تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798169242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات گونه‌های در حال انقراض به کمک فناوری هوش مصنوعی +عکس | akharinnews


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: نجات گونه‌های در حال انقراض به کمک فناوری هوش مصنوعی +عکس

نجات گونه‌های در حال انقراض به کمک فناوری هوش مصنوعی +عکس


محققان به کمک فناوری یادگیری ماشینی هوش مصنوعی و ایجاد الگوریتم در حال تلاش برای نجات گونه‌های در حال انقراض هستند.


باشگاه خبرنگاران نوشت: هزاران گونه روی زمین وجود دارد که ما هنوز چیز زیادی درباره آن‌ها نمی‌دانیم و فقط می‌دانیم که در بسیاری از آن‌ها در آستانه انقراض هستند.  در این راستا یک مطالعه جدید به کمک یادگیری ماشینی انجام شد تا مشخص شود این گونه‌های کمتر شناخته شده، چقدر در معرض خطر هستند که البته نتایج تلخی از آن گزارش شد. برخی از گونه‌های جانوران و گیاهان با عنوان "کمبود داده" شناخته می‌شوند، زیرا حافظان محیط زیست نتوانسته‌اند اطلاعات کافی در مورد آن‌ها را جمع‌آوری کنند تا بفهمند چگونه زندگی می‌کنند یا چه تعداد از آن‌ها باقی مانده‌اند. به نظر می‌رسد که این گونه‌های "کمبود داده" متاسفانه حتی بیشتر از گونه‌های دیگر که شناخته شده‌تر هستند (حداقل برای دانشمندان) در معرض خطر هستند. داده‌های این مطالعه از اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) گرفته شده است که یک "فهرست قرمز" جهانی دارد که گونه‌ها را بر اساس میزان تهدید انقراض آن‌ها رتبه‌بندی می‌کند.
فناوری هوش مصنوعی
بیش از نیمی از گونه‌های فاقد اطلاعات موجود در این مطالعه (۵۶ درصد)، احتمالا با خطر انقراض روبرو هستند. در مقابل، تنها ۲۸ درصد از گونه‌های موجود در فهرست قرمز در معرض خطر انقراض قرار دارند. یان بورگلت، بوم‌شناس دانشگاه علم و صنعت نروژ و نویسنده اصلی این مطالعه، که به تازگی در مجله Communications Biology منتشر شد، می‌گوید: همه چیز می‌تواند بدتر از چیزی باشد که در حال حاضر واقعا تصور می‌کنیم. احتمالا گونه‌های بیشتری از آنچه قبلا تصور می‌کردیم در معرض تهدید قرار دارند. بیشتر کار‌های بورگلت بر درک چگونگی تاثیر فعالیت‌های انسانی، مانند تولید برق آبی یا آلودگی پلاستیک، بر اکوسیستم‌ها و تنوع زیستی متمرکز است.
گونه در حال انقراض
فهرست قرمز منبع ارزشمندی برای این تلاش‌ها است، اما بیش از ۲۰ هزار گونه به عنوان کمبود داده طبقه بندی می‌شوند و این نقطه کور، به طور بالقوه می‌تواند دقت تحقیقاتی را که به فهرست قرمز متکی هستند را کاهش دهد. بورگلت و همکارانش برای حل این مشکل، به استفاده از فناوری یادگیری ماشین هوش مصنوعی روی آوردند. آن‌ها الگوریتمی را برای پیش‌بینی خطر انقراض گونه‌های کمبود داده آموزش دادند. برای انجام این کار، آن‌ها از اطلاعات ۲۸۳۶۳ نوع مختلف حیوانی استفاده کردند که IUCN قبلا ارزیابی کرده است. به این ترتیب، الگوریتم می‌تواند شروع به درک عواملی (از جمله تغییرات آب و هوا، گونه‌های مهاجم، آلودگی و ...) کند که اغلب تعیین می‌کنند یک گونه چقدر در معرض خطر است.
مدل هوش مصنوعی
سپس محققان توجه خود را به ۷۶۹۹ گونه دارای کمبود داده معطوف کردند. این تعداد کمی بیش از یک سوم تمام گونه‌های کمبود داده است، اما بورگلت و همکارانش فقط می‌توانستند با گونه‌هایی کار کنند که پراکندگی جغرافیایی حیوانات را می‌دانستند. این الگوریتم مشخص کرد که ۵۶ درصد از این گونه‌ها احتمالا در معرض خطر انقراض هستند، اما برخی از حیوانات دارای مشکلات عمیق تری نسبت به بقیه هستند. به عنوان مثال، ۸۵ درصد از دوزیستان با کمبود اطلاعات، در معرض خطر انقراض قرار دارند. بعضی از این گونه‌ها شامل قورباغه دهان باریک خالدار و چندین گونه دیگر قورباغه است. این تحقیقات زمانی تایید شد که IUCN لیست قرمز خود را در سال گذشته به روز کرد. صد و بیست و سه گونه از گونه‌های موجود در این به‌روزرسانی، گونه‌هایی بودند که الگوریتم در مورد آن‌ها پیش‌بینی کرده بود. یعنی بیش از دو سوم از پیش‌بینی‌های الگوریتم، (۷۶ درصد) درست بود.
هوش مصنوعی
بورگلت گفت: نتیجه اطمینان بخش بود، چنین الگوریتم‌هایی واقعا سریع هستند و آن‌ها آنقدر وقت‌گیر یا نیازمند کار فشرده نیستند و نیازی نیست که گونه‌ها را به‌صورت جداگانه ارزیابی کنید. در پایان، اما او افزود: البته یادگیری ماشین محدودیت‌هایی هم دارد. در حال حاضر، این الگوریتم‌ها قطعا نباید جایگزین ارزیابی‌های متخصصین شوند، زیرا ارزیابی‌های کارشناسان دقیق‌تر هستند.



سه شنبه, 18 مرداد 1401 ساعت 09:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن