تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798174531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه‌چیز درباره متدها و جراحی‌های زیبایی پزشکی


واضح آرشیو وب فارسی::

بر همگان واضح است که امروزه ظاهر افراد چه تأثیری بر زندگی شخصی و اجتماعی او خواهد گذاشت. بنابراین تمام دنیا به دنبال کشف متدهایی جدید برای زیباتر کردن افراد هستند. اگر به سال‌های گذشته نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هر سال روش‌های جدیدی برای جراحی پلاستیک ارائه شده‌است. فیلدهای مختلفی در این بین جا گرفته‌اند، مانند فیلد پوست و مو، زیبایی دندان و غیره. جراحان پلاستیک خوب تلاش می‌کنند نواقص بدن افراد بخصوص اندام‌های بیرونی را رفع یا ترمیم کنند. افراد براثر سوانح، به‌طور مادرزادی یا در اثر افزایش سن دچار تغییراتی می‌شوند که در زیبایی آن‌ها اثر می‌گذارد. به‌عنوان مثال، یک قسمت مهمی از صورت پوست است که می‌توان نواقص آن را با روش بوتاکس، فیلر صورت یا پوست کشی رفع کرد.



جدیدترین جراحی‌های زیبایی

اگر فردی قسمتی از بدن خود را دوست نداشته باشد، حتماً عملی وجود دارد تا از طریق آن بتواند نواقص خود را رفع کنید. فناوری‌ها به‌سرعت در حوزهٔ جراحی پلاستیک توسط جراحان پلاستیک در حال پیشرفت است، در اینجا متدهای جراحی پلاستیک را بررسی می‌کنیم:

عمل پوست کشی

یکی از بهترین روش‌هایی که در حال حاضر برای از بین بردن نشانه‌های پیری در افراد استفاده می‌شود این عمل است. انجام عمل لیفت می‌تواند فرد را در حدود 10 سال جوان‌تر کند و یک نوع جراحی پلاستیک به‌شمار می‌آید و محبوبیت زیادی دارد. این کار برای افرادی انجام می‌شود که دیگر بوتاکس و فیلر صورت روی آن‌ها جواب‌دهی ندارد. هدف از این عمل کشیدن پوست برای رفع افتادگی، شلی پوست و سفت کردن آن است. در این جراحی نقاطی مانند غبغب، گونه، اطراف فک و غیره بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

پوست کشی نیز انواع مختلفی دارد و در نواحی مختلف انجام می‌شود، مثلاً کشیدگی برخی قیمت‌های کوچک که سبب می‌شود نقاطی را که نیاز به سفت شدن دارد را محکم کند. این عمل‌ها که نقاط کوچک‌تری را دربر می‌گیرند، زودتر از دیگر جراحی‌های پلاستیک بهبود پیدا می‌کنند.

باید بگوییم خود این متد انواع جراحی‌های مختلفی را در برمی‌گیرد و طیف گسترده‌ای از درمان را ارائه می‌کند. اگرچه این متد منجر به جوان‌تر به نظر رسیدن و زیبایی فرد می‌شود، اما باید بدانید که اثر آن دائمی نیست. طبق گفته جراحان پلاستیک لندن (Plastic Surgeons in London) باید بدانید که برای زیبا ماندن و حفظ تغییرات مثبت در صورت خود، باید این عمل را هر 15 سال یک بار انجام دهید.



جراحی فک

زیبایی صورت بخشیش مربوط به زیبایی دندان و دهان می‌شود که می‌تواند اثر زیادی روی اعتمادبه‌نفس فرد داشته باشد. داشتن اعضای صورت موزون و متناسب با هم، جزو فاکتورهای زیبایی امروزی است و بسیاری از عمل‌ها برای موزون‌سازی اجزا صورت می‌گیرد.

ناهنجاری‌های فک به دو دستهٔ اسکلتی و دندانی تقسیم می‌شود که ممکن است ظاهر بیمار را ازلحاظ زیبایی به هم بریزد. در حالت ناهنجاری دندانی ظاهر نامناسب بیمار به دلیل به‌هم‌ریختگی دندان‌ها ایجاد می‌شود و که در فیلد زیبایی دندان قرار می‌گیرد. در حالت ناهنجاری اسکلتی فک بیمار جلو یا عقب است که با جراحی فک می‌توان آن را رفع کرد.

هنگامی‌که فرد دارای صورت بلندی باشد، مشکلاتی از قبیل نمایش لثه، جلو بودن چانه، عدم تقارن صورت و جلو بودن لب‌ها ایجاد می‌شود. در این حالت‌ها بدون این‌که زمان درمان برای تک‌تک این اجزا طولانی شود، جراحی فک بالا و پایین انجام می‌شود. هنگامی فک پایین عقب‌رفته عمل می‌شود که فک بالا رشد کافی خود را انجام داده باشد و فک پایین نیز رشد کافی نداشته باشد یا در اثر عادات نامناسب عقب‌تر رفته باشد. در این حالت جراح فک را جلو می‌آورد و در موقعیت مناسب قرار داده و تثبیت می‌کند. عمل زیبایی در فک بالارفته نیز هنگامی انجام می‌شود که فرد به دلایل مادرزادی رشد ناکافی داشته و با انجام جراحی‌هایی مانند جراحی فک ارتوگناتیک موقعیت صحیح خود را پیدا می‌کند.

کانتورینگ بدن

یکی از متدهای جراحی پلاستیک و زیبایی امروزه مربوط به رفع نواقص بدن است و افرادی که مشکلاتی را در بدن خود حس می‌کنند اعم از چاقی یا لاغری می‌توانند آن‌ها را رفع کنند. در بادی کانتورینگ درواقع فرم‌دهی به بدن انجام می‌شود و سبب می‌شود شکل بدن فرد جذاب‌تر و زیباتر شود. این روش برای افرادی است که اضافه‌وزن دارند و بدن آن‌ها از فرم درآمده است. این افراد نمی‌توانند نواقص خود را با ورزش و رژیم رفع کنند. بنابراین جراح به آن‌ها کانتورینگ را پیشنهاد می‌دهد. کانتورینگ برای زنانی که تازه زایمان کرده‌اند به‌کار می‌رود و یا افرادی که به‌تازگی وزن زیادی را ازدست‌داده‌اند.

تنها زیبایی پوست و مو نیست که می‌تواند فرد را جذاب کند، بلکه زیبایی و تناسب‌اندام نیز اثر زیادی در زیبایی فرد دارد. زیبایی دندان و دهان یا جراحی پلاستیک می‌تواند به بالا بردن اعتمادبه‌نفس و بهبود روابط اجتماعی فرد کمک بسزایی کند. روش‌هایی که در کانتورینگ بدن انجام می‌شود سه ناحیهٔ اصلی را در برمی‌گیرد:

  1. ناحیهٔ شکم با عمل ابدومینوپلاستی؛
  2. ناحیهٔ باسن و بالا بردن باسن؛
  3. ناحیهٔ ران‌ها و بالا بردن ران.

در این روش پوست و چربی اضافی در بدن از طریق جراحی از بین برده می‌شود. اما باوجوداین، ممکن است جای برش‌ها و زخم‌های جراحی روی بدن فرد بماند و این می‌تواند جزو معایب جراحی پلاستیک باشد. در برخی از افراد وجود جای زخم‌ها و اسکارها مطلوب‌تر از این است که پوستی آویزان و شل داشته باشند مانند شکم بعد از زایمان در برخی افراد. افرادی که وزن زیادی از دست می‌دهند، برای داشتن یک زندگی عادی، باید پوست‌های اضافی خود را از بین ببرند.

بااین‌حال برای افرادی که می‌خواهند به‌طور جزئی شک بدن خود را تغییر دهند، می‌توانند از لیپوساکشن استفاده کنند. در این حالت چربی‌های اندک در اطراف شکم از بین می‌رود و جای زخم نیز برجای نمی‌ماند که فرد را اذیت کند.

جراحی‌های پلاستیک معروف

دیگر متدهایی وجود دارند که می‌توانند ظاهر فرد را بهبود ببخشند و ادامهٔ زندگی را برای آن‌ها جذاب‌تر و زیباتر کنند:

جراحی زیبایی سینه

یکی از مواردی که در دنیا بسیار ترند است، جراحی پلاستیک سینه است و مانند پوست کشی و جراحی فک در فیلد زیبایی قرار می‌گیرد. خانم‌هایی که از افتادگی سینه، بزرگ بودن سینه، کوچک بودن سینه یا نامتقارن بودن آن رنج می‌برند، می‌توانند از این متد استفاده کنند. زیبایی سینه درصد زیادی از زیبایی‌اندام بانوان را دربر می‌گیرد. سه نوع جراحی در این حالت وجود دارد:

ماموپلاستی

در این حالت جراح تلاش می‌کند حین انجام عمل سینه، سایز آن را کاهش دهد و سینه را کوچک کند.

پروتز سینه

در این حالت از پروتزهایی مخصوص برای بزرگ کردن و زیبایی سینه استفاده می‌شود که در حین عمل توسط جراح درون سینه جاسازی می‌شود.

لیفت سینه

خانم‌ها معمولاً تحت عوامل بسیاری دچار مشکل افتادگی سینه می‌شوند که با انجام عمل لیفتینگ یا ماموپلاستی سینه به‌راحتی می‌توان آن را برطرف کرد. در لیفت سینه تنها سینه‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود و سایز آن تغییری نمی‌کند. عواملی که سبب افتادن سینه می‌شود، می‌تواند شیردهی، بالا رفتن سن، مصرف الکل و دخانیات و غیره باشند.



جراحی زیبایی پلک

همیشه از بوتاکس و فیلر صورت نمی‌توان انتظار داشت که نواقص را برطرف کند و گاهی اثر آن‌ها تنها به مدت چند ماه است. در برخی نواقص پزشک تشخیص می‌دهد که باید آن را توسط انجام جراحی پلاستیک برطرف کند. جراحی زیبایی پلک جزو متدهای جدید است که به آن بلفاروپلاستی نیز گفته می‌شود و برای رفع کیسه‌های چربی و اضافات پلک پایین و بالا انجام می‌شود. این عمل سبب شادابی و جوانی چشم‌ها می‌شوند و اثر آن بسیار بیشتر از بوتاکس دور چشم یا فیلر صورت است. چشم‌ها نقطه‌ای از صورت هستند که اثر زیادی در زیبایی فرد می‌گذارند و براثر عوامل زیادی شادابی و زیبایی خود را از دست می‌دهند. در این عمل امکان جراحی پلت فوقانی و تحتانی هم‌زمان با یکدیگر وجود دارد و طرفداران زیادی دارد. جراحی زیبایی پلک تواند اثری دائمی داشته باشد و بیمار دیگر نگرانی بابت برگشت‌پذیر بودن آن ندارند.

لیپوماتیک

به‌جز داشتن پوست و موی زیبا، لاغری نیز یکی از مواردی است که برای افراد چاق می‌تواند تبدیل به معضل شود. افراد چاق همیشه اعتمادبه‌نفس کمتری دارند و سلامتی آن‌ها نیز درخطر است. بنابراین اگر با رژیم و ورزش موفق نشوند، می‌توانند از لیپوماتیک استفاده کنند. لیپوماتیک یکی از روش‌های لاغری موضعی است که برای رفع چربی‌های نقطه‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. این جراحی یکی از ایمن‌ترین و مدرن‌ترین‌ها برای رفع چربی شکم، پهلو، پا، ران، غبغب، باسن و غیره است. اگر فرد پس از انجام این عمل سبک زندگی سالم را رعایت کند، نتیجهٔ این عمل برای او دائمی خواهد شد.

جراحی زیبایی گوش

این جراحی که اتوپلاستی نیز نام دارد، باهدف بهبود شکل ظاهری گوش و اصلاح در وضعیت قرارگیری آن‌ها انجام می‌شود. این عمل را حتماً باید به دست یک جراح متبحر بسپارید، زیرا عملی بسیار حساس است و ممکن است با اشتباهی کوچک زندگی فرد را خراب کند.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص انواع متدها و جراحی‌ها صحبت کردیم که امروزه برای رفع نواقص بدن افراد استفاده می‌شوند. جراحی پلاستیک هنگامی انجام می‌شود که روش‌های غیر جراحی دیگر روی فرد جواب ندهند. روش‌های غیر جراحی مانند بوتاکس و فیلر صورت اثر طولانی‌مدت ندارند. روش‌هایی مانند جراحی فک برای زیبایی صورت یا زیبایی دندان، پوست کشی، لیپوماتیک و غیره جزو جراحی‌های پلاستیک هستند. با انجام این جراحی‌ها فرد جوان‌تر به نظر می‌رسد و زندگی اجتماعی و فردی او بهبود پیدا می‌کند. قطعاً باید بدانید که زیبایی در صورت و اندام می‌تواند اثر بسزایی در روابط اجتماعی فرد بگذارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن