تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798456060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قصه «شلیا» / سرگذشت سهمی که ١١٠٠ درصد نوسان داشت!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



قصه «شلیا» / سرگذشت سهمی که ١١٠٠ درصد نوسان داشت!
نماد شرکت مواد ویژه لیا از جمله نمادهایی است که در طول عمر نسبتا کوتاه خود در بازار فرابورس فراز و فرود زیادی را تجربه کرده و با خبرهای زیادی همراه بوده است. این سهم که 16 تیر ماه سال 94 از طریق روش کشف قیمت با نرخ 136 تومان وارد بازار شد.در روزهای ابتدایی مانند بسیاری از عرضه های اولیه با تقاضاهای خوبی همراه بود و توانست خود را تا محدوده 180 تومان بالا بکشد. اما دیری نپایید که به دلیل خروج نوسان گیران از این سهم قیمت آن حدود دو ماه و نیم به همان قیمت های عرضه اولیه نزدیک شد.
روز نو : به گزارش بورس 24: از اوایل آبان ماه 94 تا اواخر بهمن ماه یعنی در عرض 4 ماه قیمت این سهم صد درصد رشد کرد و به حدود 277 تومان افزایش یافت. از آن تاریخ تا اواخر تیر ماه سال 95 قیمت سهم آرام آرام به حدود 193 تومان افول کرد و سپس در مدت دو ماه با شیب ملایمی خود را به محدوده 274 تومان رساند.
اما رشد قابل توجه سهم دقیقا از همین زمان آغاز شد. شلیا در روزهای ابتدایی پاییز سال قبل مسیر جدیدی از رشد را در پیش گرفت و در عرض 9 ماه و چند روز با جهش قابل توجهی به محدوده 1600 تومان دست یافت.


تعدیل های پی در پی


در این مدت این شرکت با خبرها و گمانه زنی های بسیاری همراه بود. با وجود این که از سود 272 ریالی که برای سال مالی منتهی به 31 مرداد 95 پیش بینی کرده بود در پایان سال تنها 247 ریال را محقق کرد اما در سال مالی 96 در سه مرحله تعدیل مثبت را به بازار مخابره نمود.
نخستین بودجه سال مالی منتهی به 31 مرداد 96 با سود 226 ریالی برآورد شد اما پس از آن که 20 درصد از سهام شلیا در تاریخ یکم شهریور ماه 95 از طریق معامله بلوکی به شرکت سرمایه گذاری توسعه سبز گلستان واگذار شد، پیش بینی سود سال مالی 96 شرکت به 305 ریال افزایش یافت. نماد شلیا که 15 آبان ماه با قیمت 808 تومان به دلیل تعدیل سود متوقف شده بود پس از اعلام تعدیل مثبت 35 درصدی و برگزاری مجمع عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی یکم آذر ماه با قیمت 826 تومان به گردونه معاملات بازگشت.


تنها دو روز بعد از آن که نماد از مجمع بازگشت دوباره متوقف شد. این بار ناظر بازار علت توقف نماد را اطلاعات دریافتی مبنی بر ابهام در اطلاعات پیش بینی سال مالی 96 اعلام کرد. شرکت در این مرحله EPS خود را به 554 ریال افزایش داد و نماد پس از یک ماه و 17 روز توقف با تعدیل عایدی 82 درصدی نسبت به بودجه قبلی با قیمت 1019 تومان بازگشایی شد.
اما سریال تعدیل مثبت شلیا همچنان ادامه یافت. به طوری که 15 روز بعد از بازگشایی نماد مجددا به دلیل ابهام در اطلاعات با قیمتی در حدود 1438 تومان متوقف شد. این توقف حدود 5 ماه طول کشید و شرکت یک بار دیگر تعدیل مثبت اعلام کرد. بر اساس تازه ترین بودجه اعلامی پیش بینی سود هر سهم سال مالی 96 شلیا به 802 ریال افزایش یافته که بر مبنای گزارش صورت های مالی حسابرسی شده در پایان دوره 9 ماهه منتهی به 31 اردیبهشت 96 مبلغ 601 ریال از آن محقق شده است. پس از این تعدیل 45 درصدی و توقف 5 ماهه نماد شلیا با قیمت 1470 تومان بازگشایی شد.
از دیگر نکات قابل توجه در این شرکت این است که حسابرس و بازرس قانونی شرکت که موسسه حسابرسی دایا رهیافت بود 21 اسفند ماه 95 از سمت خود استعفا داد و حسابرس و بازرس علی البدل یعنی موسسه حسابرسی شراکت از پذیرش این سمت خودداری کرد. تا این که در مجمع فوق العاده ای که 23 اردیبهشت ماه 96 برگزار شد موسسه حسابرسی اندیشمند تدبیر به عنوان بازرس قانونی شرکت منصوب شد و به دلیل این که شرکت دو ماه حسابرس نداشت،گزارش عملکرد دوره شش ماهه خود را دیرتر منتشر کرد.


تحرکات سهامداران عمده


سرمایه گذاری توسعه سبز گلستان که حدود 10 ماه قبل با خرید بلوک 16،210،000 سهمی شلیا به جمع سهامداران عمده این شرکت ملحق شده بود،در این مدت مالکیت خود را در آن به 19،829،000 سهم افزایش داد و در حال حاضر با در اختیار داشتن 24.53 درصد از سهام این شرکت عمده ترین سهامدار آن محسوب می شود.
شرکت های توان گستران عایق و آرمان آفرینان سیمیا نیز هر یک با داشتن به ترتیب 8.98 درصد و 4.19 درصد از سهام این شرکت در زمره سهامداران عمده شلیا قرار دارند که در ماه های گذشته تحرکی روی این سهم نشان نداده اند.


اما شرکت تعاونی کیمیاگر سدید پارسی که پیش از این مالک 1.2 میلیون سهم از سهام شلیا بود از چهارم تیر ماه رفتار جالبی داشت و در طول 15 روز گذشته 1.9 میلیون سهم شلیا را خریداری کرده و مالکیت خود را در این شرکت به 3.9 درصد افزایش داده است.
در همین چند روزی که نماد بازگشایی شده قیمت سهم دو بار به سقف 1600 تومان رسیده که هر بار تا محدوده 1400 تومان کاهش یافته است. اما روز گذشته نماد شلیا فشار فروش نسبتا زیادی را تحمل کرد به طوری که معاملات خود را با صف فروش پایان برد. سهامداران شلیا که اعتقاد دارند این سهم با توجه به تعدیل هایی که اعلام کرده هنوز جای رشد دارد نسبت به خروج برخی از سهامداران از این سهم و صف فروش شدن آن ناخشنود هستند. در همین زمینه شایعه هایی منتشر شد که از حضور کارگزاری بانک کشاورزی و برخی از مشتریانش در جمع فروشندگان سهم دلالت می کرد.


اسم این کارگزاری خوشنام را چرا وسط کشیدند؟


در همین راستا حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی شایعات منتشر شده را تکذیب کرد و گفت:در معاملات مزبور در مجموع 2،474،837 سهم از سهام شلیا معامله شد که از این تعداد تنها 150 هزار سهم توسط کارگزاری بانک کشاورزی فروخته شد. این تعداد نیز به دلیل بدهکاری یکی از مشتریان اعتباری که چندین بار اخطار شفاهی و کتبی دریافت کرده بود فروخته شد.
در معاملات دیروز نیز از 1،716،000 سهم شلیا که معامله شد یک شرکت حقوقی که مشتری کارگزاری کشاورزی بود تنها 150 هزار سهم را فروخته است!
همه این رخدادها در شرایطی اتفاق می افتد که مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس از تشکیل سه پرونده تخلفاتی درخصوص شرکت مواد ویژه لیا خبر داد که طی ۴۴ روز کاری با رشد قیمت ۲۸۲ درصدی، حرف و حدیث هایی را ایجاد کرده است.






تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن