تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798435231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس اداره نظارت دامپزشكي كرمان:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اداره نظارت دامپزشكي كرمان:
خبرگزاري فارس: رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره كل دامپزشكي استان كرمان گفت: جمعيت دامي استان كرمان به بيش از 3 ميليون و 900 هزار رأس شامل دام‌هاي سبك و سنگين و ... مي‌رسد.


مينا قاضي‌زاده امروز در حاشيه همايش مديران كل دامپزشكي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت داشت: جمعيت دامي استان كرمان به بيش از 3 ميليون و 900 هزار رأس شامل دام‌هاي سبك و سنگين و ... مي‌رسد.
وي خاطرنشان كرد: جمعيت دامي استان كرمان شامل 3 ميليون و 703 هزار و 783 رأس دام سبك، 173 هزار و 27 رأس دام سنگين، 3 هزار و 719 رأس اسب، 11 هزار و 342 نفر شتر است.
قاضي‌زاده افزود: 7 ميليون متر مربع سمپاشي اماكن دامي، 8 ميليون و 450 هزار نوبت رأس واكسيناسيون دام سنگين و سبك و 4 هزار مورد بازديد و مراقبت از واحدهاي دامي در استان كرمان طي سال جاري صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: در استان كرمان ميزان جوجه‌ريزي سالانه 15 تا 20 ميليون قطعه در 960 مزرعه، طيور بومي به ميزان 972 هزار قطعه، شترمرغ پرورشي 2 هزار و 819 رأس در 28 مزرعه و كلني زنبور عسل به تعداد 73 هزار در 650 زنبورستان وجود دارد.
قاضي‌زاده با اشاره به بيش از 512 هزار تن پرورش آبزيان در استان كرمان بيان داشت: پرورش مرغ بدون آنتي بيوتيك در سال جاري به ميزان 504 هزار قطعه در 20 مزرعه، نوبت بازديد، پايش و مراقبت از مراكز پرورش طيور 6 هزار مورد، نمونه‌برداري از طيور 6 هزار و 500 مورد، مايه‌كوبي عليه بيماري‌هاي طيور به ميزان 80 هزار نوبت قطعه انجام شده است.
وي به وجود 11 كشتارگاه طيور، 21 كشتارگاه دام و 9 كارگاه قطعه و بسته‌بندي در استان كرمان اشاره كرد و گفت: 26 كارخانه خوراك دام و طيور و آبزيان، 29 مركز جمع‌آوري شير، 15 كارگاه فرآوري و 15 كارخانه شير پاستوريزه در استان كرمان فعال است.
قاضي‌زاده تصريح كرد: تعداد 3 هزار و 850 مركز عرضه فرآورده‌هاي خام دامي در استان كرمان فعاليت مي‌كنند.
وي با اشاره به كشتار 9 ميليون قطعه طيور و 400 هزار رأس دام در استان كرمان افزود: 90 تن ضبط طيور و دام در كشتارگاه‌ها، 55 تن فرآورده ضبط شده و 145 تن ضبط فرآورده‌هاي خام دامي در 100 هزار مورد بازديد صورت گرفته است.
قاضي‌زاده به 9 هزار بازديد كارشناسي قرنطينه‌اي اشاره كرد و ابراز داشت: طي سال جاري تعداد 9 هزار گواهي حمل در استان كرمان صادر شده و تعداد دام خروجي از استان 4 هزار رأس، دام ورودي به استان 100 هزار رأس ،دام مكشوفه غير مجاز يك‌هزار و 500 رأس و دام مكشوفه خارجي 650 رأس در استان انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد آزمايشگاه مرجع و مـــركز تشخيص دامپزشكي جنــــــوب‌شرق بــــــه عنوان آزمايشگاه استاني تب برفكي با همـــــكاري آزمايشگاه رفرانس فرانسه، پروژه آزمايشگاه مجهز و پيشرفته سم‌شناسي دامپزشكي است، راه‌اندازي درمانگاه مرجع دامپزشكي، اختصاص چهار مورد از مصوبات دور دوم سفر دولت، اجراي موفق طرح پرورش مرغ بدون آنتي‌بيوتيك در طول دوره پرورش و افزايش كاركنان در قالب نيروهاي طرح تامين نيروي انساني از جمله موفقيت‌هاي دامپزشكي استان كرمان در سال جاري است.
رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره كل دامپزشكي استان كرمان گفت: پراكندگي مناطق و سنتي بودن پروش در اكثر واحدهاي اپيدميولوژيك، تردد دام غيرمجاز و مشكلات انتقال بيماري‌هاي نوپديد و بازپديد، بارش نامناسب زماني و مكاني نزولات جوي و كويري بودن استان و بروز خشكسالي‌هاي متوالي، زلزله‌خيز بودن مناطقي از استان، كمبود اعتبار، امكانات، خودرو و نيروي انساني متناسب با وظايف تعريف شده و استمرار مسموميت با مس در دام‌هاي منطقه خاتون‌آباد شهرستان شهربابك از جمله مشكلات موجود در استان كرمان است.
انتهاي پيام/ش20

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن