تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798740018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحی سایت مارکت پلیس چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

طراحی سایت مارکت پلیس چیست؟ همان طور که می‌دانید موضوع طراحی سایت یک موضوع جدید نیست. در سال‌های اخیر با رشد تکنولوژی و فناوری ارتباطات و گسترش استفاده عموم از اینترنت، مشاغل مختلف در راستای تأمین نیاز مشتری و البته درآمدزایی بیشتر، کسب و کار خود را به بستر اینترنت کشانده‌اند و با طراحی سایت فروشگاهی در حوزه آنلاین فعالیت می‌کنند. آنچه در حال حاضر به شدت ترند شده و مورد توجه قرار گرفته، طراحی سایت مارکت پلیس است. این مسئله غیر قابل انکار است که بشر در هر زمان به دنبال ثروت اندوزی و کسب درآمد بیشتر است و آنچه سبب محبوبیت سایت‌های چند فروشندگی و طراحی سایت مارکت پلیس شده است، درآمدزایی بیشتر و مسئله برندسازی است.


طراحی سایت مارکت پلیس

مارکت پلیس

بهتر است ابتدا به تعریف دقیقی از سایت چند فروشندگی (مارکت پلیس) برسیم و مفهوم آن را بررسی کنیم. مارکت پلیس در واقع یک سایت یا پلتفرم شبیه به سایت فروشگاهی است، با این تفاوت که در آن صاحب سایت، خود فروشنده نیست و نوع کسب و کار تنها به محصول خاصی محدود نمی‌شود. مارکت پلیس را می‌توان یک بازار اینترنتی دانست که صاحبان کسب و کارهای مختلف می‌توانند بدون دردسرهای طراحی سایت، محصولات خود را در آن بارگذاری کنند و به فروش برسانند. به این ترتیب می‌توان گفت صاحب سایت واسطه‌ای بین فروشنده و کاربران هدف است.

کارفرمایانی که طراحی سایت مارکت پلیس را انجام می‌دهند، به عنوان مدیر فروشگاه اینترنتی بر بخش‌های مختلف مانند بخش مالی و فروش نظارت داشته و سفارشات مشتریان را پیگیری می‌کنند و در مقابل بابت فروش هر محصول، درصدی کمیسیون از فروشنده دریافت می‌کنند. اگر با فاکتورهای لازم برای طراحی سایت‌های تک فروشندگی آشنا باشید، به خوبی درک خواهید کرد که این مدل تجارت برای تأمین‌کنندگان، خریداران و حتی صاحبین سایت مارکت پلیس چه اهمیتی دارد. با توجه به اینکه این نوع سایت بستری برای اتصال فروشندگان و خریداران بدون محدودیت است، می‌توان تصور کرد که چه اندازه بزرگ است و از چه میزان دیتا تشکیل شده است.

انواع مارکت پلیس

آنچه سبب شده مارکت پلیس‌ها به عنوان سایت‌های چند فروشندگی ترند شده و مورد توجه کاربران مختلف قرار گیرند، انواع مختلف این سایت‌هاست. با توجه به اینکه مارکت‌ پلیس‌ها انواع مختلفی دارند، تأمین‌کنندگان محصولات مختلف می‌توانند متناسب با شرایط خود در یکی از این سایت‌های چند فروشندگی فعالیت کنند. این نوع فروشگاه‌های آنلاین تحت عنوان مارکت پلیس عمودی، مارکت پلیس افقی و مارکت پلیس جهانی معرفی و دسته‌بندی می‌شوند.

طراحی سایت مارکت پلیس عمودی تنها برای نوع خاصی از کالاها انجام می‌شود. به همین خاطر در این مارکت پلیس‌ها محصولات به صورت دقیق‌تر و تخصصی‌تر معرفی می‌شوند. در مارکت پلیس افقی، درست مانند یک بازارچه کوچک، کالاهای مختلفی به فروش می‌رسند. مارکت پلیس جهانی نیز یک فروشگاه اینترنتی بزرگ در سطح بین‌الملل است و هر نوع کالایی در آن به فروش می‌رسد.


marketplace

مزایای طراحی سایت مارکت پلیس

طراحی سایت فروشگاهی حتی اگر از نوع تک فروشندگی باشد، می‌تواند تعامل گسترده‌تری بین صاحبین کسب و کار و کاربران هدف آن‌ها ایجاد کند. حال تصور کنید فروشندگان کالاهای مختلف می‌توانند در یک بستر وسیع‌تر با مخاطبین خود در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند. حتی اگر صرفا همین فاکتور را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که طراحی سایت مارکت پلیس یک تجارت پرسود در بستر آنلاین شناخته می‌شود. این در حالی است که این نوع سایت مزایای بسیاری ارائه می‌دهد که به شرح آن می‌پردازیم.

صاحبین مارکت پلیس‌ها به عنوان واسطه نیازی به خرید مستقیم محصولات و خدمات ندارند و می‌توانند بودجه خود را صرف بهینه‌سازی سایت و گسترش تجارت خود کنند.

فروشندگان و تأمین‌کنندگان با بارگذاری محصولات خود در مارکت پلیس از صرف هزینه‌های مربوط به تبلیغات و بازاریابی رها می‌شوند؛ چون این هزینه به عهده صاحب سایت است. از آنجا که تنوع کالا در این سایت‌های فروش بالاست، هر فروشنده از فروش بالایی برخوردار خواهد بود. از طرفی با توجه به اینکه این روزها مارکت پلیس‌ها بیشتر مورد توجه و اعتماد کاربران قرار دارند، فروشندگان بدون صرف هزینه، زمان و انرژی برای تبلیغات می‌توانند به سادگی تجارت خود را گسترش دهند.

با توجه به اینکه با طراحی سایت مارکت پلیس رقابت شدیدی بین فروشندگان شکل می‌گیرد، کارفرمایان ناچاراند برای جذب مشتری و افزایش فروش محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب عرضه کنند. مسلما این موضوع به نفع خریداران است؛ چون می‌توانند کالاهای باکیفیت را با قیمت‌های رقابتی تهیه کنند. در کل چون در این فروشگاه‌های آنلاین، اجناس به صورت مستقیم به فروش می‌رسند، قیمت‌ها مناسب و معقول هستند.

کسب و کارهای کوچکی که برای حضور در بستر اینترنت با محدودیت هزینه طراحی سایت مواجه هستند، به راحتی می‌توانند با فعالیت در مارکت پلیس، محصولات خود را به فروش رسانده و با افزایش تبدیل نرخ فروش تجارت خود را گسترش دهند.‌

در نهایت می‌توان گفت صاحبین این سایت‌ها نیز با طراحی سایت مارکت پلیس و مدیریت آن به سودهای قابل توجهی خواهند رسید؛ چون تعامل گسترده‌ای بین کارفرمایان و کاربران هدف آن‌ها در این بستر وسیع شکل می‌گیرد. طبیعتا هرچه میزان فروش محصولات مختلف افزایش یابد، سود بیشتری به صاحب سایت می‌رسد.

فاکتورهای لازم در طراحی سایت مارکت پلیس

طراحی سایت چند فروشندگی مانند هر نوع سایت دیگر به برنامه‌نویسی و سپس پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو برای بهینه‌سازی سایت برای کاربران نیاز دارد. این در حالی است که یک سایت چند فروشندگی دیتای بیشتری دارد و مدیریت پنل‌های گسترده آن مستلزم زیرساخت‌های اصولی و خدمات سئو سایت است. در حال حاضر مارکت پلیس‌ها به سرعت در حال رشد هستند؛ اما لازمه موفقیت هر سایت مارکت پلیس توجه به نیاز کاربران هدف و تأمین آن است. مشتریان هدفی که وارد مارکت پلیس می‌شوند، باید تجربه کاربری مناسبی از حضور در سایت و خرید خود داشته باشند؛ بنابراین در طراحی سایت مارکت پلیس باید ویژگی‌های خاصی لحاظ شود.

از این ویژگی‌ها می‌توان به پنل جدا برای هر سطح کاربری، سیستم کاتالوگ محصولات، درگاه‌های چندگانه برای پرداخت، رتبه‌بندی محصولات، سیستم پاسخگویی، دسترسی چندگانه اداری، جستجوی مبتنی بر مکان، روش‌های مختلف حمل و نقل، صفحات ثبت‌نام برای فروشندگان، امکان گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای مدیر سایت و ... اشاره کرد. چنین سایتی باید از لایه‌های امنیتی قدرتمند برخوردار باشد، برای صفحات موبایل و دسکتاپ رسپانسیو شده باشد، از سرعت لود بالا برخوردار باشد و در کل به تمام فاکتورهای سئو مجهز باشد. با این حساب می‌توان گفت طراحی سایت مارکت پلیس از حساسیت بالایی برخوردار است. به صورت کلی کارفرمایان هنگام سفارش طراحی سایت باید دقت بیشتری شود و حتما شرکت مد نظر توانایی های لازمه را داشته باشد زیرا این نوع سایت پیچیدگی های بیشتری دارد. 


اهمیت سفارش طراحی مارکت پلیس

اهمیت سفارش طراحی مارکت پلیس

همانطور که در بند قبل اشاره کردیم، طراحی و پیاده سازی وب‌سایت مارکت پلیس هم حساس‌تر است و هم دیتای بیشتری دارد. به علاوه اینکه هزینه طراحی چنین سایتی بیشتر است. با توجه به اینکه هزینه طراحی سایت بر اساس امکانات آن مشخص می‌شود، انتظار می‌رود که هزینه طراحی مارکت پلیس زیاد باشد. در این بین اگر خدمات طراحی سایت تخصصی و حرفه‌ای نباشد، راه‌اندازی سایت و فعالیت در آن بازخورد مناسبی برای فروشندگان و به طبع برای مدیر سایت نخواهد داشت. در نتیجه تمام هزینه و انرژی شما از بین می‌رود. از این رو توصیه می‌شود طراحی سایت مارکت پلیس را به یک شرکت طراحی سایت متخصص و متعهد بسپارید. در نظر داشته باشید اگر مارکت پلیس شما به صورت حرفه‌ای طراحی شود، هزینه طراحی سایت کاملا بازگشت‌پذیر خواهد بود و در مدت کوتاهی به سوددهی خواهید رسید.

سفارش طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس

مارکت پلیس یک پلتفرم چند فروشندگی است و با توجه به اینکه این پلتفرم مبتنی بر وب است، امکان طراحی آن در قالب اپلیکیشن نیز وجود دارد. چه بسا استفاده از اپلیکیشن مارکت پلیس برای بسیاری از کاربران آسان‌تر است. در اپلیکیشن‌ها نیز قابلیت پرداخت آنلاین، اعتبار سنجی، کدهای تخفیف، تبلیغات و ... وجود دارد و شما می‌توانید به عنوان صاحب اپ مارکت پلیس این امکان را برای فروشندگان مختلف فراهم کنید که محصولات و خدمات متنوع خود را در این بستر به فروش برسانند.

در اپلیکیشن دسترسی به آن راحت‌تر بوده و کاربران می‌توانند با نصب نسخه‌های اندروید و IOS این برنامه روی گوشی‌های موبایل خود در هر زمان که به محصولی نیاز پیدا می‌کنند، آن را در اپ مارکت پلیس جستجو کرده و خریداری کنند. در نهایت بازهم سود بسیاری از آن صاحب آپ خواهد شد. طراحی اپلیکیشن نیز پیش نیازهای خاص خود را دارد و طراحی آن به اندازه طراحی سایت مارکت پلیس حائز اهمیت است؛ اما در کل از مزایای بسیاری برخوردار است. سفارش طراحی اپلیکیشن برای مارکت پلیس نیز نیازمند دقت بیشتری در انتخاب شرکت طراح می باشد. هم چنین در صورت محدودیت بودجه برای توسعه سایت و اپلیکیشن می توانید از وب اپلیکیشن به جای اپ استفاده کنید. البته برخی شرکتها مانند شرکت رایانیتا که تخصصی در زمینه طراحی سایت مارکت پلیس و اتوماسیون فعالیت می کنند،  نسخه وب اپلیکیشن رایگان ارائه می دهند و در صورت درخواست هم اپ هم سایت تخفیف ویژه در نظر می گیرند.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به مارکت پلیس صحبت کردیم و مزایای آن را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت نیز به اهمیت سفارش طراحی سایت مارکت پلیس و طراحی اپلیکیشن آن اشاره‌ای داشتیم. مارکت پلیس‌ها سایت‌ها یا پلتفرم‌های تحت وبی هستند که مانند یک بازارچه اینترنتی بزرگ بین فروشندگان محصولات و تأمین‌کنندگان خدمات مختلف و کاربران هدف آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. این سایت‌ها امکانات و پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به سایت‌های تک فروشندگی دارند؛ اما مزایای بسیاری که متوجه این سایت‌هاست، سبب شده مارکت پلیس‌ها به شدت ترند شوند و با رشد قابل توجهی همراه باشند‌. با توجه به اهمیت طراحی این سایت‌ها، بهتر است برای استفاده از خدمات طراحی سایت، یک شرکت متخصص و معتهد را انتخاب کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن