تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798045633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا مهاجرت می‌کنیم؟ + قوانین مهاجرت


واضح آرشیو وب فارسی::


خلاصه:

واقعا چرا مهاجرت می‌کنیم؟ انگیزه واقعی ما از مهاجرت چیست؟ انسان در فرایند مهاجرت دنبال چه چیزی می‌گردد؟ برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید.

مهاجرت در طول تاریخ بشریت وجود داشته و برای قرن‌هاست که افراد به دلایل بسیاری از محل زندگی خود برای یافتن بهترین کشور برای مهاجرت نقل‌مکان کرده‌اند. در زمان‌های قدیم دلیل مهاجرت این بود که عشایر در پی یافتن مراتع جدید برای چهارپایان اهلی و مکان‌های جدید برای شکار و ماهیگیری، کوچ می‌کردند. پس از اینکه انسان‌ها شروع به مهاجرت کردند، درصدد یافتن زمین‌های حاصلخیزتر و ایجاد سکونتگاه‌های جدید برآمدند. تا به امروز، مهاجرت همچنان در سراسر جهان صورت می‌پذیرد و فرایندی است که طی آن افراد یا گروهی، کشور خود را به‌قصد زندگی دائمی در کشوری دیگر، ترک می‌کنند. مهاجرت به‌صورت داخلی نیز انجام می‌شود، بدین‌صورت که افراد برای یافتن موقعیت‌های بهتر، از مناطق روستایی به پایتخت و شهرهای بزرگ‌تر نقل‌مکان می‌کنند.

حقیقات و آمار نشان داده که مهاجرت هم به نفع کشور مبدأ و هم به نفع کشور مقصد مهاجرپذیر می‌تواند باشد زیرا کشوری که کمبود نیروی کار دارد، نیروی کار خود را از کشورهایی که نیروی کار مازاد دارد، تأمین می‌کند که در این جا هر دو کشور از این اقدام، منفعت کسب می‌کنند. در چنین موقعیتی کاریابی مسئله مهمی است.

لذا این تصور که مهاجران اغلب مصرف کننده هستند و یا به زیان کشور مقصد می‌باشند تصوری غلط است. طبق آمار، مهاجران درآمد زایی بالایی نیز برای کشور مقصد تاکنون داشته‌اند.

به عنوان مثال کشور بزرگ و ثروتمندی همچون امریکا که مهاجرپذیرترین کشور دنیاست ، درصد زیادی از اقتصادش وابسته به مهاجرت افراد از کشورهای دیگر به ایالات متحده است. زیرا نه تنها آمریکا از این مهاجران درآمد کسب می‌کند، بلکه افراد از سراسر دنیا امکان سرمایه گذاری و اشتغال زایی در امریکا را دارند و از این طریق به اقتصاد امریکا کمک می‌کنند.

در بین کشورها، تفاوت بزرگی میان میزان دستمزد و شرایط کاری وجود دارد. بسیاری از کشورهای پیشرفته یک شبکه اجتماعی را ارائه می‌دهند که آن‌ها را نزد افراد در کشورهای کمتر توسعه‌یافته، جذاب کرده است. همچنین، بسیاری از مردم به خاطر نرخ بالای بیکاری و کمبود امکانات کشورشان، مهاجرت می‌کنند.

شما به کشور دیگری مهاجرت می‌کنید، زیرا به دنبال سطح بالاتری از زندگی هستید. نه فقط به خاطر مسائل مالی، بلکه برای داشتن یک زندگی باکیفیت بهتر و سالم‌تر. مهاجرت به کشور دیگری با کیفیت زندگی بالاتر می‌تواند برای بسیاری از افراد گزینه جذابی باشد. چشم‌انداز سطح زندگی بهتر، دسترسی به خدمات بهداشتی و آموزش بهتر و فرصت‌های شغلی بیشتر می‌تواند وطن پرست‌ترین افراد را به مهاجرت ترغیب کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که روند مهاجرت به یک کشور جدید می‌تواند چالش برانگیز باشد، و ضروری است که همه جوانب این جابه‌جایی را به دقت بررسی و در نظر بگیرید. برخی از مسائل رایجی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از اختلاف زبانی، تفاوت‌های فرهنگی، و سازگاری با شیوه جدید زندگی. با وجود این چالش‌ها، سطح بالای زندگی در برخی از کشورها و مهاجرت کاری باعث مهاجرت هرساله افراد به این کشورها می‌شود. در نهایت، دلیل مهاجرت باید بر اساس ارزیابی دقیق نیازها، اهداف و اولویت های شما باشد.

قوانین مهاجرت

مطابق ماده ۱۳ اعلامیه بین‌ المللی حقوق بشر هیچ شهروندی نباید مانعی در رابطه با ترک کردن کشور خود داشته باشد.

لذا نبود مانع به معنای آزادی کامل افراد برای مهاجرت و بی قانون بودن پذیرش در کشور مقصد نیست. همانطور که هر فردی در کشور محل تولد خود ملزم به رعایت قوانینی است، می‌بایست برای ورود و زندگی در کشور دیگر، قوانین آن کشور را بپذیرد و خود را با آن شرایط وفق دهد. آنطور که مسلم است فقدان قوانین این چنینی از لحاظ حقوقی مشکلات زیاد و جبران ناپذیری را به وجود خواهد آورد.

لازم به ذکر است مهاجرت بدون تأیید رسمی، طبق قوانین مهاجرتی، غیرقانونی تلقی می شود.  دولت‌ها معمولاً برای مهاجرت غیرقانونی بازداشت و حبس تعیین می‌کنند.

 

از آن جایی که هر کشور قوانین مهاجرتی خاص خود را (البته منطبق با قوانین بین المللی مهاجرت) داراست، در صورتی که فرد بدون اطلاع و آگاهی کامل اقدام به مهاجرت نماید و ویزای او از طرف کشور پذیرنده رد شود اقدام‌های بعدی جهت مهاجرت و دریافت ویزای آن کشور و اغلب موارد برای سایر کشورها نیز به مراتب دشوارتر از قبل می‌گردد. بنابراین بهترین راه مهاجرت مشاوره با افراد متخصص زمینه مهاجرت آسان است

درصد مهاجران ایرانی در سایر کشورها

طبق آمار، بیش از 20 درصد ایرانیان پیگیر مهاجرت به خارج از کشور هستند. اغلب این افراد نیز در محدوده سنی 25 الی 40 سال قرار دارند. کشورهایی از قبیل آمریکا، کانادا، استرالیا، ترکیه، امارات، اتریش، انگلستان و آلمان، از بیشترین میزان مهاجران ایرانی برخوردارند و جزء مقاصد محبوب متقاضیان به شمار می‌روند.

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشوری دیگر، اخذ ویزای تحصیلی است. در رتبه دوم نیز ویزاهای سرمایه‌گذاری و تجاری قرار دارند. علاوه بر این، بسیاری از افراد با امید یافتن شغل مناسب و کسب درآمد بالا، به دنبال دریافت ویزاهای کاری دیگر هستند.

لیست بهترین کشورهای مهاجر پذیر برای ایرانیان



برای این‌ که بتوانیم بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان را مشخص کنیم، باید عوامل مختلفی مانند نرخ بیکاری، رفاه، پیشرفت، امنیت، وضعیت اقتصادی، شاخص سطح زندگی، کیفیت نظام آموزشی و… را مورد بررسی قرار دهیم.

بنابراین طبق ارزیابی‌های انجام شده برای این‌گونه شاخص‌ها، 10 مورد از بهترین کشورها برای مهاجران ایرانی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کانادا؛
  2. استرالیا؛
  3. آلمان؛
  4. آمریکا؛
  5. انگلیس؛
  6. هلند؛
  7. نیوزلند؛
  8. فرانسه؛
  9. پرتغال؛
  10. سوئیس

 

مهاجرت، یک تصمیم سرنوشت‌ساز و دشوار است و از آن‌جا که هر متقاضی مسیری طولانی در پیش دارد، کوچک‌ترین خطا یا اشتباه می‌‌تواند باعث رد شدن درخواست یا تحمیل هزینه‌های اضافی بسیاری برای فرد شود.

به همین دلیل بهتر است از ابتدا از یک مشاور مناسب کمک بگیرید تا علاوه بر کمک به تصمیم‌گیری برای شرایط مربوط به شما، در همه مراحل و امور این فرآیند همراهتان باشد. به جز این ما در دنیاب به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعاتی کاربردی در حوزه مقصد مهاجرت خود پیدا کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن