تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798416491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر دادگستری:هیچ‌کس برای‌حفظ نظام هم حق ندارد ظلم کند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



وزیر دادگستری:هیچ‌کس برای‌حفظ نظام هم حق ندارد ظلم کند
روز گذشته مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری دولت دوازدهم با حضور علیرضا آوایی که پیشتر از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفت و همین طور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری برگزار شد؛ مراسمی که رسما آغاز فعالیت آوایی را در وزارت دادگستری کلید زد تا او به مدت چهار سال مهمترین رسالت قضایی دولت دوازدهم یعنی تقویت تعاملات پاستور با مسئولان ساختمان میدان ارگ را به منزل رساند و از دل همین موفقیت وعده های انتخاباتی روحانی در موضوعات حقوقی از جمله لایحه حقوق شهروندی محقق شود. در این مراسم وزرای سابق و کنونی وزارت دادگستری نیز به سخنرانی پرداختند که در این میان می توان به این جمله آوایی یعنی
روز نو : روز گذشته مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری دولت دوازدهم با حضور علیرضا آوایی که پیشتر از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفت و همین طور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری برگزار شد؛ مراسمی که رسما آغاز فعالیت آوایی را در وزارت دادگستری کلید زد تا او به مدت چهار سال مهمترین رسالت قضایی دولت دوازدهم یعنی تقویت تعاملات پاستور با مسئولان ساختمان میدان ارگ را به منزل رساند و از دل همین موفقیت وعده های انتخاباتی روحانی در موضوعات حقوقی از جمله لایحه حقوق شهروندی محقق شود. در این مراسم وزرای سابق و کنونی وزارت دادگستری نیز به سخنرانی پرداختند که در این میان می توان به این جمله آوایی یعنی


« ظلم عمر حکومت‌ها را کوتاه می‌کند» و همین طور تاکید پورمحمدی بر اینکه « حتی وجود یک قاضی و کارمند ناسالم مشکل‌ساز است»، اشاره کرد.


به گزارش ایسنا، سیدعلیرضا آوایی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر دادگستری ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: امیدواریم وقتی مسئولیت‌مان در این جا تمام شد، خجالت نکشیم. این طور نباشد که بگویند فلانی آدم زبلی بود و بار خود را بست. خدا کند کسی موفق نشود این طور بار خود را ببندد. بار خود را طوری ببندیم که خداوند از ما می‌خواهد. ناگفته نماند در همه حکومت‌ها مسئولیت سنگین است، اما نه این طور که 300 هزار شهید طلب کار باشند.


وی با بیان اینکه کارها در وزارت دادگستری زیاد است، اما به گونه‌ای جا افتاده که می‌گویند وزیر دادگستری کار و مسئولیتی ندارد، گفت: واقعیت این طور نیست و همین کارهایی که بر عهده دارد، اگر انجام شود کارهای بزرگی انجام می‌شود.


آوایی با بیان اینکه اولویت اول‌مان باید کمک به ارتقای روابط هر چه بهتر و بیشتر قوای سه‌گانه باشد تا کارها روان‌تر انجام شود و برنامه‌های کشور با سرعت پیش برود، اظهار کرد: گاهی اوقات یک سخن نه چندان پخته و یک اقدام کارشناسی نشده، بی‌مهری از روی غفلت، ارزیابی غیر دقیق، عصبانیت کنترل نشده استعداد آن را دارد که کشور را به هم بریزد و آرامش همه را به هم بزند و امید مردم را به یأس تبدیل و دشمنان کشور را شاد کند؛ لذا خداوند همه ما را برای حرف زدن‌ها و موضع‌گیرهای‌مان کمک کند. وضعیت به گونه ای است که به لحظه موضع گیری هایمان بازتاب بین المللی پیدا می‌کند.


 


باید تلاش کنیم ظلمی اتفاق نیفتد


وی با بیان اینکه اولویت دیگرمان اهتمام جدی در خصوص سازمان تعزیرات حکومتی است، گفت: از زمانی که اسم این وزارتخانه مطرح شد، تنها چیزی که ذهنم را درگیر کرده این سازمان است؛ زیرا ضرورت وجود و اهمیت و تاثیر و فوایدش قابل انکار نیست؛ لذا باید تلاش کنیم ظلمی اتفاق نیفتد. ظلم عمر حکومت‌ها را کوتاه می‌کند و برکت را از بین می‌برد. هیچ‌کس نباید فکر کند که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی حق دارد ظلم کند چراکه این طور نیست. اصلا نظام جمهوری اسلامی برای برچیدن ظلم آمده است و با تضییع حق مردم، کار پیش نمی‌رود.


وی با تاکید بر اینکه باید تعزیرات هر روز بیشتر تقویت شود و دقیق تر، با بهره علمی بیشتر و خداترسی بیشتر کار کند گفت: این احکامی که در تعزیرات و قوه قضائیه صادر می‌شود، برای مردم عادی نیست و گاهی اوقات خانواده‌هایی از محل همین احکام نابود می‌شوند. یکی از عوارض کارهای ما، عادی شدن مسائل است، در حالی که برای دیگران عادی نیست.همچنین در موضوع حقوق شهروندی همه باید کمک کنیم حقی از مردم ضایع نشود.


 


نباید فقط شعار داد


همچنین در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی به عنوان وزیر سابق دادگستری به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی خاطرنشان کرد:« ما پیشگام و پیشتاز از دیگران باید حقوق شهروندی را پاس بداریم و اجرا کنیم. دیگران نباید به ما یاد بدهند و حق ندارند ما را ارزیابی کنند و چنین جایگاهی را ندارند، اما همه اینها در گرو عمل ماست که ما با آن فاصله داریم. نباید شعار دهیم باید به وظایف خود عمل کنیم، چون وظیفه اصلی وزارت دادگستری این است. متاسفانه رعایت حقوق مردم کمرنگ شده و این نکته اساسی است که باید به طور جدی


تعقیب کنیم.پورمحمدی افزود: امروز تابلوی اصلی نظام اسلامی باید رعایت حقوق مردم باشد و حقوق بشر باید از ما رعایت حقوق مردم را یاد بگیرد. متاسفانه با آنچه در قانون اساسی تصویب کردیم فاصله زیادی داریم. باید در بخش حقوق شهروندی پیشتاز از دیگران باشیم. دیگران چنین جایگاه و وزنی ندارند که به ما این مسایل را یاد دهند. باید سربازی برای این نظام را بزرگترین افتخار بدانیم و بنده از اینکه این افتخار از ابتدای انقلاب نصبیم شده خدا را شاکرم.


وزیر سابق دادگستری خطاب به آوایی گفت: آقای آوایی در اولین نشست مقامات قضایی در حضور رییس قوه قضاییه گفتند بیایید آبروی ما و حیثیت ما را حفظ کنید، به هر حال در مجموعه ما عده ای هستند که تحت تاثیر وسوسه های شیطان لغزش داشته اند، بیایید در روز اول سالم سازی و پاکسازی را اعمال کنید، این نکته بسیار اساسی است. در دستگاه قضا و تعزیرات وجود یک قاضی و کارمند ناسالم مشکل ساز و مساله ساز است.وی افزود: آقای آوایی آن روز حرف خوبی زدید و این حرف برای همه دستگاه ها لازم الاجراست. ما ناچاریم برای سلامت دستگاه‌های اداری و قضایی نسبت به همکاران خودمان با وسواس برخورد کنیم؛ چرا که فساد نگرانی‌های فراوانی را در جامعه تولید می کند.


 


جایگاه ویژه وزیر دادگستری


همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ،گفت: وزیر دادگستری تنها وزیری است که از اکثر امور سه قوه مطلع می‌شود و از تمام تصمیمات دولت آگاه است. او بر لزوم اولویت‌‌بندی کارها تاکید کرد و گفت: ممکن است ۱۰۰ مساله مطرح باشد که طبیعی است ظرف ۴سال نمی‌توان به همه آنها رسیدگی کرد از این رو باید به ترتیب اولویت عمل کرد. اگر رهبری تاکید می‌کنند قوه‌قضاییه باید از انقلابی‌ترین‌ها باشند برای این است که باید در چارچوب موازین خیرخواهی برای مردم، کارآمد کردن نظام را مد نظر داشته باشیم و با شجاعت کار را جلو ببریم و کاری کنیم تا نظام کارآمد باشد. اگر تلقی کار این باشد که بخشی کارآمد نیست، هم گناه است و هم مشکل دارد.




تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن