تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797745327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب پدر پولدار، پدر بی پول


واضح آرشیو وب فارسی::

 ثروتمندان چه چیزی را درباره پول به فرزندان خود می آموزند که طبقه فقیر و متوسط از آن غافل اند؟! «پدر پولدار، پدر بی پول» برای پاسخ دادن به چنین سوال نوشته شده است. کیوساکی در این کتاب با بررسی و موشکافی در عقاید و رفتارهای طبقۀ فقیر و متوسط جامعه، دلایل عدم موفقیت مالی این دو طبقه را، ریشه یابی می کند.



برای مثال، این جملۀ آشنا را بسیاری از افراد طبقۀ متوسط شنیده اند: "شغل های دولتی امن، و مشاغل آزاد بسیار پرخطر هستند". خوب! این کتاب به زیبایی توضیح می دهد که عبارت فوق چند متغیر دیگر دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند! کیوساکی کلید معمای پولدار شدن را در چنین متغییر های نا محسوسی می داند.

کتاب «پدر پولدار و پدر بی پول» را «رابرت کیوساکی» نویسنده معروف در زمینه ثروت و موفقیت نوشته است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و تاکنون به ده ها زبان ترجمه شده و بیش از 40 میلیون نسخه از آن، در سراسر دنیا به فروش رفته است. با وجود اینکه نزدیک به ۲۵ سال از زمانی که رابرت کیوساکی موج نویی در عرصه امور مالی ایجاد کرد، می گذرد؛ اما همچنان کتابش به عنوان کتاب شماره 1 آثار موفقیت مالیِ فردی شناخته می شود. کتاب «پدر پولدار، پدر بی پول» در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز و نیز در لیست بهترین کتاب های موفقیت مالی جای دارد.

 

نقد و بررسی کتاب پدر پول دار پدر بی پول

«پدر ثروتمند پدر فقیر» یک کتاب فوق العاده در زمینه مدیریت و هوش مالی است. این کتاب با لحنی ساده و صمیمی و از زبان شخصی بسیار موفق در زمینه مدیریت اقتصادی، نوشته شده است. «پدر پولدار، پدر بی پول» به شکل داستانی روایت می شود. این سبک روایت، جذابیت و کشش لازم برای همراهی خواننده تا آخرین سطر را، به کتاب افزوده است. مطالب ارائه شده در این کتاب همگی حاصل تجربۀ زیسته توسط نویسنده و برگرفته از واقعیت های زندگی اوست.

در این کتاب آقای کیوساکی به به شکلی ساده و با زبانی قابل فهم برای همه، مفاهیم پیچیدۀ مالی را شرح می دهد. توضیحات او در این کتاب راهگشا، امیدوار کننده و قابل استفاده برای والدین و فرزندان آنها نوشته شده اند. آنچه که کتاب سعی در آموزش آن دارد، نظم در خرج کردن؛ تمرکز روی دارایی نه بدهی؛ سرمایه گذاری مستمر؛ محکم کردن زیرساخت مالی؛ مفهوم کسب و کار و هزاران مطلب ساده اما کلیدی دیگر است.

چیزی که در مواجهه با این کتاب و کتاب های از این دست اهمیت دارد، توجه به این نکته است: با یک بار خواندن این اثر نمی توان به نتیجه‌ خاصی رسید؛ بلکه باید تمرین های آن را به صورت مستمر انجام داد و مفاهیم ارائه شده در کتاب را، به عنوان سبک جدیدی از زندگی به کار بست.

 

رابرت کیوساکی‏ نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول ‏

«رابرت کیوساکی» یک کارآفرین، مربی و سرمایه‌ گذار بسیار موفق است که در سال ۱۹۴۷ در آمریکا به دنیا آمد. او بیشتر شهرتش را مدیون نوشتن کتاب «پدر پولدار پدر بی پول» است. کیوساکی معتقد است هر یک از ما این قدرت را داریم که در زندگی‌ مان تغییراتی ایجاد کنیم، آینده مالی خود را کنترل کنیم و زندگی غنی‌ ای داشته باشیم که لیاقتش را داریم. او کتاب های بسیاری نوشته و کارگاه های آموزشی فراوانی را اداره می کند. از مهمترین کتاب های کیوساکی می توان به آثار زیر اشاره کرد:

کتاب «هدف گذاری به روش پدر پولدار(۲۰۱۵)»؛ «شانس دوباره (۲۰۱۵) »؛ «تجارت قرن بیست و یکم (۲۰۱۰) »؛ دانشکده کسب و کار (۲۰۰۱)»؛ چرا پولدارها پولدارتر می شوند؟ (۲۰۱۷) »؛ و کتاب «چرا تیم کارآفرین مهم تر از پول است؟ (۲۰۱۷)»



خلاصه ی کتاب پدر پولدار پدر بی پول ‏

به ادعای خود نویسنده، «بابای پولدار، بابای بی پول» داستان زندگی واقعیِ خود او می باشد. رابرت کیوساکی در این کتاب تعریف می کند که زمانی که پدر خودش کارمندی فقیر بود، با پدر دوستش، که فردی کار آفرین و صاحب کسب و کار بود، آشنا شد و این آشنایی، زندگی او را تغییر داد. او تعریف می کند که پدر اصلی اش همواره در خصوص فرار از ریسک ها، انتخاب شغل هایی با امنیت بالا، ادامه تحصیلات و…. صحبت می کرد و پدر دوم او (پدر دوستش)، در خصوص خلاقیت، کشف ایده های جدید برای کسب و کار و اینکه اهل ریسک و تجربه های جدید باشد. 

این کتاب نشان می دهد که، اکثریت مردم چگونه فکر می کنند و همین تفکر را، دلیل اصلی فقر آن ها می داند. کیوساکی یادآوری می کند همه ما به ثروتمند شدن فکر می کنیم، درحالی که همان کار و همان فعالیت های مالی را انجام می دهیم که همه افراد اطراف ما انجام می دهند. این کتاب کمک می کند تا با تغییر دیدگاه مان نسبت به پول، دریابیم چگونه از آن برای کسب درآمد استفاده کنیم. همچنین توضیح می دهد که چرا مردم فقیر سعی می کنند پول پس انداز کنند، در حالی که ثروتمندان سرمایه گذاری می کنند و برای پول کار نمی کنند. نویسنده به ما می آموزد که چگونه حتی زمانی که پول در نمی آوریم، عادات مالی افراد ثروتمند را رشد دهیم. 

 

بهترین ترجمه های کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

کتاب «پدر پولدار، پدر بی پول» به دلیل اهمیت موضوع و نثر ساده اما قوی آن، مورد توجه مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است. به همین دلیل نیز، با عناوین مختلف و توسط ناشران و مترجمان متعددی ترجمه و چاپ شده است.



از جملۀ این نسخه های می توان به ترجمه های مامک بهادرزاده با عنوان «پدر پولدار، پدر بی‌پول؛ انتشارات پر»، اعظم نایبی با عنوان «پدر فقیر، پدر ثروتمند؛ انتشارات هورمزد»، پروین قائمی با عنوان «بابای پولدار، بابای بی‌پول؛ انتشارات معیار اندیشه»، عبدالرضا رضایی نژاد با عنوان «بابای دارا، بابای ندار؛ انتشارات فرا آن»، غزاله ایده‌آلی با عنوان «پدر پولدار پدر بی‌پول؛ انتشارات ریواس»، امیر دیوانی با عنوان «توصیه های بابای پولدار؛ نشر سایه گستر» و هنگامه خدابنده با عنوان «پدر پولدار پدر بی‌پول؛ انتشارات طاهریان» اشاره کرد.

 

برخی از جملات زیبای کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

نظریه مدیریتی وحشتناک دیگری می‌گوید: کارگر ها آنقدر شدید کار می‌ کنند تا اخراج نشوند و مالک ها فقط به آن اندازه حقوق می‌ پردازند که کارگر ها کار را ترک نکنند. اگر به مقیاس حقوق بیشتر شرکت ها نگاه کنید، دوباره میگویم که درجه ای از حقیقت در آن جمله وجود دارد.

 

نظام آموزشی جاری ما قادر به حفظ همگامی با تغییرات جهانی و فنی در دنیای امروز نمی باشد. باید به جوان‌ های خود مان هر دو مهارت آموزشگاهی و اقتصادی را بیاموزیم. زیرا آن ها با دنیایی مواجه هستند که نه تنها به بقا بلکه به شکوفایی هم نیاز دارد.

 

من اغلب به هزاره جدید نگاه می‌ کنم و در حیرت می مانم که وقتی میلیون ها نفر نیازمند کمک های پزشکی و مالی هستند، چه روی خواهد داد. آیا آن ها به حمایت مالی خانواده های خود یا دولت وابسته خواهند شد. هنگامی که تأمین اجتماعی و مراقبت های پزشکی رایگان شوند، چه روی خواهد داد؟ اگر تداوم آموزش فرزندان درباره پول به والدینی واگذار شود که بیش تر آن ها تهی دست بوده اند یا در آینده خواهند شد، کشور چگونه به بقای خود ادامه خواهد داد؟






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1728]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن