تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797827358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا چقدر است؟


واضح آرشیو وب فارسی::

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است و زمین های آن بسیار متنوع هستند. از مناطق شهری پرجمعیت در جنوب انتاریو گرفته تا شفق‌های قطب شمال و جنگل های بارانی سرسبز شمال غربی اقیانوس آرام، کانادا امکانات بی نظیری را برای مهاجرت تحصیلی و کاری ارائه می دهد. در این کشور عظیم، تعداد زیادی شهرک دانشگاهی پر جنب و جوش وجود دارد. از تورنتو پر زرق و برق و مونترال بی‌نظیر گرفته تا ونکوور در فضای باز، شما برای انتخاب خود گزینه‌های متعددی دارید.

کانادا یک سیستم آموزش عالی بسیار خوب و سازمان یافته با استانداردهای علمی دقیق و روش‌های آموزشی مدرن دارد که مقصد مهاجرت تحصیلی بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. هر ساله دانشجویان بین‌المللی بسیاری در دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری کانادا به علت دوره‌های آموزشی با کیفیت، مدارک تحصیلی معتبر، فرصت‌های شغلی، بورسیه‌های تحصیلی متنوع، فضای مطبوع برای فراگیری مهارت و زندگی و وجود دانشگاه‌های برتر، شرکت می‌کنند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا چقدر است؟


هزینه تحصیل در کانادا

هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کانادا در مقایسه با تحصیل در انگلستان و آمریکا نسبتا مقرون به صرفه است. هزینه بیشتر برنامه‌ها بین 14750 دلار کانادا و 27300 دلار کانادا ( معادل 11930-22075 دلار آمریکا) است. رشته‌های هنر و علوم انسانی در انتهای پایین این مقیاس قرار خواهند گرفت و برای تحصیل در این رشته‌ها هزینه کمتری مورد نیاز است. اما رشته‌های دندان‌پزشکی، معماری و کسب‌وکار نسبت به سایر رشته‌های گران‌تر هستند.

عموماً هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجوان بومی حدود نصف نرخی است که توسط دانشجویان خارجی پرداخت می شود. فرصت‌های مالی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا وجود دارد. بورسیه‌های بسیاری توسط دانشگاه‌های بصورت جداگانه برای جذب دانشجویان با استعداد در خارج از کشور طراحی شده‌اند.

یکی دیگر از شرایطی که حتما باید برآورده شود، اثبات تمکن مالی برای تحصیل در کانادا است.  در سال‌ تحصیلی 2023-2022، دانشجویان بین‌المللی به مدرکی مبنی بر حداقل مبلغ 25000 دلار در حساب‌های بانکی خود یا صورت حساب حامی خود نیاز دارند. همچنین مبلغ اضافی برای همسر و هر یک از فرزندان تحت تکفل به عنوان همراه مورد نیاز است.

شرایط اخذ ویزا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟


تحصیل در کانادا

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا شما بطور کلی نیاز به یک معرفی نامه، مدارک دانشگاهی پیشین، پاسپورت معتبر، نمره زبان انگلیسی، گواهی پزشکی، رسید پرداخت شهریه، اثبات تمکن مالی خواهید داشت. البته با اینکه محدودیت سنی و شرایط سنی مطرح نیست اما برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، دانشجو  بایستی بین 18 الی 35 سال سن داشته باشد. البته توصیه می‌شود سایت رسمی هر دانشگاه را به دقت ملاحظه نموده و از شرایط و الزامات در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه کاملا اطمینان حاصل کنید.

همچنین شما به عنوان یک دانشجو بین المللی درصورت داشتن شرایطی همانند پذیرفته شدن از سوی DLI (یک موسسه آموزشی تعیین شده)، ارائه مدارکی دال بر تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی و پرداخت شهریه، عدم سوء پیشینه و گواهی پزشکی برای تایید سلامت کامل شما، می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. همچنین در صورت لزوم به هنگام مصاحبه باید افسر ویزا را متقاعد کنید که پس از پایان تحصیل در کانادا، این کشور را ترک خواهید کرد.

پروسه درخواست ویزا معمولا بین سه الی چهار هفته زمان می‌برد. برای اطلاع دقیق‌تر به سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا مراجعه نمایید و زمان برآورد شده  تقریبی را ملاحظه کنید. شما می‌توانید به دوصورت حضوری و آنلاین برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید. برای ثبت درخواست آنلاین شما باید مدارک اسکن شده را آپلود نمایید و با یک کارت اعتباری معتبر هزینه درخواست را پرداخت کنید. همچنین شما بایستی اسکن اثر انگشت خود را در VAC (مرکز درخواست ویزا) ارائه دهید. بعلاوه لازم است برای تحویل پاسپورت خود به VFS مراجعه کنید و باید تأییدیه فرم و پرداخت هزینه را نیز ارائه دهید.

چگونه پس از مهاجرت تحصیلی به کانادا برای اخذ اقامت دائم اقدام کنیم؟

اگر دوران دانشجویی خوبی را در کانادا گذرانده باشید، ممکن است بخواهید در این کشور برای کار اقامت داشته باشید. اگر این کار را می کنید، دولت کانادا می‌خواهد مطمئن گردد که با کار در بخش و حرفه‌ای که دوست دارید از تحصیلات خود بهره مند خواهید شد. بله، بعد از فارغ التحصیلی می توانید در کانادا کار کنید. 3 راه برای تحقق این رویا نیز وجود دارد:

اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (Post-graduation work permit)

این برنامه دولت کانادا به دانش‌آموزانی که از برخی مدارس دوره متوسطه فارغ‌التحصیل شده‌اند اجازه می‌دهد تا تجربه کاری ارزشمندی در کانادا کسب کنند. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی موقت است. تجربه کاری کانادایی که از طریق مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به دست می آورید می تواند به شما کمک کند تا از طریق اکسپرس اینتری واجد شرایط اقامت دائم در کانادا شوید.

برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry)

اکسپرس انتری اولین قدم برای اکثر افرادی است که مایل به مهاجرت دائمی به کانادا به عنوان یک نیروی کار ماهر و فنی هستند. پس از تحصیل و کار در کانادا، یک نمایه آنلاین تکمیل کنید تا ببینید آیا تحصیلات، مهارت ها، تجربه کاری و توانایی زبان برای کاندید شدن را دارید یا خیر. دولت فدرال از نامزدهای برتر دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

برنامه نامزدهای استانی (Provincial Nominee Program)

تقریباً تمام استان ها و مناطق کانادا می توانند افراد را برای مهاجرت به کانادا معرفی کنند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی که از یک کالج یا دانشگاه کانادا فارغ التحصیل شده اید، پایه و تحصیلات لازم را دارید تا به طور بالقوه شغلی را در استان یا منطقه ای که می خواهید در آن زندگی کنید، شروع کنید.

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

هدف موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ماMMCF خدمات مختلفی را در کانادا و آمریکا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا و آمریکا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2735]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن