تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798708653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نان خامه اي : انواع شيرينی ، رولت و کیک های تر


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: نکاتی که باید در مورد خمیر رعایت کنی اینهاست:
1- مواد خشک رو یکدفعه در آب و روغن در حال جوش اضافه کنی.
2- اگر مواد رو داخل قیف ریختی و شکل نگرفت یعنی زود از روی حرارت برداشتی و آبش تبخیر نشده. و اگه خیلی هم سفت بشه نانها پف نمیکنه.
3- فر باید کاملا داغ باشه بعد نانها رو داخلش بذاری و بهیچ وجه هم در فر رو تا پایان پخت باز نکن.
4- ابتدا 15 دقیقه در طبقه وسط با حرارت 450 درجه فارنهایت و سپس بدون اینکه در رو باز کنی درجه رو به 350 برسون و 25 دقیقه هم با این حرارت بپز تا نانها طلایی بشه و پف کنه.

نکته: اگه بعد از خارج کردن نانها اونها رو برش زدی و دیدی مغزش نپخته (البته با این روش حتما میپزه) نانها رو نصف کن و در بالاترین طبقه فر قرار بده تا بپزه.

موفق باشی

ستاره جان سلام ممنون از راهنماييت .من مواد خشك را يكباره به مواد مايع اضافه كردم ولي وقتي تو قيف ريختم حالت زيادي نگرفت با توجه به گفته شما معلومه كه زود از روي حرارت برداشتم .راستي فر من برقيه و درجه سانتيگراد نه فارنهايت .اگه درجه ها رو به سانتيگراد برام بگي ممنون ميشم و اگر هم بتوني دستور نان خامه اي را برام بزاري شايد با دستور من فرق داشته باشه .
مرسي عزيز

تبديل درجه هاي فر از سانتيگراد به فارنهايت

سانتي گراد .... درجه فارنهايت
120 250
150 300
160 325
180 350
190 375
200 400
230 450

* - توجه: با وجود داشتن اين جدول، حتماً به دستورالعمل فر نيز توجه كنيد.
فرهايي كه حداكثر حرارت آنها 500 يا 550 باشد بر اساس فارنهايت تنظيم شده اند. فرهايي كه حداكثر حرارت آنها 250 تا 300 درجه است بر اساس سانتي گراد تنظيم شده اند.

تبديل درجه هاي سانتي گراد به فارنهايت يا برژس داراي فرمول است ولي مي توان به صورت تقريبي درجه فارنهايت را نصف كرد و درجه سانتي گراد را به دست آورد مثلاً اگر حرارت روي 400 درجه فارنهايت باشد بايد فرهاي سانتي گرادي را روي درجه 200 تنظيم كرد. براي طبخ انواع شيريني يا غذا بايد فر را حداقل 30-15 دقيقه قبل از پخت گرم كرد.


http://www.greendecorations.com/cook.html

مرسي شبنم جان از مطلبت راجب درجه ها .
راستي يه سوال ديگه داشتم اينكه ميشه خامه اسپري را فرم داد منظورم همون افزودن پودر قند هستش .ايا خوب ميشه؟

از دوست خوبمون ستاره ممنون نكاتي خيلي خوبي رو در مورد اين خمير گفته بود و فقط يه نكته كوچولو باقي مونده و اون اين كه تو فرانسه وقتي خمير رو توي فر مي گذارند با ابپاش كمي اب روي اون اسپري ميكنند ....نتيجه بهتر خواهد شد..../ عزيز جان واسه چي مي خواي به خامه اسپري كه خودش رم گرفته است پور قند اضافه كنيد ..اگر خامه اسپريي را روي دسر خودت بزنيد و بگذاري نيم ساعت بمونه مي بيند كه پفش مي خوابه و از بين مي ره پس اين كار اصلا شدني نيست!!!!!!!!!!!

از دوست خوبمون ستاره ممنون نكاتي خيلي خوبي رو در مورد اين خمير گفته بود و فقط يه نكته كوچولو باقي مونده و اون اين كه تو فرانسه وقتي خمير رو توي فر مي گذارند با ابپاش كمي اب روي اون اسپري ميكنند ....نتيجه بهتر خواهد شد..../ عزيز جان واسه چي مي خواي به خامه اسپري كه خودش رم گرفته است پور قند اضافه كنيد ..اگر خامه اسپريي را روي دسر خودت بزنيد و بگذاري نيم ساعت بمونه مي بيند كه پفش مي خوابه و از بين مي ره پس اين كار اصلا شدني نيست!!!!!!!!!!!

مواد لازم
آرد 1 پيمانه(105 گرم)
آب 1 پيمانه(160 گرم)
روغن جامد يا كره 50 گرم
نمك سر چاقو
تخم مرغ 3-4 عدد
خامه به مقدار لازمدستور تهيه
ارد را با روغن جامد و نمك در يك قابلمه بهجوش مي اوريم ارد را الك كرده و يكباره در اب جوش خالي مي كنيم و سريع و بدون وقفه با قاشق چوبي هم مي زنيم تا خمير گلوله شود و از ته قابلمه جدا گردد خمير را در ظرف جداگانه ميگذاريم تا خنك شود پس ازخنك شدن خمير تخم مرغ را يك به يك در خمير مي شكنيم و هم مي زنيم هر تخم مرغ را بايد موقعي به خمير اضافه كنيم كه تخم مرغ قبلي كاملآ به خورد خمير رفته باشد خمير بايد نرم وبراق باشد و از قاشق به سنگيني فرو ريزد فر را روي 230 درجه سانتيگراد گرم مي كنيم كف سيني را كاغذ روغني پهن مي كنيم و خمير را در قيف خامه ريزي با ماسوره شكوفه مي ريزيم و به صورت لقمه هاي كوچك در سيني با فاصله مي گذاريم سيني را در فر قرار مي دهيم و به مدت 15-20 دقيقه مي پزيم . نان ها را پس از سرد شدن با خامه زده شده يا كرم پاتسير پر مي كنيم . نكا ت لازم: 10 دقيقه اول در فر را باز نمي كنيم براي بهتر پف كردن نان خامه اي نصف ليوان اب را كف فر داغ خالي مي كنيم و در فر را مي بنديم تا بخار زياد داخل فر جمع شود . نان خامه اي را به اشكال مختلف مي توان درست نمود.
منبع: سايت ترنج[url="http://irapic.com/ref.php?mode=forum"][/url]

سلام محبوبه جان
اين عکس شيريني خامه اي هست که من با استفاده از دستور شما پختم.
چند تا مشگل در پخت داشتم ممنون ميشم برام رفع کني.
اوليش اين بود که زير شيريني نيم سوز شد ولي روي ان برشته نشد به همين دليل شعله بالا را روي درجه زياد روشن کردم که نتيجه هم معلومه
ولي خيلي خوب پف کرد درضمن خمير من چهار تا تخم مرغ برد
از يه ليوان اب هم استفاده کردم براي توليد بخار که خيلي پيشنهاد خوبي بود

اين عکس شيريني هست قبل از رفتن توي فر .يه گردو هم کنار سيني گذاشتم تا مقياس خمير مشخص باشه
شايد ايراد از اندازه خميرم باشه .از کاغذ روغني استفاده نکردم کف سيني را چرب کردم با روغن جامد
البته روغن کمي سوخت وشستنش خيلي سخت شد .
ممنون ميشم راهنمايم کنيد


محبوبه جان سلام
1-بهتره براي كف سيني فر از كاغذ الومينيوم يا قالبهاي بزرگ مستطيلي استفاده كني چون من خودم همين تجربه رو داشتم و هنوز هم اثارش در سيني فر معلومه.
2-خانمي اشپزي حوصله و وقت كافي ميخواد چرا درجه فر رو زياد ميكني كه بسوزه
3-در اين طور موارد پيشنهاد ميكنم شيريني را در طبقه سوم فر بگذاريدچون گرما در تمام فر يكسان است و ممكن است به علت نزديكي به شعله زير شيريني بسوزد.
4-با توجه به تصويري كه فرستادي خمير نسبتا شل بوده چون در دستور اين شيريني گفتم وقتي خمير را با قاشق بر مي داريم به سنگيني از قاشق بيفتد.
5-و اخر اينكه بهتر است از روغن مايع براي چرب كردن استفاده كني خودم هر وقت از روغن جامد استفاده كردم نتيجه مطلوبي بدست نياوردم و فكر ميكنم اين بخاطر دانه دانه بودن روغن جامد است.

سلام
ميشه لطفا بطور مختصر طرز تهيه كرم پاتسير رو هم بنويسيد.

ممنون

سلام
اگه میشه درباره یک لیوان آب توضیح بدید
یعنی چه وقت یک لیوان آب را استفاده کنم و چه طور استفاده کنم کف سینی بریزم
جایی بریزم یا اصلا بریزم یا فقط لیوان رو با آب پر کنم بگذارم داخل فر
عذرخواهی می کنم متوجه مطلبتون نشدم
سوالی دارم اینکه هنوز خامه فرم گرفته درست نکردم و هرکسی هم یک دستور جهت تهیه می ده اگه کاملترین و ساده ترین رو آموزش بدید ممنون میشم

عسل جون
اگه مي خواي خودت خامه در ست کني بايد از اين خامه صورتيها مثل پگاه بگيري با نسبت مساوي با اين خامه ها که لبنيات فروشيها دارن که چربي بالاي داره و در ظرفهاي يک بار مصرف عرضه ميشه مخلوط کني
با پودر قند مخلوط کني و بقيه مراحل هم که هزار بار شنيدي حسابي بلدي
اگه بخواي از پودر خامه استفاده کني 100گرم پودر خامه را با 50 گرم پودر قند مخلوط کرده و به 100 گرم شير يخ زده اضافه ميکني وميزني تا فرم بگيره
يا از خامه قنادي استفاده کن که اماده و بسته بندي شده از لوازم قناديا تهيه ميشه و فقط لازمه از فريزر در بيار ي و کمي صبر کني تا نرم بشه اصلا هم ناز نداره وراحت فرم ميگيره و بي درد سره

آزاده 2 عزيز سلام
خانمي ببخشيد كه دير جواب دادم من دو هفته اي هست كه به سايت سر نزدم چون دوهفته ديگه امتحانهام شروع ميشه و من سخت مشغول درس خوندنم خلاصه اينم چيزي كه خواسته بودي
كرم پاتيستير
مواد لازم:
نشاسته 1 قاشق سوپخوري
آرد 1 قاشق سوپخوري
شير 1.5 پيمانه
اسانس 1 قطره
زرده تخم مرغ 1 عدد
شكر 5 قاشق سوپخوري
شير و شكر و ارد و نشاسته را با هم مخلوط ميكنيم تا مواد خشك داخل شير كاملا حل شود سپس روي حرارت ملايم قرار ميدهيم تا غليظ شود زرده تخم مرغ را اضافه ميكنيم و هم ميزنيم تا بصورت كرم نرم و لطيفي درايد و در پايان اسانس را اضافه ميكنيم.

عسل جان سلام
عزيزم 1 ليوان اب را از ابتداي روشن كردن فر در فر ميگذاريم تا اب درون ليوان بخار كرده وداخل فر رطوبت داشته باشد تا بدين شكل از خشك شدن نانها و يا حتي كيك و شيرينيها جلوگيري شود.

سلام دوستان
من هم دیروز نان خامه ای درست کردم و به دستور ان یک قاشق شکر هم اضافه کردم ولی در عوض خامه ان را کمتر شیرین کردم. در فر هم ظرف آب نگذاشتم و خیلی هم خوب شد . اصلا هم خشک نشد . چون وقتی خامه رو داخل نان میریزی نان رطوبت خامه رو میگیری و خیلی هم نرم و خوب میشه. در ضمن چون میخواستم مقدار کمی درست کنم همه مواد رو به نسبت نصف کردم.
پيوست ها:
IMG_0432.jpg [ 63.22 KiB | بازديد 4957 بار ]

IMG_0433.jpg [ 44.72 KiB | بازديد 4965 بار ]







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن