تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798282047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهادت امام حسن(ع) محصول تفکیک رهبری سیاسی از رهبری مرامی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: شهادت امام حسن(ع) محصول تفکیک رهبری سیاسی از رهبری مرامی
امام جمعه مشهد گفت: شهادت امام حسن(ع) محصول تفکیک رهبری سیاسی از رهبری مرامی است.
آفتاب‌‌نیوز :  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حادثه جان‌گداز و فجیع زلزله غرب کشور به همه داغ‌دیدگان و مصیبت‌زدگان تسلیت گفت وضمن تشکر از همه افرادی که برای کمک به زلزله‌زدگان فعالیت کردند، اظهار کرد: با این وجود مسئله تمام نشده و هوا سرد است و این افراد شدیداً نیازمند امکاناتی از قبیل پوشاک، پتو،مواد غذایی، آب‌معدنی، برنج و روغن هستند و هرکس چه افراد، چه نهادها، چه هیئت‌ها، چه انجمن‌ها و خیریه‌ها به هر نحوی برای آن‌ها امکان دارد در اسرع وقت این امکانات را به مناطق زلزله‌زده ارسال کنند.


وی ادامه داد: همچنین از همه عزیزانی که در آن‌جا زحمت کشیدند، مخصوصاً ارتش و سپاه و بسیج که در مرحله اول عمده فعالیت را در نجات مردم از زیر آوار انجام دادند، متشکرم، طبیعی است امکانات اداری مسئولان یک استان توان و قدرت رسیدگی به این حادثه و بحران را ندارند و بایستی از نقاط دیگر مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها به آنجا اضافه شود  و با حرکتی جهادی و شبانه‌مشکل آب و برق و گاز را در آن مناطق حل کنند.


علم‌الهدی با بیان اینکه «متاسفانه یک عده عناصر سودجو درصدد بهره‌برداری از این حادثه هستند و نمی‌گذارند امکانات به دست نیازمندان برسد»، تصریح کرد: در این شرایط عزیزان انتظامی و امنیتی باید با یک تقسیم کار و مدیریت جهادی نقش عمده خود را ایفا کرده و دست افراد سودجو را قطع کنند و منطقه در یک امنیت کامل و مدیریت قاطع و همه‌گیر توزیع امکانات قرار گیرد و عزیزان آسیب‌دیده بیش از این رنج نبینند.


وی با اشاره به سال‌روز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: خداوند بشر را شهروند یک و دو خلق نکرده و اینگونه نیست که بگوییم یک عده از انسان‌ها که در زمان انبیا و اولیا زندگی می‌کردند شهروند شماره یک بودند و باید برایشان امام و پیغمبر و معصوم می‌آمد و این‌ها تحت تربیت مقام ولایت و اولیا اللهی قرار می‌گرفتند، اما بخش عظیمی از انسان‌ها اکنون شهروند شماره دو هستند و رهبر معصوم نمی‌خواهند.


امام جمعه مشهد افزود: اینگونه نیست و همه بشرها برای خداوند شهروند شماره یک هستند و خدا بین انسان‌ها در آنچه مقتضای رحمانیت پروردگار در عرصه هدایت است فرقی نگذاشته است. همچنین اینکه عده‌ای گفتند در آن زمان بشر از نظر عقلانیت در یک ضعف و نقصی بود و وحی و شریعت و پیغمبر لازم داشت و در حال حاضر انسان در آن نقض و کسر نیست و عقلش رشد کرده و خودش می‌تواند خودش را نجات دهد نیز یک پندار غلط و کفر آمیز است.


وی با بیان اینکه «منهای وحی بشر قدرت زندگی ندارد»، عنوان کرد: مدیریت هم در کنار وحی است و رهبری هم در کنار وحی است و در اساس اسلام رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی است و تمام مشکلی که در شکل مظلومیت عزیزان پیغمبر در دنیا بعد از پیغمبر ظاهر شد به دلیل تفکیک رهبری سیاسی و رهبری مرامی بود.


علم‌الهدی با اشاره به مظلومیت امام حسن مجتبی(ع)، سیدالشهدا(ع) و فجایعی که نسبت به اهل‌بیت آن‌ها پیش آمد، یادآور شد: این مسائل تنها برای این نیست که بگوییم اقتضائات سیاسی و حاکمیت‌های نابه کارانه آن زمان این فجایع را ایجاد کرد و ما هم امروز به خاطره آن فجایع عزاداری کنیم، یک انحراف سیاسی در آن روز بود که امروز هم ممکن است به سراغ مردم بیاید.


وی بیان کرد: یک اندیشه فاسد و باطل در میان امت به وجود آمد که امروز هم ممکن است همان اندیشه فاسد و باطل امت امروز را هم به همان بلا دچار کند و آن تفکیک بین رهبری سیاسی و رهبری مرامی بود.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دلیل پیوستن نیروهای لشکر امام حسن مجتبی(ع) به لشکر معاویه را همان فکر باطل عنوان کرد و گفت: آن 80 هزار نفری که به طرف معاویه برگشتند و امام حسن(ع) را رها کردند منطقشان جدایی رهبری سیاسی از رهبری مرامی بود و می‌گفتند برای روزه و نماز و خمس به امام حسن(ع) مراجعه می‌کنیم و مملکتمان را معاویه اداره کند ولو پسر هند جگرخوار و ابوسفیان است.


وی ادامه داد: رهبری سیاسی را از رهبری مرامی تفکیک کردند و نتیجه‌اش این شد و از دل آن تفکیک کربلا، مظالم بنی‌عباس، 14 سال زندانی شدن موسی‌بن جعفر و پاره‌پاره شدن جگر علی‌بن موسی الرضا در این سرزمین درآمد. خطری که امروز رهبری و امت اسلام را تهدید می‌کند، یعنی اگر بنای این تفکر باطل و اندیشه غلط در جامعه ما بیاید که ما رهبری سیاسی می‌خواهیم و رهبری سیاسی از رهبری مرامی جدا شود و رهبران مرامی بیایند برای ما مسئله غسل و نماز و روزه بگویند و رهبر سیاسی جدا از رهبر مرامی برای ما اقتصاد و سیاست اداره کند. اگر این شد تمام هستی و زندگی و آب و خاک شما را یک قالب در کیسه می‌گذارند و میریزند در دامان آمریکا و انگلیس و هستی‌تان را از شما می‌گیرند.


علم‌الهدی دلیل صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه را قرارگیری در برابر این بینش مردم برشمرد و تصریح کرد: حاکمیت دست خداست، اما قدرت دست مردم است و اگر مردم چنین بینشی پیدا نمی‌کردند که با علم به اینکه معاویه پسر هند جگرخوار و امام حسن(ع) پسر صدیقه اطهر است و با این حال به دلیل تفکیک رهبری مرامی از رهبری سیاسی معاویه را بر امام حسن(ع) ترجیح دهند و رسالت پیامبر را نادیده بگیرند به چنین روزی نمی‌افتادیم. همه فلاکت‌های امروز ما به دلیل انحراف رهبری از خط امامت است.


به گزارش ایسنا- وی اضافه کرد: مردم در زمان امام حسن(ع) این انحراف بینشی را پیدا کردند و قضیه به آن‌جا منتهی شد.




۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن