تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798274055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزراي دفاع ناتو در خصوص خروج از افغانستان دچار سردرگمي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزراي دفاع ناتو در خصوص خروج از افغانستان دچار سردرگمي هستند
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتـهـران / واحـد مـركـزي خـبـر / سـياسـي 1390/11/14 برنامه سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در خصوص خروج نيروهاي اين سازمان از افغانستان روز پنجشنبه باعث بوجود آمدن سردرگمي ميان مقامات بروكسل شد.

ناتو در اين باره اعلام كرد خواستار آن است تا نيروهاي افغان تا اواسط سال دو هزار و سيزده مسئوليت كامل امور امنيتي كشور را به عهده گيرند. سران كشورهاي عضو سازمان ناتو پيشتر توافق كرده بودند نيروهاي نظامي اين سازمان در سال دو هزار و چهارده از افغانستان خارج شوند و صرفا آن دسته از نيروهايي كه نقش آموزش دهنده و دستيار را براي نيروهاي امنيتي افغان ايفا مي كنند در اين كشور باقي بمانند. بـه گـزارش خبرگـزاري آلمان از بروكسل، اين در حالي است كه لئون پانتا وزير دفاع آمريكا پيش از ديدار با بيست و هفت همتاي خود در بلژيك به خبرنگاران گفت سال دو هزار و سيزده «سالي بحراني» براي ناتو خواهد بود، زيرا در اين سال «مراحل پاياني گذار» را در افغانستان طي خواهيم كرد. وي در اين باره گفت: «هدف ما تكميل كردن فرآيند گذار در سال دو هزار و سيزده است.

اميدواريم تا اواسط يا اواخر سال دو هزار و سيزده بتوانيم نقش خود را از نظامي به آموزشي، مشاوره اي و كمكي تغيير دهيم.» «آندرس فوگ راسموسن» دبير كل ناتو نيز در اين باره گفت پيش بيني مي كند وظيفه تامين امنيت افغانستان تا اواسط سال دو هزار و سيزده به نيروهاي امنيتي افغان واگذار شود.

اما وي در اظهارات خود از «تغيير تدريجي» نقش نيروهاي ناتو از «نظامي به حمايتي» سخن به ميان آورد. مقامات ديپلماتيك ناتو نيز به گمانه زني ها در اين خصوص كه خروج نيروهاي اين سازمان از افغانستان در حال تسريع شدن است واكنش نشان دادند و بر اين موضوع تاكيد كردند كه نيروهاي ناتو تا پايان سال دو هزار و چهارده ممكن است در فعاليتهاي نظامي در افغانستان مشاركت داشته باشند. آنها افزودند پانتا به ساير وزراي دفاع ناتو پيوسته و در اين خصوص توافق كرده است كه همگي بايد «با هم در افغانستان باشند و باهم از اين كشور خارج شوند.» «پدرو مورنس Pedro Morenes » وزير دفاع اسپانيا نيز به خبرنگاران گفت هر گونه گمانه زني درباره «تسريع» خروج نيروهاي ناتو از افغانستان «با واقعيت تطبيق ندارد». وي گفت: «مسئوليت كنترل اوضاع به نيروهاي افغان واگذار خواهد شد.

اما اين موضوع بدان معني است كه در اين فرآيند انتقال ممكن است حوادثي رخ دهد كه نياز باشد تا در خصوص آن با استفاده از نيروهاي مسلح خود درافغانستان واكنش نشان دهيم.» «فيليپ هاموند Philip Hammond » وزير دفاع انگليس نيز موافقت خود را با اين موضوع اعلام كرد. وي در اين باره گفت: «همزمان با انتقال كنترل امور امنيتي ولايتها و مناطق مختلف افغانستان، نقش نيروهاي بين المللي كمك به استقرار امنيت در افغانستان -ايساف- به نقش حمايتي تغيير پيدا مي كند و اين شرايط تا سال دو هزار و چهارده همچنان معتبر خواهد بود.» فرآيند انتقال در پايان سال دو هزار و چهارده تكميل خواهد شد و نقش نظامي ناتو در افغانستان خاتمه خواهد يافت. «توماس دمايزير» وزير دفاع آلمان نيز در اين باره گفت نيروهاي نظامي ناتو محل استقرار خود را «از صندلي مخصوص راننده به صندلي مسافرها» تغيير مي دهند. بحث و گفتگوها درباره پايان ماموريت نظامي ناتو در افغانستان هفته گذشته به واسطه اظهارات نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه شدت گرفت.

وي طي سخنان خود گفت نيروهاي نظامي فرانسه تا سال دو هزار و سيزده افغانستان را ترك خواهند كرد.

ساركوزي اين موضوع را پس از آن اعلام كرد كه يك سرباز افغان، چهار سرباز فرانسوي را كشت. «ژرار لونگه» وزير دفاع فرانسه نيز در بروكسل تلاش كرد تا اين موضوع را روشن كند كه فرانسه تصميم ندارد «خود را از ائتلاف ناتو جدا كند».

يك ديپلمات فرانسوي نيز در اين باره گفت نيروهاي اين كشور، نيروهاي افغان را تا سال دو هزار و چهارده آموزش خواهند داد و به آنها كمك خواهند كرد. وزراي دفاع كشورهاي عضو ناتو همچنين قرار است پيش از برگزاري نشست سران اين سازمان در ماه مه، درباره فعاليتهاي حمايتي خود از نيروهاي امنيتي افغان در طولاني مدت گفتگو كنند.

سران ناتو قرار است در اين نشست به تعهدات خود در افغانستان فراتر از سال دو هزار و چهارده بپردازند. ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ145 / 172

جمعه|ا|14|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن