تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798334154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شینگل جدید ترین نوع عایق سقف ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی::

شینگل چیست؟

شینگل از رایج ترین و مهم ترین پوشش های سقف شیبدار محسوب شده و نوعی عایق میباشد که برای سقف ویلا، سوله، آلاچیق و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. شینگل باعث زیبایی محیط داخلی و خارجی یک سازه می شود و بیشتر در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استقبال می باشد لازم به ذکر است زاویه شیب در سقف شیبدار شینگل بین 15 تا 70 درجه خواهد بود. اجزای تشکیل دهنده ی شینگل سنگ ریزه های طبیعی که بر اثر تکنولوژی تولید شده اند می باشد، شینگل تغییر رنگ نمی دهد و دارای سه مدل چوبی، سنگی و مدل پرطرفدار آن شینگل آسفالتی است. شینگلی که در کشور ایران مورد استفاده قرار میگیرد شینگل آسفالتی بوده و بسیار رایج و پرطرفدار بین خواهان خود است. شینگل آسفالتی بیشتر از 100 سال قدمت و اعتبار داشته و با طراحی به روز و مدرن، مقاومت بالا، ماندگاری و انعطاف پذیری جزو محبوب ترین نوع پوشش های سقف شیروانی به شمار می آید.

مواد تشکیل دهنده این پوشش نفت و سیلیس در بخش بخش مختلف آن است. شینگل با طراحی خاصی که دارد در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، تابش مستقیم نور خورشید، باد و طوفان زیاد بسیار مقاوم می باشد.

مزایای شینگل چیست؟

شینگل در برابر رطوبت، تغییرات زیاد آب و هوایی بسیار بادوام و مقاوم بوده قطره های آب در گذشت زمان نیز در لایه های شینگل نفوذ نخواهد کرد، پوششی که به عنوان عایق در زیر شینگل قرار دارد این مقاوم بودن را ایجاد میکند و از آن در برابر رطوبت و آب مقاومت می نماید.

در دوره ی امروزی این پوشش جایگزین سایر پوشش های سقف شیبدار شده است، به این دلیل که عایق بسیار مناسبی برای سقف و سازه شما می باشد.

شینگل در برابر اشعه فرابنفش و مادون قرمز نور خورشید مقاومت بالایی داشته زیرا اشعه خورشید باعث خواهد شد ترکیبات شیمیایی از بین رفته و سازه دچار رنگ پریدگی و پوسیدگی شود ولی در شینگل همچین چیزی غیر ممکن است.

گرانول هایی که در شینگل وجود دارد مانع رنگ پریدگی در این محصول خواهند شد، بنابراین کیفیت گرانول های به کار رفته در شینگل برابر دوام بیشتر آن در مقابل نور خورشید می باشد.

پوشش شینگل در ابعاد مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و در طرح ها و رنگ های گوناگونی در بازار عرضه می شود.

شینگل دارای وزنی کم و سبک بوده و به سقف سازه مورد نظر فشار خاصی وارد نمی کند.

همچنین شینگل در برابر احتراق و شعله های آتش بسیار مقاوم بوده و ویژگی اشتعال پذیری ندارد.



چرا از شینگل برای سقف ساختمان خود استفاده کنم؟

شینگل پوششی است که با استفاده از آن میتوان خیلی راحت بر روی سقف عبور و مرور کرد و این سازه در برابر زلزله نیز مقاومت بالایی داشته و باعث کاهش صدمات و خطرات ناشی از زمین لرزه برای ساکنین می شود. بنابراین استفاده از شینگل در مناطقی که زلزله خیز است بسیار مورد توصیه می شود.

انعطاف پذیری بالای شینگل از مزیت های دیگر این محصول عالی و درجه یک می باشد که به راحتی بر روی سقف های شیبدار پیچیده و نصب می شود.

شینگل نیاز به مراقبت خاصی نداشته و ماندگاری زیاد به علاوه ی طول عمر بالایی دارد که در مقایسه با سایر پوشش های سقف شیبدار در درجه بالاتری قرار گرفته است.

همچنین استفاده از شینگل به شما پیشنهاد می شود زیرا پوشش های چوبی در سقف های شیبدار در برابر رطوبت دوامی نداشته و پوشش های آهنی نیز به دلیل ترکیبات شیمیایی که دارند دچار زنگ زدگی خواهند شد.



آیا شینگل از سقف شیروانی فلزی بهتر است؟

در سازه های ساختمانی بخش سقف از مهم ترین بخش های ساخت سازه است. همچنین لازم به ذکر است که زمان اجرای سقف و هزینه های صرف شده برای ساخت سقف از نظر معماران و سازندگان ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

از ورق های گالوانیزه و یا ورق های فلزی برای اجرای سقف شیروانی مدت های زیادی است که استفاده می شود، و دلیل آن هم مقاومت و استحکام بالای این محصول می باشد.

از دیگر مزایای اجرای سقف شیروانی فلزی، مقاوم بودن آن در برابر رطوبت و انواع شرایط آب و هوایی می باشد.

علاوه بر همه ی این موارد استفاده از این محصول بسیار جنبه ی اقتصادی داشته و دارای هزینه اجرایی بسیار پایینی می باشد.

ورق های فلزی شیروانی در برابر بارندگی دوام بالایی دارند و غیر قابل احتراق می باشند.

ولی پوشش شینگل برای سقف های شیروانی به نوعی است که امکان اجرا در سقف سوله، سقف ویلا، سقف ساختمان ها و یا هرجای دیگری را دارد و به صورت کاملا حرفه ای و آب بندی شده عمل خواهد کرد. زیرا سقف شینگل در همه ی جهت ها اورلب بوده و میتوان از آن حتی در پوشش دودکش های ساختمان نیز استفاده کرد و یا اینکه در پوشش سقف های ویلایی از آن بهره برد.

همچنین لازم به ذکر است از بادوام ترین و ماندگار ترین ورق های شیروانی شینگل می باشد که در برابر ضربه و پوسیدگی و رنگ پریدگی مقاومت بالایی داشته و از مزیت های دیگر اجرای سقف شیبدار با پوشش شینگل، طول عمر بالای این محصول می باشد که در حدود شاید 100 سال است.

شینگل از چی درست شده است؟

برای سقف های شیبدار پوششی به نام شینگل در نظر گرفته شده بود که در سال 1893 ساخت آن آغاز شده بود و شبیه رول های آسفالتی بود که بدون دانه های ریز سنگ ریزه ای بودند.

به ساختار این مواد در سال 1897 گرانول هایی اضافه شد تا ماندگاری آنها را بالا ببرد و در سال 1901 این محصول به شکل های نواری برش داده شده و به نام شینگل هایی تحت عنوان یک برگی و یا چند برگی روانه بازار شدند.

شینگل در ابتدا از جنس پارچه نخی بود و به دلیل گران شدن پنبه مواد دیگر جایگزین تولیدات آنها شد.

تا اینکه در دهه 1950به ساختار شینگل چسب هایی مهر و موم شده نیز اضافه شد که اینکار بیشتر برای مقابله با آسیب ندیدن این مواد به کار گرفته شده بود.

همچنین لازم به ذکر است برای محکم کردن زیرسازی این شینگل ها از تخته هایی چوبی تحت عنوان تخته osb استفاده میشد.

در سال 1960 ساختار شینگل دچار تحول شد و برای چسبندگی بیشتر آنها از میخ های ۳/۴ اینچی استفاده شد و در ادامه8 از پایه های فایبرگلاس برای محکم کاری این سازه بهره گیری شد.

ساختار شینگل به گونه ای بود که از دو ماده ی مواد آلی و فایبر گلاس در آن استفاده میشد.

این دو ماده هر دو به روش های یکسانی ساخته میشدند و به صورت اشباع شده در یک سمت و یا هر دو سمت انها ازآسفالت استفاده می شد.

سطح مورد نظر اشباع شده با تخته سنگ، شیست، کوارتز، آجر شیشه ای، سنگ، یا گرانول های سرامیکی می بود و بخش های پایینی با با ماسه، تالک یا میکا پوشانیده می شدند که با اینکار از چسبیدن شینگل ها به هم جلوگیری می شد.



آموزش و نحوه نصب شینگل چگونه است؟

  • تراز کردن شینگل با سقف مورد نظر
  • عملیات محکم سازی و مرتب سازی شیارها
  • مرحله سوم میخ کاری و مقاوم سازی
  • مرحله چهارم تیزه ها و برآمدگی ها
  • مرحله پنجم آبروها
  • مرحله ششم پرداخت کار

نحوه نصب تخته OSB او اس بی چگونه است؟

از مراحل نصب شینگل نصب تخته OSB اواس بی می باشد که در این مرحله در نصب اين تخته ها بايد توجه داشت که زير لبه هاي سقف با چوب چهارتراش پوشیده شده باشد و پس از قرار گرفتن تخته بعدي در کنار يکديگر کار شوند. در نصب اين تخته ها از ميخ هاي فولادي ۳ اينچي و يا پيچ هاي خودمته استفاده می شود و برای نصب بهتر این تخته ها در هر ۲۰ سانتيمتر يک ميخ زده خواهد شد.

براي جلوگيري از فشار تخته ها در عمل انبساط و انقباظ چيدمان تخته ها بايد با فاصله ي 3mm اجرا بشوند.

اجرای لایه بخاربند

مرحله ی بعدی نصب لایه بخاربند می باشد که از جنس پلی استر می باشد و این نوع از بخاربند از سه لایه تشکیل شده که شامل (PP-TL-PP) است.

در اين پوشش عايق ها را به صورت خطي افقي و با در نظر گرفتن 15cm اورلب به ترتيب از قسمت پايين سازه نصب شده و در نهایت به نقطه بالایی شیب می رسد. در هنگام نصب این بخش میتوان از ميخ هاي استاپ و يا ميخ شينگل استفاده کرد.

مرحله بعدی ( نصب شینگل)

در این مرحله که مرحله ی آخر است برای اجراي شينگل در ابتدای کار باید در ردیف اول یک لایه شینگل را به شکل وارونه نصب کرده سپس با در نظر گرفتن فاصله خطوط ادامه ی شینگل ها را نصب کنید و برای نصب هر عدد شینگل باید حتما تعداد ۶ عدد میخ شینگل در محل نصب استفاده شود تا کار به استحکام کافی برسد سپس برای جلوگیری از بهم نخوردن تراز در هنگام اجرا باید توجه داشت تا خط تراز موجود در شینگل ها بر روی یک دیگر سوار باشند.

خوب است برای نصب شینگل از پایین ترین قسمت شروع کنید و به سمت راست ادامه دهید و سپس به قسمت بالایی سقف کار را به اتمام برسانید.

حدود هفتاد و پنج درصد نشتی سقف شیبدار در کناره های دودکش و مسیر های عبور جریان آب می باشد به همین علت قبل از پوشش سقف شیبدار مسیر تخلیه آب بر روی سقف را چک کنید تا از نظر عدم نشتی کاملا خیالتان راحت باشد.

تمامی سقف شیبدار خود را با استفاده از تنها یک برند شینگل بپوشانید زیرا عدم انجام این کار باعث خواهد شد تفاوت رنگ بر روی سقف دیده شده و زیبایی کار را بگیرد، به همین علت استفاده از یک برند برای نصب شینگل بر روی سقف شیبدار باعث یک دستی و یک رنگی پوشش بام شما خواهد شد.

و در آخر به دلیل کیفیت و مقاومت بالا در کنار هزینه نگهداری بسیار کم و ایجاد ارزش افزوده در قیمت گذاری نهایی پروژه، شینگل توانسته به محصول محبوب سازندگان ساختمانی در میان پوشش های سقف شیبدار تبدیل شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن