تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798298209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دور زدن تحريم ها با نفتكشهاي ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: دور زدن تحريم ها با نفتكشهاي ايراني
حميد بهادريان

يكي از اصلي ترين حربه هاي دشمنان در تحريم نفتي ايران عدم ارائه خدمات بيمه اي به نفتكش ها بود. بيمه نفتكش ها هزينه بسياري دارد و نفتكش ها نيز با توجه به خطرات متعدد دريايي هرگز حاضر نبودند تا بدون پوشش بيمه اي اقدام به انتقال نفت جمهوري اسلامي ايران كنند.

اما با ابتكار ايران و ورود كشورمان به گروه بيمه كننده نفتكشها اين حربه بي تاثير شد ضمن آنكه انتقال بخشي از نفت كشورمان نيز بر عهده نفتكش هاي ايراني گمارده شد كه اين مسئله به طور كلي غرب را خلع سلاح كرد.

چندي پيش مديرعامل شركت سهامي بيمه ايران از قرار گرفتن ايران در رديف 14 كلوپ بيمه دنيا در ارائه بيمه پي ان آي به نفتكش‌ها خبر داد و گفت: به لطف محدوديتهاي بين‌المللي، امروزه كشورمان در بيمه نفتكش‌ها از توان بالايي برخوردار است. پوشش پي ان آي پوششي است كه چهار ريسك شامل مصونيت خدمه، مصونيت تصادم شناورها با شناورها و سكوهاي ديگر، مخصوص كالاها و نيز آلودگي نفتي از نفتكش‌هايي است كه اين پوشش‌ها را ايران ارائه مي‌كند.

اما با توجه به ابتكار ايران پس از اجرايي شدن تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه ايران در اول ژوئيه، عرضه نفت ايران به اقتصادهاي بزرگ آسيا به بالاترين سطح خود رسيده كه اين امر تحريم‌هاي غرب را عليه ايران تضعيف مي‌كند.آمارهاي گمركي چين نشان مي‌دهد: بزرگترين مشتري نفت ايران در ماه گذشته(اكتبر) بيشترين خريد نفتي از ايران را پس از ماه ژوئن(خرداد) انجام داده است.همچنين آمارهاي رسمي دولتي نشان مي‌دهد: محموله‌هاي نفتي صادراتي ايران به ژاپن در شش ماهه نخست امسال به بالاترين سطح رسيده و كره جنوبي در ماه اكتبر واردات نفت از ايران را پس از يك وقفه دو ماهه از سر گرفت.اين واردات نشان‌ دهنده اين است كه كشورهاي آسيايي بدون توجه به تحريم‌هاي آمريكا و اروپا عليه ايران براي گرداندن چرخه اقتصادي خود، اشتهاي زيادي براي واردات نفت دارند.

بهاي نفت برنت در ماه ژوئيه تا اوت و پس از اجرايي شدن تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه ايران 17 درصد افزايش يافت كه بيشترين افزايش دو ماهه از فوريه 2011 تاكنون بود. در فوريه 2011 ميلادي اعتراض‌هاي ضد دولتي در خاورميانه و شمال آفريقا نگراني‌ها درباره اختلال در عرضه نفت از سوي خاورميانه را به اوج خود رساند. خاورميانه بيش از 36 درصد نفت جهان را توليد مي‌كند.كشورهاي آسيايي به دليل اين تحولات واردات نفت خود را افزايش داده‌اند. كره جنوبي و هند با واردات نفت ايران به وسيله نفتكش‌هاي ايراني از تحريم اتحاديه اروپا عليه بيمه نفت ايران اجتناب كرده‌اند و همچنين ژاپن خود محموله‌هاي نفتي ايران را بيمه كرده است.

چين در ماه اكتبر روزانه 458 هزار بشكه نفت از ايران وارد كرد كه 8/2 درصد مجموع واردات اين كشور را تشكيل مي‌دهد. اين رقم نسبت به ماه سپتامبر 19 درصد افزايش يافته است. هونگ لي سخنگوي وزارت خارجه چين، در ماه ژوئن گفت: خريد نفت از ايران كاملا موجه و قانوني است.براساس آمارهاي گمركي، كره جنوبي در ماه اكتبر روزانه 187 هزار بشكه از ايران نفت وارد كرد. پالايشگاه‌هاي‌ اس.كي انرژي و هيونداي اويل بانك پس از اينك ايران تحويل نفت به كره جنوبي را با نفتكش‌هاي خود پيشنهاد كرد، واردات نفت از ايران را از سر گرفته‌اند.

همچنين آمارهاي وزارت دارايي ژاپن حاكي از اين است كه واردات نفت ژاپن از ايران در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت دو برابر شده و به حدود 182 هزار بشكه در روز رسيد كه بالاترين ميزان از ماه مارس است.

شنبه|ا|11|ا|آذر|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن