تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798386472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انواع سیستم‌های نمای خشک و نحوه اجرای آن


واضح آرشیو وب فارسی::

مقدمه

صنعت ساخت سازه و ساختمان، طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و نتیجه این پیشرفت و حرکت به سمت مدرنیته در کشور ما نیز کاملا مشهود است. اگر کمی به ساختمان‌ها و برج‌های واقع شده در خیابان‌ها و بلوارها نگاهی بیندازیم، متوجه تغییراتی در نمای سازه‌ها می‌شویم. در گذشته بسیار دور برای ساخت نمای یک ساختمان تنها از موادی مانند دوغاب و ملات سیمان استفاده می‌کردند و معمولا متخصصان در این حوزه زمان زیادی برای تکمیل نمای یک سازه صرف می‌کردند. با مشاهده این مشکل، کارشناسان تصمیم به اجرای نمای ساختمان بدون ملات و دوغاب گرفتند و عنوان اجرای نمای خشک را برای این روش انتخاب کردند.



اجرای نمای خشک

نمای خشک، نمایی شیک و مدرنی است که در ساخت و اجرای آن از مواد اولیه‌ای مانند ملات سیمان یا دوغاب استفاده نمی‌شود. در واقع این نما به کمک ابزار و یراق‌آلات به بدنه اصلی ساختمان متصل شده و نمای سازه را تشکیل می‌دهد. اجرای نمای خشک به مدل‌های مختلف آن بستگی دارد که در ادامه اشاره مختصری به آن‌ها خواهیم داشت.

انواع نمای خشک

نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک خشک به دو روش نمایان و پنهان انجام می‌شود. در روش نمایان تمامی اتصالات بر روی نما قابل مشاهده بوده و در روش پنهان، ابزارهای نصب و اتصالات کاملا مخفی بوده و برای این منظور از ابزاری به نام تایل استفاده می‌شود. در اجرای نمای خشک از متریال سرامیک پرسلان استفاده می‌شود. در حال حاضر معماران و متخصصان از سرامیک‌های پرسلانی فول‌بادی و مجوف برای نمای خشک سرامیک استفاده می‌کنند.

 

اجرای نمای کامپوزیت

یکی دیگر از روش‌های اجرای نمای خشک، کامپوزیت است که به چهار روش هنگ یا ریلی، فیکس، روش L H و روش ترکیبی ریلی و فیکس، اجرا و نصب می‌شود. نمای خشک کامپوزیت طرفداران زیادی داشته و در کمترین زمان ممکن نمای سازه ساخته و آماده می‌شود. نحوه اجرای صحیح و کیفیت ورق‌های کامپوزیت بر روی ماندگاری و طول عمر بالای این نمای خشک تاثیر قابل توجهی دارد. پیش از اجرای نمای کامپوزیت حتما باید زیرسازی انجام گیرد و این زیرسازی به کمک ورق‌هایی از جنس آلومینیوم و فلز اجرا می‌شود.

اجرای نمای سنگ خشک

یکی دیگر از پرطرفدارترین روش‌های اجرای نمای خشک، سنگ بوده که به کمک اتصالاتی مانند پیچ و مهره ساخته و تکمیل می‌شود. این شکل از اجرا به روش‌های مختلفی مانند نمایان، مخفی، مخفی انکری، مخفی شیاری و مخفی پیمی انجام می‌شود. نکته مهمی که هنگام نصب سنگ بر روی نمای ساختمان باید به آن توجه داشته باشیم، انتخاب سنگ‌هایی با ضخامت بالاست. به این دلیل که اتصال پیچ و مهره بر روی سنگ با ضخامت کم ممکن است باعث شکستن یا ترک‌خوردگی آن شود.

 

در صورتی که قصد استفاده از سنگ با ضخامت پایین را داشته باشید باید روش اجرای‌تر یا همان استفاده از ملات را انتخاب کنید. اجرای نمای خشک با سنگ‌هایی دارای ضخامت بیشتر از 2 سانتی‌متر، معمولا به روش مخفی شیاری و مخفی پیمی انجام می‌شود. در روش مخفی انکری، علاوه بر زیرسازی آهن از آلومینیوم نیز برای زیرسازی استفاده می‌شود.

اجرای نمای جی اف آر سی

نمای GFRC نوعی کامپوزیت است که از مقاومت بسیار بالایی در برابر خم شدن و کشش برخوردار است. همچنین در مواد تشکیل‌دهنده این کامپوزیت از الیاف شیشه نیز استفاده شده است. در واقع الیاف به کار برده شده در این نما میزان تراکم آن را افزایش داده و به سطحی مقاوم برای اجرای نمای سازه‌های مختلف تبدیل شده است. نمای جی اف آر سی بسیار سبک بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. همچنین می‌توانیم به عایق بودن آن در برابر صدا و استحکام در برخورد با باد و سرمای شدید نیز اشاره داشته باشیم.

 

شرکت مجری نمای خشک

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها به عنوان مجری نمای خشک در صنعت ساختمان، شرکت «بهساز نما» بوده که بیش از 13 سال در این عرصه فعالیت دارد. بهساز نما از مراحل اولیه کار یعنی ارائه مشاوره و طراحی متناسب با سازه، خدمات مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این مجموعه به صورت تخصصی اجرای نمای خشک به روش‌های مختلف را برعهده گرفته و آن را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. از فعالیت‌های شرکت می‌توانیم به اجرای نمای سرامیک خشک، اجرای سنگ خشک، اجرای نرده شیشه‌ای، نمای بتن جی اف ار سی، اجرای نمای شیشه اسپایدر، اجرای نمای کامپوزیت و... اشاره کنیم.

قیمت انواع نمای خشک

قیمت نمای خشک با توجه به نوع و روش اجرا کاملا متفاوت بوده و نمی‌توان برای هر پروژه یک قیمت واحد در نظر گرفت. به عنوان مثال روش اجرای نمای سرامیک با کامپوزیت تفاوت داشته و هزینه نهایی هر کدام نیز به عوامل دیگری بستگی دارند. به طور کلی می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که فاکتورهایی مانند روش اجرا، نوع نما، اتصالات و یراق‌آلات مورد استفاده، کیفیت مواد اولیه و متریال، زیرسازی، متریال به کار برده شده در زیرساخت، متراژ استفاده از انواع نما و... تاثیر مستقیم بر روی هزینه نهایی اجرا دارند.

دیتیل اجرای نمای خشک

در اجرای انواع نمای خشک از مواردی همچون مصالح، زیرساز، عایق حرارتی، اتصالات و یراق‌آلات استفاده می‌شود. نکته مهمی که در ارتباط با دیتیل نمای خشک می‌توانیم به آن اشاره کنیم، اجرای انواع نما به روش‌های مختلف است. در واقع مواد تشکیل‌دهنده یا همان متریال و نحوه اجرای نما بر روی سازه کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

متریال نمای خشک

متریالی مانند سرامیک پرسلان، ورق آلومینیوم، ورق کامپوزیت، کاشی، سفالینه، کرتین وال، تایل تراکوتا و... از رایج‌ترین متریال‌هایی هستند که در اجرای انواع نمای خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.



مزایای اجرای نمای خشک

  • نصب بسیار آسان و سریع
  • وزن سبک و کیفیت مطلوب
  • کاهش مصرف انرژی
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر حرارت و سرمای شدید
  • مستحکم در برابر ضربه و آسیب ناشی از باد و طوفان
  • هزینه اجرایی قابل قبول
  • افزایش ایمنی سازه
  • قابلیت بازیافت
  • مقاوم در برابر تغییرات محیطی

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

مهمترین نکته در اشاره به اجرای نمای خشک سرامیک، مقاومت بسیار بالای آن در برابر ضربه و آسیب است. در اجرای این نما باید به سالم بودن تایل‌های سرامیک، توجه داشته باشید. در این نما به منظور افزایش استحکام تایل‌ها از نوعی چسب استفاده می‌شود.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

بین اسکلت اصلی ساختمان و نمای سنگ، فضایی وجود دارد که در صورت استاندارد بودن از شکستن سنگ یا ترک برداشتن آن در اثر تغییرات آب و هوا محافظت می‌کند. در واقع این فضا شبیه به یک عایق حرارتی بوده که در مصرف بهینه انرژی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

فروش اتصالات نمای خشک

یکی از مهمترین اجزای انواع نمای خشک، اتصالات است که در واقع بدون آن‌ها امکان نصب نما وجود ندارد. با توجه به نوع نما، اتصالات مختلفی مانند قالب، ضربه‌گیر، پروفیل، براکت، ریل، پیچ و مهره و... در اجرای آن‌ها کاربرد دارند. برای خرید اتصالات و اجرای نمای خشک می‌توانید به شرکت‌های مجری نمای ساختمان مانند شرکت بهساز نما مراجعه کنیدو در ضمن شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از سایت شرکت بهساز نما به نشانی https://behsaznama.ir  بازدید کرده و یا جهت گرفتن مشاوره با شماره‌های 09022142028-  09122142028 با ما در  تماس باشید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن