تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796645875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه های کانادا | آشنایی با مراکز آموزشی تراز اول این کشور پیشرفته


واضح آرشیو وب فارسی::

دانشگاه های کانادا؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای تحصیلات باکیفیت

اگر به دنبال یک محیط چندفرهنگی یا دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی هستید، کانادا می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای شما باشد. دانشگاه‌ها، کالج‌ها، دانشکده‌های فنی و موسسات هنری در این کشور، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. همچنین بر اساس رتبه‌بندی QS، 28 دانشگاه از برترین دانشگاه‌های جهان در کشور کانادا قرار دارند. لازم به ذکر است که این کشور با برخورداری از سیستم آموزش سازماندهی شده با استانداردهای علمی دقیق، در بین دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب است. از سوی دیگر، دانشگاه های کانادا به دلیل شهرت علمی و همچنین پیشروی در بحث تحقیقات، شناخته شده هستند. در این مطلب با بهترین دانشگاه های کانادا و شرایط تحصیل در این کشور، آشنا می‌شویم.



مروری بر مزایای تحصیل در دانشگاه های کانادا

ادامه تحصیلات در خارج از کشور، رویای بسیاری از افراد است. بسیاری از کشورها در سراسر جهان، برنامه‌ها و دوره‌هایی را برای دانشجویان مشتاق در رشته‌های تحصیلی مختلف ارائه می دهند. اما انتخاب دانشگاه یا کالج مناسب و مهم‌تر از آن کشور مناسب، کار دشواری است.

در چنین شرایطی، مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی باشد که به دنبال امکانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. اما شاید بپرسید که چگونه دانشگاه های کانادا به چنین اهمیت و محبوبیتی رسیدند؟

در پاسخ باید گفت تحصیل در کانادا مزایای بسیاری دارد که دانشجویان را جذب می‌کن که عبارتند از:

  • کیفیت آموزشی بالا
  • کیفیت بالای زندگی
  • مقرون‌به‌صرفه بودن
  • فرصت‌های متعدد شغلی پس از فارغ‌التحصیلی
  • بورسیه‌های تحصیلی
  • امکان اخذ اقامت دائم

معرفی بهترین دانشگاه های کانادا

هملنطور که پیشتر هم اشاره کردیم، برخی از برترین دانشگاه‌های جهان در کانادا واقع شده‌اند. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال 2022،  32 موسسه آموزشی کانادایی از بهترین‌های جهان به شمار می‌روند. با هفت دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر، کانادا فرصت‌های بسیاری برای تحصیل در سطح جهانی برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. همچنین در مقایسه با ایالات متحده، شهریه‌های ارزان‌تر، فرآیند پذیرش ساده‌تر و فرصت‌های بیشتری برای اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی ارائه می‌دهد.

 

لازم به ذکر است که موسسات برتر کانادا از نظر تاثیرگذاری علمی و فعالیت‌های تحقیقاتی، امتیاز بالایی کسب کرده‌اند. بسیاری از دانشگاه‌ های کانادا به دلیل ترویج چشم‌انداز جهانی با جذب دانشجویان و کارکنان بین‌المللی و همکاری‌های بین‌المللی، مشهور هستند. بنابراین جامعه بزرگی از کارکنان و دانشجویان بین‌المللی در تمام دانشگاه‌های این کشور، وجود دارد. در ادامه، با برخی از بهترین دانشگاه های کانادا آشنا می‌شویم.

دانشگاه مک گیل

در آخرین رده‌بندی‌های برترین دانشگاه‌های جهان، مجموعه آموزشی مک گیل توسط QS به عنوان بهترین دانشگاه کانادا معرفی شده است. این مرکز آموزشی غیرانتفاعی در سال 1821 در شهر مونترال تاسیس شد. دانشگاه مک گیل بیش از 300 رشته تحصیلی را با بالاترین میانگین پذیرش در بین دانشگاه های کانادا ارائه می‌دهد. این مجموعه، پنج دانشکده بزرگ دارد که هر یک از آن‌ها، فعالیت‌های آموزشی متفاوتی دارند. از این رو، دانشجویان می‌توانند در یکی از دانشکده‌های هنر، علوم، پزشکی، مهندسی و مدیریت در این مجموعه آموزشی ثبت‌نام کنند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

در دهه گذشته، مجموعه دانشگاهی بریتیش کلمبیا همواره موقعیت ثابتی را در سطح جهانی حفظ کرده است. این دانشگاه در نوزدهمین دوره رتبه‌بندی دانشگاه‌های QS، رتبه 47 جهان را به خود اختصاص داد. دانشگاه بریتیش کلمبیا، یک موسسه دولتی واقع در شهر ونکوور است که در سال 1908 تاسیس شد. در این مجموعه، 12 دانشکده متمرکز بر رشته‌های مانند معماری، هنر، تجارت، عمران، پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد.

 

دانشگاه تورنتو

در آخرین ویرایش رتبه‌بندی دانشگاه QS، دانشگاه تورنتو توانست جایگاه خود را در بین 50 دانشگاه برتر جهان حفظ کند و در رتبه 34 جهانی قرار گرفت. این دانشگاه که در سال 1827 تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر تورنتو است. دانشگاه تورنتو در سال 1850 پس از یک تغییر بنیادی، نام فعلی (University of Toronto) را به خود گرفت. سه فرماندار کل، چهار نخست وزیر، چهار رهبر خارجی، 14 قاضی دیوان عالی کانادا در دانشگاه تورنتو تحصیل کرده‌اند. همچنین ده برنده جایزه نوبل با این دانشگاه ارتباط داشته‌اند. 

دانشگاه آلبرتا

موسسه آموزشی آلبرتا در نوزدهمین ویرایش رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS با 16 پله صعود به رتبه 110 در سطح جهانی رسید که ناشی از دستاوردهای قابل توجه در سطوح بین‌المللی است. این موسسه، یک دانشگاه دولتی در ادمونتون می‌باشد که در سال 1908 تاسیس شده است. دانشگاه آلبرتا، پنج پردیس، 18 دانشکده، حدود 8000 دانشجوی بین‌المللی و در مجموع 40000 دانشجو دارد.

هنگامی که دانشجویان در دانشگاه آلبرتا پذیرش می‌شوند، باید مبلغی معادل 1000 دلار برای شهریه خود بپردازند. البته دانشجویانی که از کشورهای توسعه نیافته برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند، تحت شرایطی از پرداخت شهریه معاف می‌شوند. علاوه بر این، این موسسه در سطح جهانی به دلیل مشارکت در پروژه‌های خاص و تامین مالی آن‌ها شناخته شده است.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا در سال 1848 تاسیس شد. این مجموعه آموزشی، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی دو زبانه در انتاریو کانادا است. دانشگاه اتاوا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی را در ده دانشکده مجزا، ارائه می‌دهد. این دانشگاه همواره به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا رتبه‌بندی می‌شود. 



دانشگاه اتاوا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال 2018، در رتبه هفتم بهترین در کانادا و 201 تا 250 بین‌المللی قرار گرفت. این دانشگاه بیش از 35000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 6000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دارد. از این رو، دانشگاه اتاوا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در کانادا است.

دانشگاه مک مستر

موسسه آموزشی مک مستر در نوزدهمین نسخه رتبه‎بندی دانشگاه QS در رتبه 152 جهانی قرار گرفت. مجموعه مک مستر از زمان تغییر روش رتبه‌بندی، همیشه در بین 200 دانشگاه برتر بوده است. این دانشگاه که در سال 1887 تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است. دانشگاه مک مستر بیش از 25000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 4000 دانشجوی فوق لیسانس دارد. این دانشگاه برنامه‌های متعددی را برای آن دسته از دانشجویان که قصد تحصیل در رشته‌های مرتبط با تجارت و اقتصاد، فیزیک، آموزش، زیست، بهداشت و .... را دارند، ارائه می دهد.

 

در دانشگاه های کانادا، بالاترین کیفیت آموزشی را تجربه کنید

کانادا از کشورهای توسعه یافته است که سطح بالایی از آموزش را ارائه می‌کند. این کشور از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی نیز هست. همچنین در کانادا، بورسیه‌های تحصیلی و کمک‌های آموزشی متعددی به دانشجویان اعطا می‌شود. از سوی دیگر، مردم کانادا به گرمی و مهمان‌نوازی شهرت دارند و استقبال از دانشجویان بین‌المللی، باعث شده که کانادا به عنوان یک کشور چندفرهنگی و مناسب برای مهاجرت کاری و تحصیلی شناخته شود که آماده پذیرایی از شما به عنوان یک دانشجوی خارجی است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن