تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802723902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظرات اعضاي شوراي شهر در خصوص لايحه ۵ ساله دوم شهرداريتندگويان: نبايد براي تصويب برنامه عجله كرد/ مختاباد: به موضوعات فرهنگي شهر توجه نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نظرات اعضاي شوراي شهر در خصوص لايحه ۵ ساله دوم شهرداريتندگويان: نبايد براي تصويب برنامه عجله كرد/ مختاباد: به موضوعات فرهنگي شهر توجه نشده است
در حالي لايحه برنامه ۵ ساله دوم شهرداري تهران در سي و سومين جلسه شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفت كه هر يك از اعضا نظرات مختلفي در خصوص اين لايحه داشتند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس، سي و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران صبح امروز با حضور 25 نفر از اعضا برگزار شد.

در اين جلسه الهه راستگو، احمد مسجدجامعي، پرويز سروري، مسعود سلطاني‌فر، مجتبي شاكري و محسن پيرهادي غيبت داشتند كه به گفته برخي از اعضا احمد مسجدجامعي و محسن پيرهادي به مناسبت اربعين حسيني به كربلاي معلا مشرف شده‌اند.

جلسه راس ساعت 9:20 دقيقه و با تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد توسط حجت‌الاسلام ناصحي آغاز شد.

در ادامه سي و سومين جلسه شوراي شهر محمود صلاحي معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران پشت تريبون قرار گرفت و در خصوص لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران نكاتي را مطرح كرد.

فاطمه دانشور عضو شوراي اسلامي شهر تهران پس از ارائه گزارش از سوي صلاحي نكاتي را درخصوص لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران مطرح كرد و گفت: تنها 11 درصد از سياست‌هاي تضمين شده در برنامه 5 ساله دوم شهرداري برابر است با سياست‌هاي اجتماعي كه بايد اين موضوع مورد كنكاش قرار گيرد.

وي با بيان اينكه متاسفانه در تدوين لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران از نظرات خبرگان و كارشناسان استفاده نشده است گفت: يكديگر از موضوعاتي كه در تدوين اين لايحه از آن غفلت شده است حوزه اجتماعي و فرهنگي شهر تهران است.

محمدمهدي تندگويان ديگر عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه نبايد در تصويب لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران عجله كرد بيان داشت: نمي‌شود انتظار داشت ظرف يك هفته به تصويب برسد چراكه بايد بند به بند اين لايحه در كميسيون‌هاي مربوطه و تخصصي مورد بررسي قرار گيرد و اين موضوع به نفع شهرداري و شوراي شهر است.

تندگويان با اشاره به اينكه تصويب بودجه سال 93 مغايرتي با تصويب برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران ندارد گفت: ما مي‌توانيم ابتدا بودجه را تصويب و سپس در يك زمان‌بندي مناسب برنامه 5 ساله را به تصويب برسانيم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه بايد موارد و موضوعاتي كه در برنامه 5 ساله اول شهرداري تحقق پيدا نكرده است مورد بررسي قرار گيرد افزود: متاسفانه خيلي از موارد برنامه 5 ساله تحقق پيدا نكرده‌اند كه اميدواريم گزارش كاملي از سوي شهرداري در اين خصوص ارائه شود تا ما بتوانيم نسبت به برنامه 5 ساله دوم تصميم‌گيري كنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس اقبال شاكري يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر بود كه در اين جلسه فرصت پيدا كرد تا نسبت به لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران نكاتي را مطرح كند.

وي گفت: يكي از نكاتي كه به آن بايد توجه شود اين است كه ما فرصت كافي براي تصويب اين لايحه نداريم و بايد بتوان زمان و فرصت لازم را به كميسيون‌ها بدهيم تا اولويت‌بندي در برنامه 5 ساله را مشخص كنند.

وي گفت: يكي ديگر از موضوعاتي كه در لايحه مغفول مانده بحث مديريت يك پارچه شهري است كه متاسفانه هيچ اقدامي براي اين موضوع صورت نگرفته است و در سال‌هاي اخير ما صرفا به اخذ عوارض و ماليات بسنده كرده‌ايم.

شاكري در ادامه با اشاره به اينكه در دو موضوع ديگر از جمله بحث پيشگيري و مديريت بحران در لايحه 5 ساله دوم توجه نشده است گفت: اين موضوعات مورد توجه اعضاي شوراي شهر است كه شهرداري تهران بايد عنايت بيشتري را داشته باشد.

اسماعيل دوستي ديگر عضو شوراي شهر تهران نيز با تقدير از معاونت برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران در خصوص تهيه و تدوين لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران گفت: بايد اين لايحه بر روي سايت شهرداري و شورا قرار گيرد و از نظرات نخبگان، دانشگاهيان و عموم مردم استفاده شود.

وي با اشاره به اينكه لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران بايد در يك زمان مناسب و معقول مورد بررسي قرار گيرد گفت: متاسفانه در 148 ماده لايحه اشاره شده نامي از فعاليت‌هاي عمراني نبرده شده است كه اين اشكال به برنامه 5 ساله دوم شهرداري وارد است.

به گزارش خبرگزاري فارس، احمد حكيمي‌پور در ادامه سي و سومين جلسه شوراي شهر افزود: متاسفانه لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري به طور كامل به دست اعضاي شوراي شهر نرسيده است و ما اطلاعي از ريز پروژه‌ها نداريم.

وي با بيان اينكه بنده پيشنهاد مي‌كنم لايحه اشاره شده در دو بخش مورد بررسي قرار گيرد گفت: ما مي‌توانيم در يك بخش كليات و در بخش بعدي جزئيات را مورد بررسي قرار دهيم.

محسن سرخو ديگر عضو شوراي شهر تهران نيز با اشاره به لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران گفت: اين برنامه بيش از يك ماه است كه در كميسيون‌ها و كميته‌هاي تخصصي شورا مورد بررسي قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه بايد در لايحه برنامه 5 ساله دوم به بحث حمل و نقل عمومي توجه ويژه‌اي شود گفت: پيشنهاد مي‌كنم كه دو جدول منابع و يك جدول مصارف در برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهيه شود.

سرخو اظهار اميدواري كرد: دولت و مجلس توجه ويژه‌تري را به حمل و نقل عمومي كلانشهرها به ويژه تهران و مترو داشته باشند.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران افزود: بايد در برنامه 5 ساله دوم منابع و مصارف شفاف‌سازي شود.

سرخو در ادامه با انتقاد از اينكه شهرداري تهران هنوز جدول مقايسه‌اي برنامه اول را به شورا نداده است گفت: اميدواريم اين كار هرچه زودتر انجام بگيرد ضمن اينكه شهرداري بايد در زمينه بافت‌هاي فرسوده نيز تدابير لازم را اتخاذ كند.

عبدالحسين مختاباد عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران نيز با انتقاد از تدوين لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران گفت: يك سوال اينجا مطرح مي‌شود كه آيا دانشگاه شريف كه در تدوين اين لايحه نقش داشته است در بخش فرهنگي و معماري هم خبره بوده است يا خير.

وي تصريح كرد: متاسفانه در لايحه اشاره شده توجهي به مسائل فرهنگي و اجتماعي نشده است و تنها شعارهاي سطحي، روزنامه‌اي و مجله‌اي در لايحه آمده است.

مختاباد گفت: بخش هنر و فرهنگ بخشي كاملا تخصصي است و بايد صاحب‌نظران در اين بخش نظرات خود را اعلام كنند كه اميدواريم تدابيري در اين زمينه انديشه شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، محمد سالاري رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران با انتقاد از تصويب كليات طرح انتقال پايتخت از تهران در جلسه امروز مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه نمايندگان مجلس در اين زمينه هيچ نظري از شوراي شهر نگرفته‌اند.

سالاري گفت: در بخش آلودگي هوا بهتر است در برنامه 5 ساله دوم در بخش عمراني و حمل و نقل پيوست‌هاي ترافيكي در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، معصومه آباد ديگر عضو شوراي شهر تهران با انتقاد از لايحه برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران گفت: در اين لايحه موضوعاتي چون سلامت ايمني و موضوعات پيشگيري در مواقع بحران مغفول مانده است.

در ادامه جلسه محمود صلاحي معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران پشت تريبون قرار گرفت و خطاب به اعضاي شورا گفت: تذكرات شما به جا بود ولي بايد به اين موضوع توجه داشت كه خيلي از اين تذكرات مربوط به كميسيون‌ها بوده و قطعا اين موارد در كميسيون‌ها مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي گفت: ما تعجيلي براي تصويب برنامه نداريم و هر زماني كه شورا آن را تصويب كند ما به عنوان قانون آن را اجرا خواهيم كرد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن