تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798737795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توقف 266 روزه ثبت‌نام سهام عدالت كارگري


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: توقف 266 روزه ثبت‌نام سهام عدالت كارگري
قبل از اينكه سامانه ثبت نام از كارگران متقاضي سهام عدالت افتتاح و آغاز به كار كند نيز ماهها نمايندگان كارگري كشور به دنبال تحقق اين امر بوده اند و پس از چندبار تاكيد رئيس جمهور در قالب دستور و پيشنهاد، نهايتا به راه اندازي سامانه و صرفا ثبت نام از متقاضيان ختم شد.
"مهلت ثبت نام اينترنتي به اتمام رسيد، لطفا به قسمت پيگيري مراجعه نماييد. افرادي كه مداركشان ناقص است به قسمت ارسال مدارك مراجعه كنيد." اين متن پيغامي است كه از 266 روز پيش در سامانه سهام عدالت كارگران قرار گرفته است اما خبري از واگذاري اين نوع سهام به كارگران نيست.

به گزارش مهر، 348 روز پيش در 16 اسفندماه سال 89 وزراي امور اقتصادي و دارايي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي سامانه ثبت نام از كارگران متقاضي دريافت سهام عدالت به عنوان آخرين گروه اجتماعي مشمول دريافت سهام عدالت را افتتاح كردند.

قرار بود در فاز اول كارگران فصلي و ساختماني بتوانند با ورود به اين سامانه تقاضاهاي ثبت نامي خود را مطرح كنند و پس از آن بعد از ويرايش اوليه توسط استان ها، ليستها از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به سازمان خصوصي سازي ارسال شود.

افتتاح سامانه سهام عدالت؛ 16 اسنفد89

پس از آن نيز قرار بود سازمان خصوصي سازي پس از شناسايي متقاضيان واقعي، نسبت به واگذاري سهام عدالت به كارگران اقدام كند، همچنين قرار بود بلافاصله پس از اتمام يك دوره ثبت نام از كارگران فصلي و ساختماني، كار ثبت نام از كارگران فازهاي بعدي كه قراردادي و رسمي را شامل مي شود، آغاز شود.

حال پس از گذشته كمتر از يكسال از آغاز اجراي طرح و افتتاح سامانه ثبت نامي، نه تنها هيچگونه اقدامي در واگذاري سهام عدالت به كارگران صورت نگرفته بلكه ماهها است كه عنوان مي شود ليستهاي كارگران ثبت نام شده براي تاييد به سازمان خصوصي سازي ارسال شده است.

دست كم اگر اقدامي هم در راستاي واگذاري سهام عدالت به كارگران فصلي و ساختماني در جريان باشد يا داراي روند بسيار كندي است و يا پرونده آن خيلي جدي گرفته نشده است.

پرونده كارگران جدي گرفته نشد

چيزي كه به عنوان ماحصل كار يكساله وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان خصوصي سازي براي مشمولان كارگري دريافت سهام عدالت مي تواند مهم باشد اينكه تاكنون بايد سهام عدالت خود را دريافت مي كردند اما به دلايلي نه چندان روشن تاكنون چنين امكاني ميسر نشده است.

قبل از اينكه سامانه ثبت نام از كارگران متقاضي سهام عدالت افتتاح و آغاز به كار كند نيز ماهها نمايندگان كارگري كشور به دنبال تحقق اين امر بوده اند و پس از چندبار تاكيد رئيس جمهور در قالب دستور و پيشنهاد، نهايتا به راه اندازي سامانه و صرفا ثبت نام از متقاضيان ختم شد.

از لحاظ آماري در ماههاي گذشته اعلام شد كه 3 ميليون و 200 هزار نفر كارگر فصلي و ساختماني توانسته اند تقاضاهاي خود را در سامانه سهام عدالت به ثبت برسانند كه از اين تعداد 600 هزار نفر بنا به دلايلي مانند تكراري بودن، دريافت سهام در قالب هاي ديگر و مواردي از اين دست حذف شده اند.

ثبت نام 3.2ميليوني كارگران

اما نكته اساسي و اصلي در اين خصوص اين است كه پس از 348 روز از افتتاح سامانه ثبت نام سهام عدالت كارگران و 266 روز از توقف ثبت نامها، هنوز هم اين جمله تكراري در صفحه ورودي سامانه سهام عدالت كارگران ديده مي شود كه "مهلت ثبت نام اينترنتي به اتمام رسيد، لطفا به قسمت پيگيري مراجعه نماييد. افرادي كه مداركشان ناقص مي باشد به قسمت ارسال مدارك مراجعه نمايند."

ولي الله صالحي با تاكيد بر اينكه از ابتداي برنامه ريزي با سازمان خصوصي سازي قرار بود كارگران به عنوان آخرين قشر اجتماعي باقيمانده بتوانند سهام عدالت خود را دريافت كنند، گفت: همچنين پيش بيني شده بود كه اين كار در چند فاز به نحوي كه ابتدا كارگران فصلي و ساختماني و سپس كارگران قراردادي و رسمي ثبت نام شوند، دنبال و نهايي شود.

مشاور ارشد كانون عالي شوراهاي اسلامي كار كشور، اظهار داشت: با توجه به جمعيت فراوان كارگران و وجود آمارهاي بزرگ در اين بخش، بحث توقف اقدامات مطرح نبوده است.

قرار نبود طرح واگذاري متوقف شود

اين مقام مسئول كارگري كشور، با بيان اينكه براي افزايش ضريب تحقق واگذاري سهام عدالت كارگران از دستگاه هاي ديگري مانند جهاد كشاورزي، سازمان هاي مرتبط و تشكل هاي كارگري و كارفرمايي نيز براي همكاري در اين پروژه دعوت شده بود، بيان داشت: ايجاد سامانه، ثبت نام، تكميل اطلاعات، ارسال به خصوصي سازي و واگذاري سهام؛ مراحلي بود كه بايد در اين بخش بدون وقفه اعمال مي شد.

حميد حاج اسماعيلي در گفتگو با مهر در اين زمينه كه واگذاري سهام عدالت به كارگران در قالب اجراي طرح بزرگ هدفمندي يارانه ها گم شده است، گفت: به نظر مي رسد دولت بايد در زمينه تحقق برنامه هاي حمايتي خود، تجميعي را انجام و در همان قالب كارها را دنبال كند.

نماينده سابق كارگران در هيئت حل اختلاف، ادامه داد: بهتر بود واگذاري سهام عدالت كارگران و برخي طرح هاي ديگر مانند واگذاري كارت هاي اعتباري خريد براي در ذيل قانون هدفمند كردن يارانه انجام مي شد.

پراكنده كاري در واگذاري سهام عدالت

اين فعال كارگري تاكيد كرد: براي افزايش قدرت خريد و تقويت معيشت خانوار كارگري نيز دولت بايد به اين فكر كند كه چگونه مي تواند علاوه بر افزايش قدرت خريد كارگران، از فشار به بنگاه ها و تحميل هزينه هاي زياد بكاهد.

وي خاطر نشان كرد: بهتر است زمينه هايي از سوي دولت فراهم شود كه بتوان در مورد بهبود وضعيت بنگاه ها و نيروي كار در شوراي عالي كار گفتگو كرد.

حاج اسماعيلي اين مطلب را نيز افزود كه اعمال روشهاي فعلي در تعيين دستمزدها ممكن است پس از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه اثر خود بر معيشت خانوار را از دست بدهد و دولت بايد براي اين منظور بسترهاي حمايتي روشني را تعريف كند.

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن