تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798668939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خستگي، باي باي!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ترجمه: فاطمه افروغ/ 20 راه رفع کسالت
خستگي، بايباي!

بسياري از روانشناسان معتقدند که سبک زندگي آدمها در شيوه نگرش آنها به دنياي اطرافشان بسيار اهميت دارد....

يک زندگي يکنواخت و خالي از انرژي، فرد را تبديل به آدمي خسته و بيانگيزه ميکند و در مقابل، زندگيهاي سرشار از انرژي و افکار مثبت، باعث مثبتانديشي و خلاقيت ميشود. خيليها شايد فکر کنند که مجبور و محکوم به گذران يک زندگي يکنواخت هستند اما با ايجاد تغييرات کوچکي در نحوه زندگي، ميتوان به انرژي و آرامش بيشتري رسيد. براي اين منظور ميتوانيد از اجراي 20 توصيه زير شروع کنيد:
1.مواظب قندخونتان باشيد: موادغذايي و خوراکيهايي که قند بالايي دارند را نخوريد. مصرف نانهاي سبوسدار، مغزها و حبوبات به جاي آبميوههاي شيرين، برنج و ماکاروني ميتواند در حفظ تعادل قندخون و در نتيجه شادابتر بودنتان بسيار موثر باشد.
2.روزانه 10 دقيقه با افکار مثبت قدم بزنيد: هر روز 10 دقيقه در خانه، محل کار يا حتي دانشگاه قدم بزنيد و به آرزوهايتان فکر کنيد و بعد از قدم زدن، افکارتان را درون دفترچهاي بنويسيد.
3.ذهن خودتان را از افکار منفي منحرف کنيد: هروقت احساس کرديد که مشغول فکر کردن به حادثهاي تلخ يا خاطره ناخوشايندي هستيد، سريع خودتان را سرگرم کار يا فکر مثبتي کنيد تا افکار منفي از ذهنتان رخت بربندند.
4.دو ليوان آب يخ بنوشيد: خستگي گاهي ناشي از کمآب شدن بدن است. خيلي از افراد عادت دارند که در طول روز چاي يا قهوه، که هر دو مدر و باعث کمآب شدن بدن هستند، بنوشند بنابراين با نوشيدن دو ليوان آب يخ، هم جبران کمآبي بدنتان را ميکنيد و هم مجددا شادابي صبحگاهيتان را به دست ميآوريد.
5.آب سرد به صورتتان بپاشيد: هر گاه احساس کمحوصلگي و بيحالي کرديد، کمي آبسرد به صورتتان بپاشيد. براي اين کار ميتوانيد يک دستمال نخي را هم خيس کنيد و آن را براي چند دقيقه روي صورتتان قرار دهيد.
6.حواستان باشد که بدنتان به اندازه کافي آهن دريافت کند: کمخوني يکي از عمدهترين دلايل خستگي است. بنابراين برنامه غذايي روزانهتان را خالي از آهن نچينيد.
7.درخواست ديگران را سريع قبول نکنيد: وقتي فردي از شما درخواستي ميکند به او بگوييد که: «اجازه دهيد تا برنامههايم را چک کنم و بعد به شما جواب دهم.» هنگامي که شما بدون فکر يا از سر رودربايستي درخواست ديگران را ميپذيريد و کار اضافهاي بر دوش خود مينهيد، خستگي روزانهتان را افزايش داده و باعث کاهش انرژيتان هم ميشويد.
8.وضعيت تيروييدتان را بررسي کنيد: اگر در بدن شما هورمون تيروييد به اندازه کافي توليد نشود و به اصطلاح تيروييدتان کمکار باشد، هميشه ضعف و خستگي همراهتان است بنابراين با يک تست ساده ميتوانيد از سلامت کارکرد تيروييدتان مطلع شويد.
9.يک دفترچه يادداشت با عنوان «فقط بگو نه» براي خودتان تهيه کنيد: شما ميتوانيد در اين دفترچه فهرست کارهاي ناخوشايند، جاهايي که دوست نداريد يا افرادي که به رفت و آمد با آنها علاقهمند نيستيد را بنويسيد و جلوي هر کدام هم دليلاش را ذکر کنيد، اين طوري بدون عذاب وجدان و با دليل و منطق نه گفتنهايتان را تشريح کردهايد و ديگر دليلي براي نگران و مضطرب شدنتان باقي نميماند.
10.حمام آفتاب بگيريد: نورهاي طبيعي مثل نور خورشيد ميتوانند به افزايش انرژي افراد کمک کنند و شايد دليل افسردگي بيشتر افراد در فصول سرد سال هم روزهاي کوتاه باشد.
11.فعاليتهاي هيجاني را قبل از خواب تعطيل کنيد: نيم ساعت قبل از زمان خوابتان، تلويزيون را خاموش کنيد، کار را تعطيل کنيد و شنيدن و ديدن اخبار ناخوشايند و فيلمهاي استرسزا را هم فراموش نماييد. در عوض يک کتاب خوب مثل کتاب شعر بخوانيد يا يک پازل ساده حل کنيد. خواب آرام به افزايش انرژي افراد در طول روز کمک ميکند.
12.اخبار را فراموش کنيد: اگر مدتي است که فشار کارهايتان زياد شده است و استرس و خستگي بخش عظيمي از زندگيتان را پر کرده، براي حداقل يک هفته گوش دادن به اخبار و خواندن صفحه حوادث و اتفاقات ناخوشايند روزنامهها را ترک کنيد.
13.با آرامش نفس عميق بکشيد: براي کسب انرژي ميتوانيد روي يک صندلي در فضاي باز بنشينيد، دستهايتان را روي پهلو قرار دهيد و با هر نفس عميق آنها را بالا و پايين ببريد.
14.فهرست تمام کارهايي که قرار است در ماه آينده انجام دهيد را بنويسيد: اين فهرست ميتواند شامل اجارهنامه، قسط وامها، شهريه کلاسهاي مختلف، هزينه براي خريد لباس يا هر کار ديگري باشد. مواجه شدن با کارها به صورت ناگهاني و بدون برنامهريزي، استرس زيادي به افراد وارد ميکند و باعث آشفتگي ذهنشان ميگردد.
15.انرژيتان را به وسيله ويتامينها افزايش دهيد: خوردن موادغذايي سرشار از ويتامين هم يکي ديگر از راههاي مبارزه با خستگي و کسب انرژي مضاعف است.
16.جويدنيها هم شما را فعال ميکنند: خيار، هويج يا کاهو از جمله خوراکيهايي هستند که جويدنشان باعث ميشود ذهن شما روي کارتان متمرکز گردد و چون عضلات صورتتان براي جويدن آنها زياد به کار گرفته ميشوند، با خوردن آنها چهرهتان شادابتر هم به نظر ميرسد.
17.هر 4 ساعت يک بار، يک خوراکي سبک بخوريد: گرسنگي يا افت قندخون هم از ديگر دلايل کسالت و خستگي هستند بنابراين غير از زمان خوابتان هر 4 ساعت يک بار يک ميوه، يک ليوان شير يا يک تکه کوچک از ساندويچ گوشت و سبزيجات بخوريد. اين طوري انرژي از دست رفتهتان را دوباره به دست ميآوريد.
18.حرکات مديتيشن و يوگا را فراموش نکنيد: هرچهقدر هم که سرتان شلوغ باشد، ديگر روزي 10 دقيقه فرصت داريد تا روي يک صندلي يا زمين بنشينيد و فکر و ذهنتان را از هر چيزي جز آرامش خالي کنيد. بهتر است اين کار را با چشمان بسته انجام دهيد.
19.حرکات کششي انجام دهيد: هر 2 يا 3 ساعت يک بار کارتان را کنار بگذاريد و براي چند ثانيه حرکات کششي مختلفي از انگشت پا تا فرق سرتان انجام دهيد. بعد از اين کار متوجه خواهيد شد که چهقدر نيرو و انرژيتان افزايش پيدا کرده است.
20.روزي يک پياله غلات سبوسدار مصرف کنيد: اين يک پياله که ميتواند شامل انواع نانها يا برنجهاي سبوسدار باشد، حاوي 792 ميليگرم فسفر خواهد بود که اين مادهمعدني کمک شاياني به افزايش انرژيتان ميکند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن