تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798487438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرها از عالم علم


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبرها از عالم علم
واكسن آنفولانزا

ترجمه: پيروز پاليزي

براي خانم هاي باردار اين ماه ها بهترين زمان براي تزريق واكسن آنفولانزا است. بانوان باردار و نوزادان تازه بدنيا آمده، در خطر بيشتري براي پيچيدگي هايي مرتبط با تب هستند و تاخير در واكسينه احتمال بستري شدن در بيمارستان يا مشكلات ديگر را افزايش مي دهد.

درصورتي كه موعد زايمان شما طي يكي از هفت ماه آينده باشد، كه فصل آنفولانزا است، واكسينه در حال حاضر بسيار ضروري است، زيرا نوزادان متولد از مادران واكسينه شده با پادتن يا آنتي بادي (نوعي پروتئين كه دستگاه ايمني بدن، در پاسخ به حضور پادگن يا ويروس خاصي توليد مي كند) بدنيا مي آيند و به احتمال 50 درصد كمتر به علت تب در بيمارستان بستري خواهند شد.

در غير اينصورت، تا بعد از 6 ماهگي كه امكان واكسينه كردن نوزادان وجود دارد، آنها در برابر ويروس سرماخوردگي آسيب پذير خواهند بود.

در ميان كودكان آنهايي كه سن كمتراز 6 ماه دارند، بيشترين تعداد بستري شدگان در بيمارستان ها را به علت سرماخوردگي تشكيل مي دهند.

منبع: www.niniplus.com

آلرژي‌ فصلي كودكان

احتمال ابتلا به آلرژي در برخي از ماه‌هاي سال در كودكان مستعد افزايش پيدا مي‌كند. افزايش ميزان آلاينده‌ها در هوا و وجود ذرات معلق در فصل بهار، تابستان و پائيز از جمله زمان‌هايي است كه علائم ابتلا به آلرژي در كودكان افزايش پيدا مي‌كند... به گزارش قانون، اين علائم در شرايط آب و هوايي مختلف، متفاوت است و ممكن است منجر به بروز عفونت‌هاي ويروسي، باكتريايي شود. هر اندازه سيستم ايمني بدن كودك ضعيف‌تر باشد، امكان ايجاد علائم حاد ناشي از آلرژي مانند اختلالات تنفسي افزايش پيدا مي‌كند.تحقيقات نشان مي‌دهد در روزهايي كه ميزان آلاينده‌ها در هوا افزايش پيدا مي‌كند، علائمي مانند:قرمزي و خارش چشم‌ها، آبريزش بيني، عطسه و تنگي نفس در كودكاني كه زمينه ابتلا به آلرژي دارند، به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا كرده و قرار گرفتن اين كودكان در معرض آلاينده‌ها بدون استفاده از ماسك و در مدت طولاني، منجر به بروز علائم خطرناك شده و احتمال ابتلا به آسم را افزايش مي‌دهد.ايجاد هاله‌هاي تيره يا پف زير چشم، سرفه، افزايش ترشح اشك در چشم‌ها، سردرد، حالت تهوع از ديگر علائم ابتلا به آلرژي در روزهاي آلوده است.قرار نگرفتن در معرض آلاينده‌ها بويژه در ساعات پرترافيك و روزهاي سرد، استفاده از ماسك، مصرف قرص‌هاي آنتي‌هيستامين، انجام آزمايش خون به منظور تعيين نوع آلرژن، نصب هواكش در فضاي خانه و بستن پنجره‌ها از راهكارهايي است كه به كاهش ايجاد علائم در كودكان كمك مي كند.

لكنت زبان در كودكان

لكنت زبان يك مشكل گيج كننده وخسته كننده براي فرد گوينده وشنونده است.اين عارضه معمولا يك رخداد تكاملي موقت درميان كودكان 5 ـ 2ساله است كه بتدريج با روان شدن كودك در استفاده اززبان مادري ازبين ميرود.

به گزارش سايت پارسي‌طب، با اينحال كودكاني كه تا بعد از 5 سالگي همچنان دچار لكنت هستند دربيش از 80 درصد از موارد ممكن است لكنت تااواخر دوره بلوغ بهبوديابد. اين عارضه در ميان پسران 3 تا 4 برابر دختران است.

لكنت زبان زماني پديد مي آيد كه در جريان طبيعي گفتار ، وقفه اي ناگهاني و غيرطبيعي به واسطه تكرار صداها ، هجاها ، كلمات و گير يا قفل شدن دهان ايجاد مي شود كه بعضاً با حركاتي همچون چشمك زدن.حركت دادن بازوها وتنفس نامنظم وگاهي وقفه هاي تنفسي همراه است.وجود اين حركات معمولا همراه با موارد شديد اختلال بوجود مي ايدواغلب پاسخ مناسبي به درمان ـ برخلاف انواع خفيف ـ ندارد.

در آغاز بروز لكنت ، كودك ممكن است نسبت به مشكل خود هشيار نباشد اما به تدريح هشياري نسبت به اختلال پيدا كرده و مكانيزمهايي براي اجتناب از رواني كلامي خود و پاسخهاي هيجاني به وجود مي آيند.

درمان لكنت زبان

1ـ سعي كنيد اولين لكنتها راناديده بگيريد: از تنبيه و مسخره كردن كودك خودداري شود و هنگام صحبت كردن او را به عجله نيندازيد و اجازه مكالمه تا زمان پايان جمله يا جملات مورد نظر به كودك داده شود.

2 ـ ارامش در حين صحبت كردن رابه كودك بياموزيد:با كودك شمرده و آرام صحبت شود و از كودك درخواست شود كه آهسته و با آرامش صحبت كند.

3ـ تنظيم تنفس رابه كودك بياموزيد.

4 ـ حساسيت كودك رانسبت به موقعيتهايي كه ميتواند تشديد كننده لكنت باشد ازبين ببريد.

5 ـ از مكالمات تلفني براي كاهش اضطراب مكالمه حضوري و تقويت گفتاري استفاده شود.

6ـ كودك براي درست صحبت كردن تحت فشار قرار داده نشود

7ـ زماني كه كودك از ناهنجاري گفتاري خويش صحبت مي كند صحبت‌هاي وي قطع نشود.

8ـ با محبت و علاقه با كودك رفتار شود. كودك را در آغوش گرفته ، نوازش كنيد.

9ـ در مواقعي كه كودك دچار حالات عصبانيت و هيجان است كمتر با او صحبت شود و در آرام كردن وي تلاش شود.

10ـ اگر لكنت زبان كودك شما شديد بوده يا درحال تشديد است و يا احساس مي كنيد بااقدامات شما بهبودي چنداني دران حاصل نشده است به افراد متخصص مانندروانپزشكان اطفال وبدنبال ان به گفتار درمان و مشاوران و روان درمان گران مراجعه نماييد.

اين كار مانع ساييدگي كشكك زانو مي شود

چهار زانو نشستن در كساني كه داراي وزن بالاي 90-80 هستند باعث ساييدگي كشكك شده و در زمان طولاني تر آرتروز را براي فرد در پي دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، منوچهر وحيد فرهمندي استاد دانشگاه شهيد بهشتي گفت: اين نوع نشستن در افرادي كه درد زانو دارند باعث تشديد درد شده و ساييدگي كشكك پاي آن ها را زياد مي كند و بهترين درمان براي اين بيماران آب درماني يعني شنا و راه رفتن در آب است. وي افزود: براي درمان اين درد همان طور كه گفته شد در ابتدا از آب درماني و فيزيوتراپي كمك گرفته و در صورت عدم بهبودي از اعمال جراحي و تراشيدن قسمت ساييدگي غضروف و باز سازي آن استفاده مي كنيم.

چهارشنبه 8 آبان 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن