تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798551357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی و مقایسه انواع کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت


واضح آرشیو وب فارسی::

 



کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت چیست؟ انواع باتری‌ها با هدف ذخیره سازی انرژی در دستگاه‌های مختلف کارایی دارند تا در زمان نیاز، انرژی لازم را تامین کنند. در حال حاضر طیف وسیعی از انواع باتری در دنیای الکترونیک امروزی وجود دارند؛ در این میان باتری‌های سیلد اسیدی در دسته بندی باتری‌هایی به عنوان منبع تغذیه بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. باتری سیلد اسید 12 ولت یکی از انواع باتری‌های پرمصرف، پرقدرت و خاص است که در بازار موجود می‌باشد. این نوع باتری اصطلاحا یک باتری نامنظم است که در کاربردهای الکترونیکی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع باتری یکی از متنوع‌ترین باتری‌هاست که دارای کاربردهای بسیار زیادی است که در ادامه قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. همراه ما باشید.

معرفی و مقایسه انواع کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت

باتری سیلد اسید 12 ولت که یک نوع باتری قابل شارژ است، در مقایسه با باتری‌های قابل شارژ دیگر، از چگالی انرژی نسبتا کم‌تری برخوردار می‌باشد.

از سویی دیگر این نوع باتری از توانایی تامین جریان‌های موج بالا نیز برخوردار است. برخورداری از این ویژگی این دسته از باتری‌ها را تبدیل به یک گزینه مناسب برای تامین جریان بالای مورد نیاز برای استارت موتورهای مختلف کرده است.

از سویی دیگر باتری سیلد اسید در مقایسه با باتری‌هایی که مطابق با فناوری‌های جدید تولید می‌شوند، قیمت کم‌تری را دارند و ارزان‌تر هستند. از این دسته از باتری‌ها در مواقعی که جریان افزایشی مهم نیست، به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شوند.

در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت اشاره کرده‌ایم.

استفاده در سیستم بک آب دوربین‌های مدار بسته

یکی از کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت، استفاده از آن در سیستم بک آب دوربین‌های مداربسته است. این نوع باتری از درپوش‌های قابل جابجایی در بالای سلول برخوردار می‌باشد تا در صورت نیاز با آب مقطر پر شوند. همینطور این نوع باتری‌ها در قسمت بالایی آب‌بندی می‌شوند، به همین دلیل در طی شارژ در یک شرایط عادی، هیچ گازی از آن‌ها متساعد نمی‌شود و یا اسیدی از آن‌ها نشت نمی‌گردد.

از تفاوت‌هایی که میان باتری‌های اسید سرب سنتی و باتری‌های سیلد اسید 12 ولت وجود دارد، برخورداری باتری سیلد اسید از قابلیت آب‌بندی است. به این معنی که این دسته از باتری‌ها در طی فرآیند شارژ شدن، گازهای هیدروژن و یا اکسیژن را به هوا تخلیه نمی‌کنند.

باتری‌های سیلد اسید 12 ولت که در سیستم بک آب دوربین‌های مداربسته کارایی دارند تا 12 سال ماندگاری دارند و می‌توان از آن‌ها بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

کاربرد به عنوان باتری آسانسور

یکی دیگر از موارد استفاده و کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت، استفاده از آن در تولید آسانسور می‌باشد. با توسعه و پیشرفت در حوزه شهرنشینی، تقاضا برای باتری به عنوان نیروی محرکه اصلی برای آسانسور نیز افزایش داشته است. البته با توجه به نحو کار آسانسور، اجزای الکتریکی به کار رفته در آن مشابه با یک سیستم عصبی مرکزی بسیار مهم است.

البته با توجه به اینکه از انواع آسانسور در جامعه اقتصادی و مدرن امروزی استفاده می‌شوند، بسیار مهم است بر روی کاهش انرژی در این دسته از لوازم نیز تمرکز بیشتری وجود داشته باشد. به طوری که در عین حال که از مصرف انرژی کمتری برخوردار باشند، عملکرد کارآمد و پایداری را نیز داشته باشد.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده به عنوان باتری آسانسور، باتری سیلد اسید است. این باتری به عنوان منبع تغذیه اضطراری، انرژی لازم را در طول استفاده از آسانسور تضمین می‌کند.

یو پی اس از کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت

یکی دیگر از کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت، استفاده در سیستم یو پی اس است. سیستم یو پی اس در صورت بروز مشکلاتی شامل خاموشی، کم شدن ولتاژ، افزایش ولتاژ و ... به برق پشتیبان باتری متصل می‌گردد. زمانی که برق ورودی از سطح ولتاژ ایمن کم‌تر و یا بیشتر می‌شود، یو پی اس برق مورد نیاز را از باتری می‌گیرد. به طوری که برق DC را دریافت و تبدیل به برق AC می‌کند تا انرژی مورد نیاز برای تجهیزاتی که به آن متصل هستند را تامین کند.

مدت زمانی که این باتری قادر به تامین انرژی مورد نیاز است، به فاکتورهایی شامل ظرفیت UPS، قدرت بار، ظرفیت باتری و ... بستگی دارد. تقریبا در صورتی که باتری به صورت کامل شارژ داشته باشد، بین 5 الی 10 ساعت دوام خواهد داشت.

باتری ویلچر برقی

یکی دیگر از کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت، استفاده به عنوان باتری ویلچر برقی است. باتری‌های مورد استفاده در ویلچرهای برقی در صورتی که از نوع سیلد اسید 12 ولت انتخاب شوند، از نظر حفظ شارژ، منجر به کارایی بهتر ویلچر می‌گردند. در صورتی که افراد از ویلچر برقی استفاده می‌کنند، باید به دشارژ شدن باتری در این وسیله توجه داشته باشند.

استفاده در ماشین شارژی از کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت

باتری‌ ماشین شارژی، در صورتی که از نوع باتری سیلد اسید 12 ولت باشد، تا بیش از 12 سال عمر و کارایی دارد. این دسته از باتری‌ها در دسته بندی باتری‌های قابل شارژ قرار دارند؛ البته در صورتی که فرآیند شارژ این باتری‌ها به درستی صورت نگیرد، عمر و کارایی آن‌ها کم می‌شود، به طوری که ممکن است امکان استفاده از آن‌ها وجود نداشته باشد.

در نظر داشته باشید، برخی از افراد از شارژر لیتیومی بر روی باتری سیلد اسید استفاده می‌کنند؛ این نوع شارژر تا زمانی که قادر است ولتاژ ثابتی را به باتری بدهد، سلول‌ها را کمتر از ظرفیت معمولشان تخلیه می‌کند، به همین دلیل عمر باتری با این شارژرها کم می‌شود. بنابراین بهتر است از شارژر لیتیومی بر روی باتری سیلد اسید 12 ولت استفاده نشود.

استفاده در سیستم‌‌های خورشیدی سولار

با در نظر گرفتن اینکه باتری‌های سیلد اسید، از هزینه مناسبی برخوردار هستند، یک انتخاب عالی برای ذخیره سازی انرژی خورشیدی به شمار می‌روند. در صورتی که برای ذخیره‌سازی انرژی از یک سیستم باتری سیلد اسید 12 ولت استفاده شود، در مقایسه با یک سیستم باتری لیتیومی با همان اندازه و ظرفیت، هزینه بسیار کم‌تری نیاز است.

یکی از کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت، استفاده از آن‌ها در سیستم‌های خورشیدی سولار است؛ باتری‌های سیلد اسیدی که در این زمینه کاربرد دارند، از 5 الی 15 سال ماندگاری برخوردار هستند. باتوجه به شیوه طراحی این نوع باتری‌ها، باتری‌های سیلد اسید 12 ولت در مقایسه با سیستم‌های باتری Wet Cell به تعمیر و نگهداری کمتری نیز نیاز دارند.

یک سیستم باتری معمولی هر سه ماه یکبار نیاز به تعمیر و نگهداری دارد؛ این در حالی است که سیستم باتری اسید سرب مهر و موم شده، معمولا نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد و هر 6 ماه یکبار باید مورد بررسی قرار بگیرد.



مزیت‌های خرید باتری سیلد اسید 12 ولت

در حال حاضر باتری سیلد اسید 12 ولت، یکی از محبوب‌ترین باتری‌ها در بازار به شمار می‌رود. کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت در کنار دیگر فاکتورها از جمله قیمت مناسب، طول عمر بالا، در دسترس بودن، نصب راحت، تنوع بسیار زیاد در بازار و ... این نوع باتری را به گزینه‌ای بسیار محبوب در زمینه خرید باتری تبدیل کرده است.

در ادامه به برخی دیگر از مزیت‌های خرید باتری سیلد اسید 12 ولت اشاره کرده‌ایم.

باتری سیلد اسید 12 ولت به دلیل کاهش نرخ تخلیه، حفظ شارژی سه برابر بهتر را دارد.

در صورتی که باتری به درستی فعالسازی شود، باتری پرشده بدون نیاز به تعمیر و یا نگهداری خواهد بود.

یکی از مواردی که منجر به افزایش کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت شده است، این است که این دسته از باتری‌ها نیازی به تعمیر و یا نگهداری ندارند. گازهای اکسیژن و هیدروژن به جای اینکه در اتمسفر تخلیه شوند، در صورت شارژ مجدد با یکدیگر ترکیب می‌شوند. به همین دلیل نسبت با باتری‌های مشابه کارآمدتر هستند.

باتری سیلد اسید 12 ولت، یک باتری ایمن می‌باشد و حتی اگر بیش از حد نیز شارژ شود، کمتر از دو درصد گاز هیدروژن تولید می‌کند.

باتری سیلد اسید 12 ولت مطابق با نتایج آزمایشگاهی در دسته بندی باتری‌های غیرخطرناک قرار دارد و برای حمل و نقل آن محدودیتی وجود ندارد.

از سویی دیگر هزینه خرید کمتر، نیاز نداشتن به تعویض قطعه، نداشتن خطر فرار حرارتی و نیاز نداشتن به سیستم‌های تشخیص دمای بیش از حد نیاز و ... سبب شده است که این باتری‌ها ضمن داشتن عملکرد بهتر، گزینه مناسب‌تر برای خرید باتری باشند.



خرید باتری سیلد اسید 12 ولت

در صورتی که با در نظر گرفتن کاربردهای باتری سیلد اسید 12 ولت، قصد خرید این نوع باتری را برای کاربرد مد نظر خود دارید، سعی کنید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید که این محصول را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تهیه نمایید.

شرکت هانی کامیاب فرنیا تجارت با برند تجاری هانیکا عرضه کننده انواع محصولات از جمله باتری سیلد اسید 12 ولت است. برای مشاهده انواع باتری سیلد اسید و همینطور اطلاع از قیمت‌ها و ثبت سفارش، از وبسایت مجموعه دیدن کنید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن