تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798084078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصیل در آلمان


واضح آرشیو وب فارسی::

آیا تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی رایگان است؟

آلمان معتقد است که آموزش نباید تجاری شود و به همین دلیل است که تحصیل در آلمان در دانشگاه‌های دولتی رایگان است. پیش از این، این کشور برنامه‌های تحصیلی خود را با حداقل شهریه ارائه می‌کرد، اما در سال 2014، دولت آلمان آموزش را در موسسات دولتی کاملا رایگان اعلام کرد. دولت آلمان با بهره مندی از آموزش‌های عالی رایگان، قصد دارد فرصت‌های تحصیلی برابر را برای همه همراه با تضمین رشد تجاری و اقتصادی کشور خود فراهم کند.



حتی برنامه‌های دانشگاهی هیچ شهریه‌ای از دانشجویان بین‌المللی دریافت نمی‌کنند و برای تحقق این امر سرمایه‌گذاری هنگفتی برای محبوبیت کشور آلمان به عنوان مقصد تحصیلی انجام شده است. همچنین روش‌های مهاجرت برای دانشجویان خارجی بسیار ساده شده است.

با این حال، دانشجویان بایستی هزینه ثبت نام، تاییدیه و هزینه‌های اداری دانشگاه را پرداخت کنند. این هزینه دریافتی دانشگاه نزدیک به 250 یورو است. دوره‌های کارشناسی ارشد در آلمان فقط زمانی رایگان است که دانشجویان برنامه‌های پیوسته را انتخاب کنند، یعنی فقط بخواهند مقطع کارشناسی ارشد را در آلمان ادامه می‌دهند.

برای مثال تحصیل در دانشگاه‌های زیر در آلمان رایگان است.

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس (Ludwig Maximilians University)
  • دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)
  • موسسه فناوری (Institute of Technology)
  • دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)
  • دانشگاه آزاد برلین (Free University of Berlin)
  • دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin)
  • دانشگاه توبینگن (University of Tubingen)
  • دانشگاه RWTH
  • دانشگاه هومبولت برلین (Humbolt University of Berlin)
  • دانشگاه آلبرت لودویگ (Albert Ludwig University)
  • دانشگاه جورج آگوستا گوتینگن (Georg-Augusta University of Gottingen)
  • دانشگاه گوته (Goethe University)
  • دانشگاه هامبورگ (University of Hamburg)
  • دانشگاه اشتوتگارت (University of Stuttgart)

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان چقدر است؟

همانطور که سایر دانشگاه های مشهور جهان در سراسر جهان گسترش یافته‌اند، دانشگاه‌های خصوصی آلمان از دانشجویان بومی و بین‌المللی شهریه دریافت می‌کنند. اگرچه هزینه تحصیل در آلمان برای یک دوره خاص از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، موسسات خصوصی در این کشور به دلیل برنامه‌های تخصصی خود مشهور هستند تا با دانشگاه‌های دولتی که رایگان هستند یا هزینه بسیار کمی دریافت می‌کنند، رقابت کنند. هزینه متوسط برنامه‌های ارائه شده توسط دانشگاه های خصوصی حدود 15000 یورو تا 35000 یورو و هزینه خوابگاه حدودا 12000 یورو است.

محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در آلمان

کشور آلمان هزاران دوره متنوع را در 400 دانشگاه دولتی و خصوصی خود ارائه می دهد که برنامه مناسبی را برای هر فردی فراهم می نماید. از آنجایی که هزینه تحصیل در این کشور نسبتاً کمتر از سایر کشورها در سراسر جهان است، آلمان عمدتاً دانشجویان دوره‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات را جذب می‌کند.  سایر دوره‌های برتر محبوب برای تحصیل در آلمان در بین دانشجویان بین‌المللی در این کشور شامل حقوق، روانشناسی، پزشکی و دندانپزشکی، علوم طبیعی و معماری هستند. آلمان همچنین طیف گسترده‌ای از دوره‌های غیرمعمول مانند باستان شناسی هوایی، بیونیک، فناوری ترکیبی (fusing technology) و سایر رشته‌ها را ارائه می‌دهد.

هزینه‌ زندگی دانشجویی در آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی بسته به هزینه‌های شخصی افراد و شهری که فرد برای اقامت در آن انتخاب می‌کند، متفاوت است. به عنوان مثال، مونیخ یکی از گران‌ترین شهرهای آلمان است، هزینه‌های زندگی حدود 1500 یورو در ماه است. در حالی که هزینه‌های زندگی در برلین پایتخت کشور آلمان نسبت به مونیخ ارزان‌تر است. هزینه‌های زندگی نیز شامل هزینه‌های محل اقامت، غذا، بیمه سلامت، تلفن همراه و اینترنت، تفریحات اوقات فراغت، هزینه‌های حمل و نقل‌، و هزینه‌های کتاب و لوازم تحریر می گردد.



با ارزش‌ترین رشته تحصیلی آلمان کدام است؟

از آنجایی که آلمان به دلیل صنعت خودروی خود در سراسر جهان مشهور است و قطبی برای دانشجویان مهندسی است، بدیهی است که مدرک تحصیلی در این رشته یا رشته‌ها مرتبط از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود. سایر صنایعی که یک دانشجو بین‌المللی می تواند در نظر بگیرد عبارتند از مخابرات، فناوری اطلاعات و کامپیوتر، امور مالی و غیره می‌باشد.

چگونه برای ویزای تحصیلی آلمان اپلای کنیم؟

ابتدا باید بدانید که کشور آلمان سه نوع ویزای تحصیلی صادر می‌کند و شما بر اساس شرایط خود باید نوع ویزا را انتخاب نموده و برای ویزای تحصیلی مناسب خود درخواست دهید. ویزای تحصیلی آلمان برای طیف وسیعی از سطوح و مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) برای متقاضیان صادر می‌گردد. البته این ویزا شامل شرکت در یک دوره پیش دانشگاهی یا در دوره غیر آکادمیک زبان آلمانی نیز می شود. سه نوع ویزای تحصیلی در آلمان وجود دارد که شامل :

این ویزای دانشجویی استاندارد برای دانشجویان بین المللی است که در یکی از دانشگاه‌های رسمی آلمان پذیرفته شده‌اند و آماده شروع تحصیل در یک برنامه دانشگاهی در آلمان هستند.ویزای تحصیلی آلمانGerman Student Visa
اگر نیاز به حضور در آلمان برای درخواست حضوری برای پذیرش دانشگاه دارید، به این ویزا نیاز دارید. این ویزا به شما اجازه تحصیل در آلمان را نمی‌دهد، فقط برای تکمیل فرآیند درخواست دانشگاه معتبر است.ویزای متقاضی تحصیل در آلمانGerman Student Applicant Visa
برای تحصیل در دوره زبان آلمانی در آلمان به این نوع ویزا نیاز دارید.ویزای دوره زبان آلمانیGerman Language Course Visa

 

برای ویزای تحصیلی آلمان از سفارت یا کنسولگری آلمان یا سایر آژانس‌های درخواست واسطه در کشور خود اقدام کنید. تصمیم در مورد درخواست شما بر اساس اطلاعات و مدارک پشتیبانی ارائه شد، صورت می‌گیرد. همچنین اثبات تمکن مالی یکی از مهمترین الزامات دریافت ویزای تحصیلی آلمان است.

سخن پایانی

به طور خلاصه می‌توان گفت که آلمان یکی از 5 مقصد برتر برای تحصیل در خارج از کشور است که نه تنها یک برنامه درسی آموزشی عالی و گزینه‌های تحقیقاتی نوآورانه را ارائه می‌دهد، بلکه برخی از بهترین مشاغل در این صنعت را نیز ارائه می‌دهد. موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان، شرایط تحصیل در آلمان ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن