است.

صلاحي تاكيد كرد: رويكرد اصلي اين برنامه، اجتماعي است؛‌ به اين معنا كه شهرداري به عنوان يك نهاد اجتماعي ديده شده است. وگرنه ممكن است حجم برنامه هاي عمراني در اين برنامه حتي بيشتر از قبل هم باشد.

وي در توضيح اهداف كلي برنامه گفت: جايگزيني سيستم حمل و نقل، اصلاح رفتار ترافيكي، محوريت بخشي به مسائل فرهنگي، توجه ويژه به قرآن، حاكميت مديريت كارفرمايي، تحول در ساختار و تبديل شهرداري به نهاد اجتماعي و نوسازي بافت هاي فرسوده از اهداف كلي برنامه است.

در ادامه صدر در توضيح كليات برنامه گفت: چارچوب و كليات، منابع و مصارف،‌ و نتايج و دستاوردها سه بخش اصلي برنامه است. رويكرد اصلي حاكم بر برنامه،‌ توسعه اجتماعي با محوريت توسعه انساني در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي،‌ فرهنگي، مديريتي، امنيتي و زيست محيطي است.

وي ادامه داد: بحث انسان محوري و شهروند محوري، محور رويكرد توسعه اجتماعي برنامه است. به طوري كه همه فعاليت هاي شهرداري به سمت ارتقاي كيفيت و رضايت از زندگي و تحقق عدالت شهري برود.

صدر اهم ويژگي هاي برنامه را چنين برشمرد: برقراري ارتباط از چشم انداز تا پروژه، ارائه اهداف كلي، اولويت بندي پروژه هاي سرمايه اي،‌ برخورداري از برش سالانه،‌ برخورداري از شاخص ارزيابي و نظام ارزيابي و پايش ويژگي هاي اصلي برنامه هستند.

وي اركان اصلي تدوين برنامه را سند راهبردي ميان مدت شهرداري و برنامه عملياتي و حوزه هاي ماموريتي مناطق 22 گانه عنوان كرد.

در ادامه جلسه اعضاي شورا نظرات خود را نسبت به برنامه پنج ساله دوم شهرداري مطرح كردند و مقرر شد برنامه براي بررسي بيشتر به كميسيون هاي تخصصي شورا ارجاع داده شود.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن