تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798714895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاخ باكينگهام دريك نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كاخ باكينگهام دريك نگاه


كاخ باكينگهام در لندن از سال 1837 تاكنون محل اقامت دائمي خاندان سلطنتي انگلستان بوده است و از همين رو كاخي است كه ارزش‌هاي منحصربفرد تاريخي، هنري و حساسيت‌هاي سياسي و امنيتي هردو را باهم دارد.

به گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي، كاخ باكينگهام كه يكي از بزرگ‌ترين كاخ‌هاي سلطنتي فعال دنياست، در سال 1703 براي جان شفيلد، دوك باكينگهام ساخته شد اما از سال 1762 پس از آن‌كه جورج سوم، پادشاه وقت بريتانيا و ايرلند اين كاخ را براي محل اقامت خود برگزيد. اين كاخ به محل برگزاري مراسم رسمي و تشريفاتي دربار بريتانيا تبديل شد.

بدين ترتيب اين كاخ نيز همانند هر اثر تاريخي ديگر از آن زمان تاكنون مسير پرفراز و نشيبي را پشت‌سر گذاشته و امروز با 775 اتاق مجزا، سال‌هاست كه به اقامتگاه دائمي ملكه و خاندان سلطنتي انگلستان مبدل شده است. اما نه اقامت دائمي ملكه و خانواده‌اش و نه رفت و آمد مداوم شخصيت‌هاي تراز اول كشوري و خارجي و نه ملاقات‌ها و مراسم رسمي و نه اشياي بي‌نهايت ارزشمند و ويژه هنري و تاريخي اين كاخ، سبب نشده كه علاقمندان داخلي و توريست‌هاي خارحي از ديدن اين كاخ با تمام زوايا و جزييات آن محروم بمانند، بلكه چنان كه در پايگاه اينترنتي رسمي اين كاخ آمده، براساس برنامه‌ريزي‌هاي منظم و كاملاً تخصصي، امكان بازديد از اين مكان بسيار حساس تاريخي و فرهنگي حتي بخش‌هايي از اين كاخ نيز كه اكنون در اختيار ملكه و نزديكان اوست براي عموم مردم فراهم است.

در واقع صرف‌نظر از بخش‌هاي عمومي كاخ كه در تمام ايام سال مورد استفاده و بازديد گردشگران است، اتاق‌هاي رسمي اين كاخ نيز كه با انواعي از اشيا و آثار بسيار ارزشمند از بزرگترين گنجينه‌هاي خاندان سلطنتي آراسته شده و محل اقامت كنوني ملكه است نيز براي بازديدكنندگان طي ايام مشخصي از سال (از ماه آگوست تا سپتامبر) آزاد است.

امكان بازديد از اين كاخ سال‌هاست كه براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده به‌طور منظم و مشخص دقيقاً به مدت 8 هفته طي ماه‌هاي گرم تابستان فراهم مي‌شود.

در اين اتاق‌ها آثاري از رامبراند، روبنس، ورومير، پوسين، كانالتو و كلود قابل مشاهده است و همچنين دستيابي و مشاهده نمونه‌هايي از نفيس‌ترين آثار و اشيا چيني و برخي آثار و نمونه‌هاي منحصربفرد در مبلمان و تزيينات از هنرهاي زيباي انگلستان و فرانسه در اين كاخ وجود دارد كه با اين تمهيدات، از نزديك دربرابر ديدگان عموم گردشگران و محققان داخلي و خارجي از سراسر جهان قرار مي‌گيرد.

اين آثار كاملاً از مجموعه آثار فرهنگي - هنري اين كاخ كه شامل آثاري از لئوناردو داوينچي است و بصورت جداگانه در تمام ايام سال دراختيار بازديدكنندگان است، مجزاست.

هر گردشگر و رهگذري كه در اين فصل از سال از لندن مي‌گذرد مي‌تواند تنها با خريد يك بليط و بدون پرداخت هرگونه هزينه اضافي براي تهيه ساير وسايل جانبي يا كتاب‌هاي راهنما، از فرصت بازديد از اين كاخ برخوردار شود.

اما از دو سال پيش يعني از سال 2007 دست‌اندركاران اين كاخ موزه اقدام به برگزاري نمايشگاه ويژه‌اي كردند كه طي آن مراسم ازدواج ملكه در 20 نوامبر 1947 بازسازي شده است. اين نمايشگاه امكان بازسازي و تصور مجدد اين مراسم را كه در روزهاي تلخ و تاريك پس از جنگ دوم جهاني توجه عموم مردم را به خود جلب كرده بود، فراهم مي‌كند.

اين نمايشگاه شامل نمايش لباس عروسي مجلل ملكه اليزابت و نيز تور عروسي 15 فوتي اوست كه توسط نورمن‌هارتنل تهيه شده بود. همچنين برخي از جامه‌هاي مجلل و جالب، متعلق به ديگر افراد و ميهمانان شركت‌كننده در مراسم را نيز به نمايش گذاشته است.

همچنين مشاهده آثاري از انواع جواهرات الماس، ياقوت و زمردها و مرواريدهاي غيرقابل ارزش‌گذاري ملكه كه در روز عروسي او اهدا شده، براي عموم مردم و بازديدكنندگان آزاد است.

كاخ باكينگهام مدت دو سال است كه به مدت دوماه از سال از ساعت 9 صبح تا 18 عصر دراختيار بازديدكنندگان قرار مي‌گيرد و حتي از طريق خريد الكترونيكي امكان افزودن بليط بازديد از اين كاخ‌ها بر كارت اعتباري ويژه‌اي به نام «لندن پس» براي عموم گردشگران داخلي و خارجي كه از لندن بازديد مي‌كنند، فراهم شده است.اگرچه به‌دليل بروز ركود اقتصاد جهاني توريست‌ها رغبت چنداني به سفر و خريد ندارند اما توريست‌هاي اروپايي به دليل سقوط بي‌سابقه پوند انگليس در برابر يورو، امكان بيشتري براي سفر ارزان‌تر به انگلستان بدست آورده‌اند. بنابراين «لندن پس» كه دراصل نوعي كارت اعتباري است؛ به گردشگران اجازه مي‌دهد از تمام 56 مكان توريستي و جذاب لندن بدون نياز به اتلاف وقت براي پرداخت وجه و خريد بليط ديدار كنند.

علاوه بر انواع تسهيلات گردشگري، قيمت بليط براي كودكان زير پنج سال رايگان، كودكان زير 17 سال تقريباً 8 پوند و براي بزرگسالان 15 پوند تعيين شده است.





سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن