تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798585368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرتضي احمدي: با منوچهر نوذري كارد و پنير بوديم!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مرتضي احمدي: با منوچهر نوذري كارد و پنير بوديم!
«نمي‌خواهم بي‌خودي از منوچهر تعريف كنم، اما جا دارد بگويم بعد از آشنايي‌ام با او به مدت هفت الي هشت سال با هم كارد و پنير بوديم!»

اين بخشي از صحبت‌هاي مرتضي احمدي - پيشكسوت عرصه هنر نمايش - در هشتمين سالروز درگذشت زنده‌ياد منوچهر نوذري است.

اين پيشكسوت راديو كه به گفته‌ِ خودش بيشتر از هركسي با مرحوم نوذري همراه و همكار بود، در هشتمين سالروز درگذشت آن مرحوم، درباره‌ي آشنايي‌اش با او مي‌گويد: از سال 1339 با مرحوم نوذري آشنا شدم و اولين بار در دوبله با هم روبرو شديم، از آن به بعد بود كه آشنايي‌مان ادامه پيدا كرد.

نوذري در كارش استاد بود

به گزارش ايسنا، احمدي سپس در توصيف ويژگي‌هاي زنده‌ياد نوذري گفت: از سال 1340 كه برنامه «شما و راديو» شكل گرفت، ما جمعا 19 نفر بوديم كه تا سال 58 با هم همراه بوديم. يكي از افرادي كه هميشه با من بود، مرحوم نوذري بود. لازم است بگويم وي يك گوينده بسيار توانا بود كه در كارش استاد بود.

وي ادامه داد: منوچهر از جمله مجرياني بود كه از ميكروفن و دوربين تلويزيون هيچگاه نمي‌ترسيد و دهان گرمي داشت.

تپق زدن در ذات منوچهر نبود

وي يادآور شد: زنده‌ياد منوچهر نوذري از جمله گويندگان قدري بود كه اصلا تپق زدن در ذاتش نبود. او بي‌نظير بود و تبحر خاصي در كارش داشت. جا دارد بگويم منوچهر جايگزيني نداشت و تا به حال هم هيچ جايگزيني براي او پيدا نشده است.

احمدي همچنين در پايان سخنانش تصريح كرد: فقط به خاطر منوچهر نوذري به راديو آمدم.

***

برنامه «گذر هفتم» راديو ايران روز گذشته-پانزدهم آذرماه،را به يادي از منوچهر نوذري و مرحوم علي حاتمي اختصاص داد.

در اين برنامه علاوه بر مرتضي احمدي، پيشكسوتان ديگري همچون صادق عبدالهي و حميد منوچهري درباره مرحوم نوذري صحبت كردند و يادش را در هشتمين سالروز درگذشتش گرامي داشتند.

صادق عبدالهي در اين برنامه گفت: نمي‌دانم بگويم خوشحاليم يا ناراحت از اينكه در سالروز درگذشت منوچهر نوذري عزيز به اينجا آمده‌ايم.

وي سپس يادآور شد: چهره‌هاي پيشكسوتي در راديو‌، تلويزيون و دوبله هستند كه خدمت خاصي به راديو انجام داده‌اند كه منوچهر نوذري هم يكي از آن چهره‌هاست.

او خاطرنشان كرد: اگر بخواهيم به سراغ زنده‌يادهاي راديو و تلويزيون و دوبله برويم يك قطار لازم داريم. ياد همه آنها گرامي.

همه مردم مرحوم نوذري را دوست داشتند، يادش بخير ...

در پي صحبت‌هاي عبداللهي، حميد منوچهري از پيشكسوتان دوبله و راديو در توصيف شخصيت مرحوم نوذري و همكاري‌هايش با وي اظهار كرد: همه مردم مرحوم نوذري را دوست داشتند، ما هم جزو آنهايي بوديم كه هميشه او را دوست داشتيم؛ چرا كه ايشان در راديو و دوبله هميشه خوب و موفق بودند. جا دارد در همين برنامه «گذر هفتم» به گوش دست‌اندركاران راديو برسانم كه ما پيشكسوتان زيادي داريم كه به آنها خيلي بدهكار هستيم. اگر عزيزان لطف كنند و روزي را براي پيشكسوتان عزيزي كه درگذشتند در نظر بگيرند، بهتر از آن است كه هر روز را به ياد يكي از عزيزان گرامي بدارند.

وي با اشاره به همكاري‌اش در برنامه «صبح جمعه با شما» يادآور شد: تمام آنهايي كه در اين برنامه كار مي‌كردند بي‌نظير بودند. افرادي همچون زنده ياد تابش‌، قنبري و ... كه جايگزيني نخواهند داشت.

سپس عبداللهي تاكيد كرد: از ميان همه پيشكسوتان و اهالي راديو منوچهر نوذري چيز ديگري بود. مرحوم نوذري مثل و مانند نداشت و فكر نمي‌كنم سال‌هاي سال هم مثل او را داشته باشيم.

حضور نوذري در «جدي نگيريد» مثل كلاس درس بود

او در ادامه با اشاره به حضور مرحوم نوذري در طنز «جدي نگيريد»، گفت: در آن زمان كه در برنامه طنز «جدي نگيريد» را با مرحوم نوذري كار مي‌كرديم، حضورش براي بچه‌ها مثل كلاس درس بود. او هميشه قبل از اجرا نوشته‌هايش را مي‌خواند و حفظ مي‌كرد.

حميد منوچهري در پايان گفت: به اميد اينكه امثال منوچهر نوذري را در آينده داشته باشيم. جا دارد بگويم دوستان بايد از مرحوم نوذري الگو بگيرند. با آرزوي سلامتي براي عزيزان پيشكسوتي كه در قيد حيات هستند و همچنين گراميداشت ياد براي آنهايي كه در ميان ما نيستند.

***

در بخشي ديگر از برنامه «گذر هفتم» طي يك تماس تلفني صحبت كوتاهي با پريچهر بهروان - يكي از مجريان پيشكسوت راديو - كه با منوچهر نوذري همكاري كرده بود برقرار شد.

وي گفت: صحبت كردن درباره زنده ياد نوذري برايم كار دشواري است؛ چرا كه ايشان فراتر از يك همكار سال‌ها در كنار من بودند و به عنوان يك دوست، برادر بزرگتر‌ و گاهي هم در مقام يك پدر مرا نصيحت مي‌كرد.

و اما حاضر جوابي مرحوم نوذري ...

بهروان اظهار كرد: او در نمايش‌هايش بازيگري ماهر و در دوبله گوينده‌اي درجه يك بود. مرحوم نوذري به خاطر هوش خوبي كه داشت خيلي حاضر جواب، باريك‌بين و در عين حال نكته‌بين بود. او شخصيت شوخ طبع، دست و پا به خير و مظلومي داشت. افسوس كه هيچ‌وقت فكر نمي‌كنيم كسي كه دوستش داريم از ميان ما برود. يادش گرامي و روحش شاد.

***

در بخشي ديگر، سعيد توكل - تهيه‌كننده «جمعه ايراني» - طي يك تماس تلفني درباره همكاري‌اش با مرحوم نوذري گفت: يادم است، زماني كه اواخر سال 67 بود آقاي نوذري را به برنامه «صبح جمعه با شما» دعوت كرديم. قبل از انقلاب شبي در كنار هم بوديم و آقاي نوذري از خاطرات گذشته‌اش تعريف مي‌كرد. او درباره‌ي شخصيتي به اسم ملوك ضرابي صبحت مي‌كرد و لطيفه مي‌گفت و تكه‌كلام‌هاي اين شخصيت را تعريف مي‌كرد. از آنجا شد كه اسم «ملون» شكل گرفت و جرقه كار از آنجا زده شد و اين كار به مدت سه سال نوشته و اجرا شد.

«مسابقه هفته» با حضور عادل فردوسي‌پور

به گزارش ايسنا، در برنامه «گذر هفتم» بخش‌هايي از صداي مرحوم نوذري در برنامه «مسابقه هفته» با حضور عادل فردوسي‌پور براي شنوندگان پخش شد.

همچنين بخش‌هايي از فيلم «گربه آوازه خوان» كه با اجراي منوچهر نوذري همرا بود براي شنوندگان پخش شد.

برنامه «گذر هفتم» راديو ايران روز گذشته برنامه‌اش را به يادي از منوچهر نوذري و زنده ياد علي حاتمي اختصاص داد.

منوچهر نوذري متولد ۱۳۱۵ قزوين بود كه در ۱۶ آذر ۱۳۸۴ به علت بيماري ريوي و عفونت كليوي در بيمارستان مدرس تهران درگذشت.او فعاليت هنري خود را در سال ۱۳۳۲ آغاز كرد و از اولين گويندگان تاريخ دوبله در ايران بود. زنده‌ياد نوذري اولين كسي بودم كه در تلويزيون ايران مقابل دوربين رفت و گفت: نام جعبه‌اي كه تصوير من را در آن مي‌بينيد تلويزيون است.

*** يادي از علي حاتمي در گفته‌هاي امين تارخ

به گزارش ايسنا، در برنامه «گذر هفتم» همچنين يادي هم از علي حاتمي شد كه روز پنجشنبه - 14 آذر ماه - سالروز درگذشتش بود.

در اين برنامه مجري برنامه طي يك نظر سنجي از شنوندگان خواست تا از ميان آثار «مادر‌»، «كمال و ملك» و «هزار دستان» مرحوم حاتمي هركدام را كه بيشتر مي‌پسندند از طريق ارسال پيامك برايشان بفرستند.

سپس امين تارخ طي يك تماس تلفني درباره آشنايي‌اش با مرحوم حاتمي گفت: فكر مي‌كنم اواخر سال 67 بود كه با مرحوم حاتمي آشنا شدم. در همان زمان بود كه ايشان با من تماس گرفت و براي بازي در فيلم «مادر» دعوت به كار شدم و از همان جا بود كه همكاري‌ام با مرحوم حاتمي ادامه پيدا كرد؛ البته پيش از فيلم «مادر» هم در خدمت ايشان بودم اما كار حرفه‌اي ما از فيلم «مادر» شروع شد.

اين بازيگر تئاتر و تلويزيون در ادامه صحبت‌هايش با اشاره به سوابق مرحوم حاتمي اظهار كرد: پنج‌شنبه شب هم، در مراسم بزرگداشت علي حاتمي كه در خانه هنرمندان برگزار شد، گفتم كه علي حاتمي در زمره فيلمسازاني است كه هميشه راجع به آن صحبت مي‌شود. او عشق زيادي به ايراني و ايرانيت داشت. شاخصه بارز فيلم‌هاي مرحوم حاتمي اين بود كه هيچ يك از فيلم‌هايش شباهتي به هم نداشت.

تارخ در عين حال تاكيد كرد: مرحوم حاتمي در زمره فيلمسازاني بود كه هميشه حرف خودش را چه بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب مي‌زد.

وي در پايان صحبت‌هايش گفت: درباره علي حاتمي صحبت‌هاي بسياري شده است اما اكنون نگاه من به عنوان نگاه يك بازيگر به كارگردان است. لازم است بگويم مرحوم حاتمي از جمله كارگرداناني بود كه به بازيگر اعتماد به نفس مي‌داد و هميشه به بازيگران اهميت مي‌داد.

*** محمدعلي كشاورز: اكبر عبدي را خيلي كتك زدم

برنامه «گذر هفتم» طي يك مصاحبه‌اي كه با محمد علي كشاورز انجام داده بود بخش‌هايي از صحبت‌هاي اين هنرمند پيشكسوت را در خصوص همكاري‌هايش با مرحوم حاتمي پخش كرد.

كشاورز ابتدا با اشاره به همكاري‌هايش با مرحوم حاتمي گفت: جا دارد از همه هنرمنداني مثل مرحوم حاتمي كه نويسنده‌اي فوق العاده بود و در همه زمينه‌ها تجربه داشت و همچنين اخلاق هنرمندانه‌اي داشت، ياد كنم. بنده از دانشكده هنرهاي دراماتيك با مرحوم حاتمي آشنا شدم و به نوعي با هم، هم دانشگاهي بوديم. فيلم «مادر» چهار الي پنجمين همكاري‌ام با حاتمي بود؛ ضمن اينكه هميشه من در بيشتر كارهايش حضور داشتم. جا دارد درباره فيلم «مادر» بگويم تمام صحنه‌هاي اين فيلم جلوي چشمانان من است.

وي سپس در توصيف شخصيت زنده‌ياد حاتمي يادآور شد: علي حاتمي نمونه بود. مي‌خواهم خاطره‌اي تعريف كنم و آن هم اين است؛ يادش بخير زماني كه فيلم «مادر» را بازي مي‌كرديم، در بخش‌هايي از فيلم كه مربوط به بازي من و اكبر عبدي بود، در حمام فيلمبرداري داشتيم كه من در آنجا اكبر عبدي را خيلي كتك زدم.

در اين برنامه بخشي از صداي فيلم مادر حاتمي پخش شد.

در برنامه «گذر هفتم» بخش‌هايي از فيلم‌هاي «مادر»، «كمال‌الملك» و همچنين سريال «هزاردستان» مرحوم علي حاتمي براي شنوندگان پخش شد.

شنبه 16 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن