تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831214892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پیامبر به فاطمه(س) شب عروسی چه گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: پیامبر به فاطمه(س) شب عروسی چه گفتند نکاتی که پیامبر به حضرت علی (ع ) و فاطمه (س ) در شب عروسی گفتندچه بوده است ؟ از پیامبر اسلام درباره همسرداری چند وصیت نقل شده است. یکی از وصیتهایی که آن حضرت به علی(ع) با این عبارت آغاز میشود: یا علی! اذا دخلت العروس بیتَکَ فاخلَع خُفَّیها حین تجلِسُ... ، (من‏لایحضره الفقیه، ج 3، ص 358، باب النوادر که باب 178 میباشد، ح 1، مسلسل 1712، چاپ پنجم، 1361، 4 مجلدی، قطع وزیری -جواهرالکلام، ج 29، ص 61، س 3، کتاب النکاح، کراهة الجماع فی اوقات ثمانیة). احکامی که این حدیث بیان کرده عبارتند از: 1- درآوردن کفش‏های عروس هنگام وارد شدن او به خانه شوهر، شستن پاهای عروس و انداختن آب از دم در خانه تا آنجا که میتوانی بیندازی. 2- در هفته اول عروسی، خودداری کردن عروس از خوردن سرکه، سیب ترش، لبنیات و کشنیز. 3- اموری که در زناشویی مکروه است: نزدیکی با همسر بعد از ظهر، سخن گفتن در وقت نزدیکی با همسر، نگاه کردن شوهر به جایگاه مخصوص زن در وقت نزدیکی کردن، نزدیکی با همسر به عشق همسر مرد دیگر، قرآن خواندن در حال جنابت، عریان بودن زن و شوهر در وقت نزدیکی، ایستاده نزدیکی کردن، نزدیکی با همسر در شب عید قربان، نزدیکی با همسر در زیر درخت میوه‏دار، نزدیکی کردن در زیر نور آفتاب،نزدیکی بین اذان و اقامه نماز، بدون وضو با همسر حامله نزدیکی کردن، نزدیکی با همسر در نیمه شعبان، نزدیکی با زن دو روز مانده به آخر ماه،نزدیکی در پشت بام، نزدیکی در شب سفر. 4- مواردی که نزدیکی با همسر مستحب است: نزدیکی با همسر شب دوشنبه، سه‏شنبه، پنج‏شنبه، روز پنج‏شنبه، شب جمعه، شب جمعه بعداز نماز عشاء. 5- در پایان دوباره به یکی از مکروهات اشاره میکند و میگوید: در ساعت اول شب نزدیکی با همسر مکروه است. توجه داشته باشید که این نهیها همه به معنای مکروه بودن است نه حرام بودن. بررسی در بررسی این حدیث باید به این چند مطلب توجه کرد: شیخ صدوق این حدیث را از ابیسعید خدری نقل کرده است و طریق شیخ صدوق به ابیسعید خدری صحیح نیست بلکه ضعیف است، (جامع‏الرواة، ج 2، ص 543، ستون دوم).بنابراین بر پایه این حدیث نمیتوان فتوا داد. صاحب جواهر درباره این حدیث میگوید: و فی خبر الوصایا ، (جواهر، ج 29، ص 61، س 3) این میرساند که خبر ضعیف است وگرنه میگفت: فی صحیح ابی سعیدالخدری و یا میگفت: فی موثق ابی سعید الخدری . شهید ثانی در مسالک میگوید: در این حدیث نشانه‏های وضع به چشم میخورد، (همان، ص 62). مقصود از وضع این است که این حدیث را ساخته‏اند و از پیامبر خدا نیست. صاحب وافی هم به این حدیث اعتماد ندارد و میگوید: بوی ساختگی میدهد چون پیامبر اکرم با حضرت علی(ع) به این صورت سخن نمیگوید، (همان). صاحب جواهر از این حدیث دفاع میکند و میگوید: ممکن است که این تعبیرهای نامناسب از راویها باشد نه از خود پیامبر اکرم و در پایان میگوید: مسأله کراهت زیاد تحقیقات نمیخواهد، (همان) ولی حق این است که اگر مسأله‏ای براساس اصولعلمی ثابت نشود نمیتوان آن را به اسلام نسبت داد گرچه از مکروهات و مستحبات باشد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 493]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن