تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798694484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اینورتر خورشیدی چیست


واضح آرشیو وب فارسی::

اینورتر خورشیدی چیست

با افزایش علاقه به منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان، علاقه به سیستم های خورشیدی نیز به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته است. اثر فتوولتائیک (PV=Photovoltaic) از سال 1839 توسط ادموند بکورل به وسیله یک الکترود محلول رسانا در معرض نورخورشید مشاهده شد. پس از گذشت چندین سال در سال 1904 یک سلول خورشیدی نیمه هادی با مس و اکسید مس توسط هاچ وال ساخته شد. سلول های خورشیدی PV درابتدا برای کاربرد در ماهواره های فضایی و سپس برای کاربردهای اولیه بر روی زمین در ایالات متحده استفاده می شد.

سلول های خورشیدی جزء اصلی سیستم های PV هستند. از همین رو سلول های خورشیدی به عنوان وسیله ای الکتریکی تعریف می شود که مستقیما انرژی فوتون ها را از طریق یک پدیده شیمیایی فیزیکی به نام اثر فتوولتائیک به جریان مستقیم الکتریکی DC تبدیل می کند. فوتون ها با انرژی بیشتر از شکاف باند ماده سلول جذب می شود و باعث تحریک حامل های بار و در نتیجه جریان و ولتاژ الکتریکی می شود.


اینورتر خورشیدی چیست

توانایی خورشید در تامین انرژی کل یک خانه یک مزیت بزرگ محیطی است و استفاده عالی از منبعی است که ما همیشه ساعت های زیادی آن را در اختیار داریم. اگر پنل‌های خورشیدی هسته سیستم انرژی خورشیدی باشند، اینورترهای PV مغز یک سیستم انرژی خورشیدی هستند. بدان معنا که بدون اینورترهای خورشیدی، کل سیستم نمی تواند کار کند. اینورتر خورشیدی یکی از مهم ترین بخش های یک سیستم انرژی خورشیدی است. به بیان ساده، یک اینورتر خورشیدی، جریان مستقیمDC الکتریسیته را به برق جریان متناوب AC تبدیل می کند. این نکته مهمی است زیرا پنل های خورشیدی برق DC تولید می کنند، اما خانه ها، مشاغل و لوازم خانگی برای کار به برق AC نیاز دارند. بنابراین بدون اینورتر، شما اساساً مقدار زیادی انرژی خورشیدی ایجاد می کنید که می توانید آن را ذخیره کنید (اگر باتری خورشیدی دارید)، اما در واقع نمی توانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل، اینورتر خورشیدی اغلب به عنوان "دروازه" یک سیستم خورشیدی در نظر گرفته می شود.

ساختار اینورتر خورشیدی چگونه است

سیلیکون‌ به‌ دلیل‌ فراوانی‌ روی‌ زمین‌، آلودگی‌ کم‌، دوام‌ بالا و‌ تجربه‌ گسترده‌ در‌ صنعت‌ میکروالکترونیک‌ در‌ ساخت‌ سلول های‌ خورشیدی‌ مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند جمع آوری انرژی خورشیدی با پنل های خورشیدی آغاز می شود. هنگامی که پرتوهای نور خورشید به پانل های فتوولتائیک (PV) که از لایه های نیمه هادی سیلیکون کریستالی یا آرسنید گالیم ساخته شده اند، می تابد، این لایه ها ترکیبی از لایه های مثبت و منفی هستند که باعث حرکت الکترون ها در سلول های خورشیدی می شود. انرژی تولید شده یا مستقیماً به یک اینورتر فرستاده می شود یا برای استفاده بعدی در باتری ذخیره می شود.

هدف اصلی اینورتر پنل خورشیدی تبدیل برق DC از صفحات خورشیدی به برق AC قابل استفاده برای خانه شما است. به همین دلیل، می توانید اینورتر خورشیدی را به عنوان یک مبدل خورشیدی نیز در نظر بگیرید. هر خانه و ملک مسکونی نیازهای خورشیدی متفاوتی دارد. یک راه خوب برای تعیین اینکه به چه اینورتر خورشیدی نیاز دارید، محاسبه مقدار انرژی است که معمولاً نیاز دارید. وظیفه اصلی همه اینورترها یکسان است که انرژی خورشیدی DC به انرژی AC تبدیل می‌کنند. با این حال، سه فناوری مختلف اینورتر خورشیدی وجود دارد که می توانید برای سیستم پنل خورشیدی خود انتخاب کنید، و هر یک از آنها کمی متفاوت عمل می کنند. هنگام در نظر گرفتن برندهای مختلف اینورتر خورشیدی طیف وسیعی از اجزا و گزینه ها مانند توان اینورتر ، اندازه ، قیمت اینورتر و... وجود دارد که باید به آن ها توجه شود. برای اینکه یک سیستم پنل خورشیدی ارزش سرمایه گذاری داشته باشد، باید در مقایسه با کارآمدترین قطعات، یک اینورتر قیمت مناسب نصب کنید.

بر خلاف پنل های خورشیدی که روی سقف نصب می شوند، اینورتر خورشیدی در سایه قرار می گیرد. این کار برای محافظت از اینورتر خورشیدی در برابر آب و هوا است. برای بهترین عملکرد، یک اینورتر باید همیشه در سایه باشد.

اندازه های مختلفی برای اینورترهای خورشیدی موجود است. اندازه مورد نیاز بستگی به اندازه پنل های خورشیدی نصب شده دارد. به عنوان مثال، یک سیستم انرژی خورشیدی 5.0 کیلوواتی به یک اینورتر خورشیدی با ظرفیت مشابه یا بزرگتر نیاز دارد. در ابتدایی ترین سطح، یک اینورتر باید مجهز باشد تا حداکثر توانی را که یک سیستم خورشیدی می تواند تولید کند، مدیریت کند. از نظر زیبایی شناختی، اینورترهای خورشیدی همه می توانند بسیار متفاوت به نظر برسند و در طیف وسیعی از اندازه ها موجود هستند.


ساختار اینورتر خورشیدی چگونه است

انواع اینورتر خورشیدی

چند نوع اصلی اینورتر برق خورشیدی عبارتند از  اینورترهای مرکزی ، اینورترهای هیبریدی ، میکرواینورترها ، اینورترهای رشته ای و اینورتر خورشیدی خارج از شبکه .

اینورترهای مرکزی

یک اینورتر مرکزی بسیار بزرگ است و برای سیستم هایی استفاده می شود که به صدها کیلووات (یا حتی گاهی مگاوات) حجم نیاز دارند. آنها برای مصارف مسکونی نیستند و شبیه یک کابینت فلزی بزرگ هستند و هر کابینت قادر به تحمل حدود 500 کیلووات برق است. آنها معمولاً به صورت تجاری برای تأسیسات در مقیاس بزرگ یا برای مزارع خورشیدی در مقیاس کاربردی استفاده می شوند.

اینورترهای هیبریدی

اینورترهای هیبریدی، به عنوان «اینورترهای چند حالته» شناخته می شوند و به شما امکان می دهند باتری ها را به اینورتر خود متصل کنید. اینورتر هیبریدی خورشیدی ابتدا از انرژی خورشیدی استفاده می کند. درصورت نبود برق می توان آن را به برق شهری متصل نمود. به همین دلیل هم از باتری‌های خورشیدی و هم باتری‌های معمولی در یک اینورتر استفاده می‌ شود.

میکرو اینورترها

همانطور که از نام آنها پیداست، میکرواینورترها بسیار کوچک هستند (به اندازه یک کتاب!) و نسبت پنل های خورشیدی به میکرواینورترها 1:1 است. مزیت میکرواینورتر، در میان سایر موارد، این است که آنها هر پنل خورشیدی را به صورت جداگانه بهینه می کنند، که انرژی بیشتری را ارائه می دهد (به ویژه در شرایط سایه).

اینورترهای رشته ای

اینورترهای رشته ای رایج ترین گزینه اینورتر برای مصارف مسکونی می باشند. به این دلیل به اینورترهای رشته ای معروف هستند که رشته ای از پنل های خورشیدی به آنها متصل است،. آنها همچنین کم هزینه ترین گزینه اینورتر خورشیدی هستند. در یک سیستم انرژی خورشیدی با یک اینورتر رشته ای، تمام یا چند پانل خورشیدی به یک اینورتر در مرکز متصل می شوند. سپس اینورتر تابلو برق یا شبکه را تغذیه می کند. به طور خلاصه، یک اینورتر رشته ای پس از جمع آوری برق از آرایه خورشیدی، توان را از DC به AC تغییر می دهد و برای تبدیل انرژی در مقادیر انبوه کار می کند.

اینورتر خورشیدی خارج از شبکه

اینورتر خارج از شبکه، به این معنی است که به تنهایی کار می کند و با شبکه برق همگام نمی‌شوند. اینورتر خورشیدی خارج از شبکه انرژی را از باتری می گیرد، آن را از DC به AC تبدیل می کند. در یک سیستم هیبریدی می توان از اینورتر خارج از شبکه برای ایجاد شبکه استفاده کرد. یک سیستم خورشیدی خارج از شبکه به طور مستقل کار می کند و نیازی به وصل کردن پنل‌های خورشیدی را به شبکه برق ندارد. اینورتر خارج از شبکه به باتری پشتیبان متصل می شود تا پنل های خورشیدی انرژی کافی را در ساعات آفتابی جذب و ذخیره ‌کند و باتری را شارژ می کند. سیستم باتری متصل به اینورتر خارج از شبکه، شارژ اضافی را ذخیره می کند. و جریان برق معکوس می شود. به این معنی است که جریان از باتری به اینورتر می گذرد. اینورتر خورشیدی خارج از شبکه یک سیستم مبتنی بر باتری است و برای شارژ باتری و اشتراک گذاری بار استفاده می شود.

کاربرد اینورتر خورشیدی

ازاینورترهای خورشیدی می توان در کاربری های بی شماری استفاده کرد مانند

مبدل برق dc به ac

تبدیل برق باتری ماشین به برق شهری

روشنایی منازل و باغ ها

اینورتر پمپ اب خورشیدی

راه اندازی فن و کولر

تامین برق دوربین های امنیتی

راه اندازی سیستم های آبیاری

به طور کل می توان گفت که اینورترهای خورشیدی در صنعت به عنوان یک مبدل برق به کار می روند. برای انتخاب اینورتر خورشیدی مورد نظر با کاربری خود باید به این نکات توجه کنیم.

ابعاد و اندازه اینورتر

مقدار جریان ورودی و خروجی آن بر حسب آمپر

ولتاژ ورودی

ولتاژ خروجی

توان و کیلو وات تولیدی

میزان تحمل در مقابل اضافه بار یا جریان


کاربرد اینورتر خورشیدی

وظایف اینورتر خورشیدی

از وظایف مهم اینورترهای خورشیدی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1. جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند:عملکرد اصلی اینورتر پنل خورشیدی است که به ایجاد برق قابل استفاده در خانه ها و املاک تجاری کمک می کند.

2. توان خروجی را به حداکثر می‌رساند بدین نحو که اینورترهای خورشیدی به طور مداوم ولتاژ سیستم خورشیدی را دنبال می کند تا حداکثر توانی را که ماژول ها می توانند در آن کار کنند را پیدا کند. اگر ماژول ها تخریب شوند، یا سایر عوامل محیطی رخ دهد، اینورترها می توانند پیک ناخواسته اشتباه رشته را شناسایی کنند که باعث کاهش تولید انرژی عمومی سیستم می شود.

3. رابط با شبکه اینورترهای هوشمند جدید از ارتباط یک طرفه به دو طرفه با شبکه پیشرفت کرده اند و بدین ترتیب به عملکرد پشتیبانی از شبکه کمک می کنند. اینورترهای هوشمند با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته می‌توانند عملکردهای پشتیبانی از شبکه مربوط به ارتباطات، فرکانس، ولتاژ و کنترل‌ها را انجام دهند.

4. گزارش تولید برق اینورترهای خورشیدی کمک می کنند تا توان خروجی سیستم‌های خورشیدی را تامین کنند. جدیدترین اینورترها دارای قابلیت های ارتباطی از طریق Wi-Fi، اترنت سخت افزاری یا بلوتوث هستند. با این فناوری آن‌ها می‌توانید کدهای خطا، داده‌های کاهش انرژی، و عیب‌یابی را از اینورترها در برنامه‌های تلفن هوشمند یا رایانه‌های اختصاصی نشان دهند.

5. از عملکرد ایمن سیستم اطمینان حاصل می‌کند تخریب مواد و تجهیزات خورشیدی سیستم ، سیم‌کشی برق و طول عمر باعث بروز خطاهای الکتریکی خطرناکی مانند قوس الکتریکی می شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، اینورتر خورشیدی به سرعت مشکل را تشخیص داده و خاموش می‌شود. در نتیجه از بقیه سیستم محافظت می‌کند و قبل از بروز هر گونه آسیب اضافی در موارد نیاز به خدمات هشدار می‌دهد.

خلاصه!

واضح است که اینورتر برای تبدیل انرژی جمع‌آوری‌شده از پانل‌ها به منبع برقی که می‌تواند به طور مداوم در خانه شما استفاده شود، بسیار مهم است. اینورتر خورشیدی به عنوان یک واسطه کار می کند و بدون آن، برق جمع آوری شده توسط پانل ها بی ارزش خواهد بود.

قیمت تمامی محصولات به همراه جزییات و مشخصات آن‌ها در سایت بارمان اتوماسیون سایا درج شده است تا به کمک آن خرید آنلاین مطمئنی را تجربه کنی. barmanauto.ir 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن