تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798420560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت استفاده از سیستم برق اضطراری یا ups


واضح آرشیو وب فارسی::

معمولا در تمام مراکز حساس سیستم برق اضطراری در نظر گرفته شده است. این سیستم می تواند شامل ژنراتور، یو پی  اس و باتری شود. کوچکترین نوسانات ولتاژ می تواند باعث ایجاد نویز و خطا در تجهیزات برقی شود. در مراکز حساس پزشکی دستگاه هایی وجود دارد که حتی یک لحظه هم نباید خاموش شوند و هر لحظه وقفه در کار آنها می تواند باعث خسارات جبران ناپذیری شود. دستگاه های موجود در بیمارستان ها مهمترین آنها هستند. مورد دیگر مثلا بانک ها را در نظر بگیرید که مجموعه ای از سرورها در آنها وجود دارد و اطلاعات موجود در آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید محاظت شوند در ادامه به صورت کامل جهت خرید ups به معرفی انواع ups ها می پردازیم و موارد استفاده از هر کدام را می گوییم.

انواع ups ها بر اساس تکنولوژی ساخت

منبع برق اضطراری یا یو پی اس در تمام دنیا تقریبا با تکنولوژی مشابهی تولید می شوند. استفاده از هر کدام از آنها بستگی درجه حساسیت مصرف کننده ها دارد. در زمان خرید ups شناخت انواع آن بسیار اهمیت دارد. یکی از اولیه ترین تکنولوژی از نوع یو پی اس آفلاین بود.در این دستگاه به دلیل شبه سینوسی بودن خروجی آن فقط برای تجهیزاتی که آداپتور دارند پیشنهاد می شود. در ups آفلاین از هیچ فیلتری برای ولتاژ استفاده نشده است. به دلیل محدودیت از این دستگاه ها فقط در توان پایین ساخته می شود. اگر بخواهیم به روز ترین و بهترین تکنولوژی را معرفی کنیم یو پی اس آنلاین است. از این دستگاه ها برای تمام تجهیزات حساس می توان استفاده کرد. خروجی دستگاه تمام سینوسی هست و فرکانس ثابت نگه داشته می شود.ups آنلاین در تمام توان ها ساخته می شود از این نظر محدودیتی وجود ندارد. قیمت دستگاه های آنلاین نسبت به موارد دیگر گرانتر است و به صورت تکفاز و سه از امکان ساخت آن وجود دارد. تکنولوژی بعدی کا لازم است شناخت داشته باشید یو پی اس لاین اینتراکتیو هست.. این تکنولوژی برخی از ویژگی های یو پی اس های آنلاین و آفلاین دارد.



کاربرد یو پی اس ها

یو پی اس ها کاربرد های گسترده ای دارند و معمولا برای تجهیزات زیادی استفاده می شود.از مهمترین آنها می توان به تجهیزات داخل بیمارستان ها، آزمایشگاهها، دستگاه های رادیولوژی و ... اشاره کرد. سرور های موجود در بانک ها، فروشگاه ها، همچنین سیستم های حسابداری باید جهت حفاظت و ایمنی دستگاه و اطلاعات مجهز به ups باشند. مکان ها مهم بعدی آسانسور ها هستند اگر آسانسور مجهز به برق اضطراری باشد باید از یو پی اس به همراه باتری جهت جابجایی کابین به نزدیکترین طبقه استفاده کرد. درهای برقی و کرکره های برقی نیز باید سیستم برق اضطراری داشته باشند تا در زمان قطع شدن برق امکان باز و بسته شدنش وجود داشته باشد. 

تقسیم یو پی اس ها بر اساس قرار گیری باتری ها

زمان پشتیبانی در سیستم برق اضطراری بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل ups به صورت باتری اکسترنال و اینترنال ساخته می شوند. دستگاه هایی که باتری اینترنال در آنها قرار می گیرند معمولا دارای باتری 5، 7 و 9 آمپر هستند. بکاپ تایم در این دستگاه ها معمولا پایین است و برای تجهیزاتی استفاده می شود که کاربر به سرعت بعد از قطع برق می خواهد تجهیزات خود را خاموش کند. برای روشن نگه داشتن تجهیزات به مدت زمان بالا از دستگاه ups با باتری اکسترنال استفاده می شود. شرکت های زیادی در زمینه تولید یو پی اس و باتری فعالیت می کنند. تنوع در هر کدام از آنها بسیار زیاد است و اگر بخواهیم از قدیمی ترین برند های دستگاه برق اضطراری نام ببریم می توان به شرکت فاراتل، تکام و آلجا اشاره کرد. هر کدام از این شرکت ها از چندین دهه قبل فعالیت خود را شروع کرده اند.

انواع باتری یو پی اس

باتری های یو پی اس انواع مختلی دارد که از باتری سیلد اسید بیشتر برای ups استفاده می شود.

برای خرید باتری ups ابتدا باید انواع آن را بشناسید. باتری های ups انواع گوناگونی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سرب اسید lead – acid

2- نیکل کادمیوم nickel – cadmium

3- لیتیوم یون  lithium – ion

اگر قصد خرید باتری ups را دارید باید با مزایا و معایب تمام باتری های بالا آشنایی داشته باشید. قیمت و ظرفیت آنها بسیار متفاوت است و طول عمر و برقدهی آنها نسبت به هم فرق می کند.

باتری سیلد اسید

اغلب موارد از این مدل باتری استفاده می شود و مزایای خاص خود را دارد. کارایی و راندمان بالا، امپدانس داخلی پایین، آستانه تحمل بالا در شرایط نگهداری دشوار و نادرست مانند شارژ بیش از حد، قیمت مناسب از جمله مزایای باتری سرب اسید است.


راهنمای خرید باتری ups

هنگام خرید باتری های ups با دو مدل از باتری های سرب اسید رو به رو میشویم که در زیر شما را راهنمایی می کنیم

باتری غوطه ور در اسید flooded 

این مدل باتری حاوی صفحه های غوطه ور در الکترولیت اسید هستند. از طرفی چون سیلد نمی باشد هیدروژن به وجود آمده در زمان بهره برداری به محیط منتقل می شود. در بیشتر موارد این باتری ها را در محفظه پلاستیکی یا فلزی غیر رسانا و غیر مشتعل نگهداری می کنند.

باتری FLOODED باید به صورت ایستاده نگهداری شود و میزان آب آن به صورت دستی بالا نگه داشته شود و طول عمری متوسط، قابل اطمینان و قیمتی نسبتا مناسب دارد.

 

باتری VRLA 

این باتری با نام سیلد شناخته می شود این مدل باتری سر بسته و قابلیت نصب در هر جهتی را دارد و دریچه ای برای خروج گاز های تولیدی در نظر گرفته شده. البته در این مدل باتری تولید گاز بسیار نادر است و معمولا در زمان هایی که نرخ شارژ شدن بالا و یا دشارژ سریع داشته باشیم باعث تولید گاز میشود.

باتری های VRLA  دو مدل AGM و GEL دارد و به طول معمول از مدل AGM  استفاده میشود زیرا ویژگی هایی همچون مقاومت داخلی پایین و توان خالص بالا و بازدهی بالا و قیمت مناسب و قابلیت شارژ سریع و دشارژ خود به خودی پایین و جریان دهی بالا می باشد.



کلام پایانی

برای تهیه سیستم برق اضطراری باید با یک شرکت تخصصی تماس بگیرید. مجموعه تخصصی برق اضطراری نوانیا با بیش از یک دهه سابقه همواره با کمال صداقت و با بهره گیری از کارشناس های مجرب سعی در جلب رضایت حد اکثری داشته است. اگر به منبع آموزشی خوب دسترسی ندارید می توانید از بخش بلاگ وبسایت نوانیا استفاده کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن