تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798029598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی مارماریس و ازمیر در نوروز کدامند


واضح آرشیو وب فارسی::

کشور ترکیه یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی در تعطیلات نوروز است. این کشور در دهه‌های اخیر به یکی از قطب‌های گردشگری در سراسر دنیا تبدیل شده و سالانه پذیرای مسافران بسیاری است. برخی افراد کشور ترکیه را با پایتخت آن یعنی استانبول می‌شناسند و با سایر شهرهای دیدنی ترکیه چندان آشنا نیستند. کوش آداسی، مارماریس و ازمیر، سه شهر ترکیه هستند که مناظر خیره‌کننده و آثار باستانی تماشایی دارند.

در این مقاله به سوال "بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی، مارماریس و ازمیر در نوروز کدامند؟" پاسخ می‌دهیم و تعدادی از معروف‌ترین جاذبه‌های هر شهر را به شما معرفی می‌کنیم؛ البته معرفی اماکن دیدنی این سه شهر در یک مقاله نمی‌گنجد و باید چندین مقاله را به هریک از آن‌ها اختصاص داد؛ اما با مطالعه مطلب پیش‌رو به‌طورکلی با جاذبه‌های مهم سه شهر کوش آداسی، مارماریس و ازمیر آشنا خواهید شد.

کوش آداسی؛ شهری کهن با سواحلی مسحورکننده

کوش آداسی یکی از شهرهای کهن ترکیه، واقع در سواحل غربی این کشور است. این شهر تفریحات آبی بسیاری دارد و به دلیل قدمت تاریخی، آثار باستانی متعددی از دوره‌های مختلف تاریخ در آن به جا مانده است. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های آبی، تاریخی و مذهبی کوش آداسی را به‌طورمختصر به شما معرفی خواهیم کرد.

  • بازار کوش آداسی: بازارها یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های هر شهر هستند. انواع لباس، فرش و صنایع دستی در این بازار پیدا می‌شود. حتی اگر قصد خرید ندارید، پیاده‌روی در بازار کوش آداسی خالی از لطف نیست.
  • جزیره کبوتر: این جزیره قدمت بسیاری دارد و در زمان عثمانی پایگاه نظامی بوده است. آب و هوای مطلوب و منظره جذاب جزیره کبوتر امروزه آن را به یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری کوش آداسی تبدیل کرده است. کافه‌ها و رستوران‌های دنج این جزیره نیز مکان‌های خوبی برای گذراندن وقت و لذت بردن از غروب دل‌انگیز آفتاب هستند.
  • پارک آبی آکوا فانتاسی: این پارک شامل تعداد قابل‌توجهی سرسره و استخر است و در بین کودکان و بزرگسالان محبوبیت بالایی دارد. اگر به‌دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز هستید، در سفر به کوش آداسی این پارک آبی را از یاد نبرید.
  • مسجد عیسی بیگ: این مسجد با ترکیب سبک معماری اسلامی و معماری آناتولی در قرن ۱۴ ساخته شده است. ساختمان مسجد عیسی بیگ برخلاف مساجد قدیمی، نامتقارن است و معماری آن شما را مسحور می‌کند.
  • غار کاراجا: این غار در غرب شهر غزلکاملی واقع شده است. کاراجا در نتیجه فرسایش یک رودخانه زیرزمینی پدید آمده و در پایه آن یک استخر عمیق شکل گرفته است. این استخر برای شنا مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

سایر دیدنی‌های کوش آداسی شامل روستای کیرازلی، معبد آپولو، شهر تاریخی پرینه، آدالند، شبه جزیره دیلک و ساحل بانوان است. تور کوش آداسی نوروز 1402 را برای بازدید از این شهر زیبا از دست ندهید.

 

شهر کوش آداسی ترکیه

 

جزیزه مارماریس؛ بهشت گمشده در سواحل دریای مدیترانه

جزیره مارماریس در سواحل دریای مدیترانه و جنوب ترکیه واقع شده است. این جزیره به دلیل آب و هوای مطبوع، چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده و آثار باستانی تماشایی، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا جذب می‌کند. در این بهش تعدادی از مشهورترین جاذبه‌های این بهشت گمشده را در چند جمله کوتاه به شما معرفی می‌کنیم.

  • سواحل مارماریس: این سواحل و آب‌های فیروزه‌ای رنگشان شهرت جهانی دارند. اگر می‌خواهید دور از هیاهو از منظره دریا لذت ببرید، سواحل مارماریس و کافه‌های دنج آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • پارک‌های آبی مارماریس: دو پارک آبی آکوا دریم و آتلانتیس، از مشهورترین پارک‌های مارماریس هستند که بازی‌ها و تفریحات آبی بسیار هیجان‌انگیز دارند.
  • ساحل لاک‌پشت‌ها: این ساحل محلی برای پرورش لاک‌پشت‌های بزرگ و در حال انقراض است که در جنوب شهر دالیان قرار دارد. دیدن این لاک‌پشت‌ها خالی از لطف نیست.
  • جزیره کلئوپاترا: یکی از مشهورترین جزیره‌های اطراف مارماریس، جزیره کلئوپاترا است. ماسه‌های این جزیره طلایی رنگ هستند و زیبایی منحصربه‌فردی دارند.
  • قلعه مارماریس: این قلعه ۱۰۴۴ سال پیش از میلاد، توسط یونانی‌ها ساخته شده و در تپه‌های پشت مارماریس مارینا قرار گرفته است. این قلعه از سال ۱۹۹۱ به موزه باستان‌شناسی تبدیل شده است و اهمیت تاریخی بسیاری دارد.

سایر جاذبه‌های دیدنی مارماریس شامل کوه‌های مارماریس، آبشار تارگوت، ساحل کیزکومو، مارماریس مارینا و غار نیمارا است. اگر هنوز برای تعطیلات نوروزی خود برنامه‌ریزی نکرده‌اید، تور مارماریس نوروز 1402 برسام سیر گزینه مناسبی برای شما است.

 

شهر مارماریس ترکیه

 

ازمیر؛ یکی از مهم‌ترین بنادر ترکیه با پیشینه تاریخی غنی

ازمیر، سومین شهر و دومین بندر بزرگ ترکیه است و از لحاظ اقتصادی اهمیت بسیاری دارد. این شهر که در بخش غربی ترکیه قرار گرفته، سالانه مقصد گردشگران از سراسر دنیا است. ازمیر از شهرهای قدیمی ترکیه محسوب می‌شود و دوره‌های تاریخی متعددی را از سر گذرانده است. بقایای آثار باستانی موجود در این شهر، گواه این ادعا هستند. در این بخش چند جاذبه گردشگری مهم ازمیر را به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با این شهر تماشایی آشنا شوید.

  • بازار کمرالتی: این بازار که قدمت آن به قرن ۱۷ میلادی می‌رسد، از میدان کناک آغاز و به محله آگورا ختم می‌شود. بازار کمرالتی تعدادی مغازه، کافه، رستوران، مسجد و کنیسه را در خود جای داده است. در سفر به ازمیر، بازدید از مهم‌ترین مرکز خرید این شهر را فراموش نکنید.
  • برج ساعت کناک: این برج ۲۵ متری، یکی از نمادهای اصلی شهر ازمیر است که در میدان کناک قرار دارد. برج ساعت در سال ۱۹۰۱ در گرامی‌داشت بیست و پنجمین سالگرد تاج‌گذاری عبدالحمید دوم ساخته شده است.
  • پارک آبی ازمیر: این پارک ۵۰ کیلومتر با مرکز شهر ازمیر فاصله دارد و شامل تفریح‌های متعددی از جمله سیاه‌چال آبی، استخر، جکوزی و دلفیناریوم می‌شود. پارک آبی ازمیر تفریحی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش برای تمام سنین محسوب می‌شود.
  • باغ وحش ازمیر: این باغ وحش در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و اکنون محل زندگی بیش از ۱۰۰۰ گونه جانوری مانند گربه وحشی، فیل آسیایی، خرس، کفتار، شیر، ببر و میمون است. 
  • شهر باستانی افه سوس: از آثار باقی‌مانده از تمدن یونان باستان، واقع در ۷۰ کیلومتری ازمیر است. این شهر ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بنا شده و شامل معبد آرتمیس، معبد هادریان، کتابخانه سلسوس، باسیلیکای سنت جان، آمفی‌تئاتر، غار هفت خوابه‌ها و کلیسای مریم است. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، بازدید از این شهر باستانی را در فهرست خود قرار دهید.

از دیگر جاذبه‌های ازمیر می‌توان به موزه کی، ساحل ایلیچا، ساحل چشمه، پاموک کاله، مسجد حصار، شهر باستانی آگورا، کلیسای سنت پولی کارپ و موزه آتاتورک اشاره کرد. برای مشاهده اماکن دیدنی ازمیر، تور ازمیر نوروز 1402 را همین حالا خریداری کنید.

 

شهر ازمیر ترکیه

 

با برسام سیر در نوروز به زیباترین شهرهای ترکیه سفر کنید

در این مقاله به سوال «بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی، مارماریس و ازمیر در نوروز کدامند؟» پاسخ دادیم و تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این سه شهر ترکیه را به‌ طور مختصر و مفید به شما معرفی کردیم. اصلی‌ترین دلیل سفر به شهرها و کشورهای مختلف دنیا، بازدید از طبیعت و آثار تاریخی منطقه موردنظر است. امیدواریم پس از مطالعه این مطلب، اطلاعات کاربردی درباره دیدنی‌های شهرهای کوش آداسی، مارماریس و ازمیر به دست آورده باشید.

شرکت برسام سیر آریا، با برگزاری تورهای نوروزی به مقصد زیباترین شهرهای ترکیه و سایر کشورهای دنیا، در کنار شما عزیزان است تا در نوروز 1402 خاطراتی شیرین و به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید. زمان را از دست ندهید و همین حالا برای تعطیلات نوروزتان برنامه‌ریزی کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 636]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن