تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798743167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش ان بی سی از تلاش ترامپ براي برهم زدن برجام/افزايش شکاف در روابط امریکا و اروپا قدرت ایران را در چانه زنی دیپلماتیک تقویت خواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



گزارش ان بی سی از تلاش ترامپ براي برهم زدن برجام/افزايش شکاف در روابط امریکا و اروپا قدرت ایران را در چانه زنی دیپلماتیک تقویت خواهد کرد
شبکه خبری «ان بی سی» در گزارشی اشاره می کند که تکرار وعده های ترامپ برای متوقف کردن برجام که در دوران اوباما حاصل شد می تواند روابط میان امریکا و متحدان کلیدی اروپایی را با خدشه قابل توجهی مواجه سازد.
روز نو : شبکه خبری «ان بی سی» در گزارشی اشاره می کند که تکرار وعده های ترامپ برای متوقف کردن برجام که در دوران اوباما حاصل شد می تواند روابط میان امریکا و متحدان کلیدی اروپایی را با خدشه قابل توجهی مواجه سازد. 
به گزارش سايت روزنو، این شبکه خبری می نویسد:«ترامپ هیچ گاه پنهان نکرده که توافق هسته ای ۲۰۱۵ را دوست ندارد. توافقی که موجب لغو تحریم های دردناک اعمال شده علیه ایران شدند.
 او این توافق را بدترین توافق تاریخ خوانده است. روز پنحشنبه نیز رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا ایران را به دلیل حمایت از اسد ریس جمهوری سوریه،توسعه برنامه موشکی و فعالیت های اینترنتی علیه امریکا متهم و محکوم کرد. او گفت که باید کلیه فعالیت های ایران را مورد ارزیابی قرار دهند و تنها موضوع برجام نیست. 
هم چنان که ترامپ تعلیق تحریم های ضد ایرانی را تمدید کرده است منابع مطلع گزارش داده اند که ترامپ قصد دارد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اولین بار از رویکرد جدید امریکا درباره ایران بگوید. به گفه مقام های امریکایی رییس جمهوری آن کشور قصد دارد تا رویکردی تهاجمی تر را در قبال ایران اتحاذ کند». 
ان بی سی در ادامه به نقل از مقام های دولتی امریکا اشاره کرده است:«در حالی که توافق هسته ای مورد اجماع کلی بین ایران، روسیه و چین و قدرت های اروپایی است گفته می شود که ترامپ احتمالا در ماه اکتبر پایبندی ایران به توافق را تایید نخواهد کرد». 
این شبکه خبری در ادامه می نویسد:«دولت های اروپایی پشت سر طرح ایستاده اند و شرکت های اروپایی در حال حاضر با ایران همکاری اقتصادی خود را پس از لغو تحریم ها دنبال می کنند. در نتیجه، امریکا نمی تواند بر روی اعمال تحریم های چند جانبه مجدد علیه ایران با هدف پای میز مذاکره کشاندن دوباره تهران روی حمایت اتحادیه اروپا حساب کند. 
«توماس رایت» پژوهشگر موسسه بروکینگز در این باره می گوید:«اروپایی ها از تلاش ترامپ برای برهم زدن برجام خشمگین هستند هم چنین درباره چشم انداز و پیامدهای این موضوع نگرانی دارند. نتیجه برهم خوردن برجام می تواند سبب ایجاد یک بحران دیپلماتیک نیز بدتر از بحران عراق در سال ۲۰۰۳ شود». اشاره او به اين موضوع است که میان امریکا و اتحادیه اروپا پس از حمله امریکا که به سرنگونی صدام منجر شد روی داد. 
رایت می گوید:«آن چه پیش بینی می شود این است که دولت ترامپ انتظار دارد به طور یکجانبه توافق را ترک کند و سپس نزد اروپایی ها برود و بگوید از ما پیروی کنید. اما واقعیت این است که امریکا نمی تواند این سیاست انسداد را دنبال کند و تحریم ها علیه ایران مجددا اعمال کند». 
«صنم وکیل» استاد دانشگاه جان هاپکینز در مطالعات بین المللی می گوید که اختلاف در میان جامعه بین الملل دستان تهران را بازتر خواهد کرد چرا که ایران در آن صورت به صورت انفرادی با کشورها مذاکره می کند و این سبب افزایش قدرت تهران می شود. او می گوید که هرگونه اختلافی میان اروپایی ها و امرکیا به نفع ایران تمام خواهد شد و قدرت مانور آن کشور را افزایش می دهد. 
این پژوهشگر اندیشکده چتم هاوس در ادامه اشاره می کند اختلاف میان امریکا و اروپا امکان حاصل شدن توافق نامه بین المللی دیگری را بسیار دشوارتر می سازد. 
«جیم فیلیپس» پژوهشگر ارشد در امور خاورمیانه در اندیشکده هریتیج در واشنگتن نیز می گوید که در صورتی که امریکا از توفاق هسته ای کناره گیری کند این موضوع به روابط میان امریکا و اتحادیه اروپا اسیبی جدی می زند. او می گوید:«اگر ترامپ تصمیم بگیرد که پایبندی ایران به مفاد برجام را تایید نکند این موضوع به ضرر روابط امریکا و اروپایی ها خواهد بود. دولت ترامپ اما به تنهایی نمی تواند در این باره تصمیم بگیرد و موضوع را به کنگره امریکا ارجاع می دهد که به طور رسمی تصمیم به لغو برجام را می تواند اتخاذ کند». این پژوهشگر معتقد است ترامپ با این کار تلاش می کند تا نشان دهد که تصمیم دو حزب و اجماع تصمیم گیرندگان امريكايي روی برهم زدن برجام است.
او البته می گوید زمانی که اوباما در قدرت بود ایران بدون شک احساس می کرد که بدون هیچ  مانعی دستش باز است تا در سوریه، یمن و در تمام نقاط، نفوذ خود را افزایش دهد چرا که مطمئن بود که دولت امریکا به هر قیمتی و با هر بهایی می خواهد دستاورد و میراث اوباما یعنی برجام حفظ شود. 
رایت از موسسه بروکینگز می گوید که دولت امریکا دنبال ارائه برنامه است که تاکنون عرضه نکرده است. او می  گوید:«فرض می کنیم برجام به هم بخورد. دولت ترامپ چه برنامه زمان بندی شده دیگری دارد؟ او با مسئله تحریم و یا با مسائل نظامی چه می کند» 
ژان یوس لو داریان وزیر دفاع سابق فرانسه اخیرا در بازدیدی از دانشگاهی در پاریس گفته است که توافق هسته ای دو سال پیش ایران را قادر می سازد تا برنامه ساخت تسلیحات هسته ای را کنار گذاشته و از انتشار تسلیحات خودداری کند و ما باید این موضع را تضمین کنیم. من نگران موضع ترامپ در قبال برجام هستم.
 اگر این توافق را مورد پرسش قرار دهیم و زیر سوال ببریم جهانی بسیار خطرناک تر را شاهد خواهیم بود و ممکن است ایران به تسلیحات هسته ای دست یابد». 
ان بی سی می نویسد:«موضع اروپا که نه تنها در مورد تسلیحات کشتار جمعی بلکه در مورد دلار و سنت است. اتحادیه اروپا شریک تجاری اصلی ایران است». 
صنم وکیل در بحش پایانی این گزارش می گوید که صرفنظر از انگیزه های امریکا و اروپا، خروج واشنگتن از توافق هسته ای می تواند تاثیرات ویرانگری بر توانایی امریکا برای حصول  توافق های بین المللی در اینده داشته باشد. او می گوید:«در آن هنگام اروپایی ها و بسیاری از کشورهای اسیایی برای تعیین سرنوشت این منازعه به فراتر از امریکا نگاه خواهند کرد». 






تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن