تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798662973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سناتور آمريكايي: براي آغاز جنگ عراق به من دروغ گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سناتور آمريكايي: براي آغاز جنگ عراق به من دروغ گفتند
به گزارش خبرگزاري فارس، "فريتز هولينگ" در جديدترين كتاب خود كه «مجله آمريكايي سن‌نيوز» بخش‌هايي از آن را در تاريخ هفدهم ماه جاري ميلادي منتشر كرد با اشاره به تهاجم آمريكا به عراق فاش كرد، جرج بوش رئيس‌جمهور آمريكا پس از آنكه به عراق حمله كرد، به فكر يافتن علت و توجيه براي آن افتاد.
هولينگ با اينكه خود از طرفداران آغاز تهاجم به عراق بود، اذعان كرد: «يازدهم اكتبر (مهر) 2002 به همراه 76 تن از همكارانم با آغاز جنگ عليه عراق موافقت كردم و به آن راي مثبت دادم. دولت جرج بوش مرا كاملا گمراه كرده بود. من خطايي مرتكب نشدم، فقط با توجه به موقعيتي كه جرج بوش از تهديدات احتمالي عليه آمريكا ساخته و تصويرسازي كرده بود به آغاز جنگ عراق راي مثبت دادم. من وقتي اشتباه كنم، مسئوليت خود را بر عهده مي‌گيرم. ولي در اين خصوص گناه من بر گردن بوش است يا نهايتاً آن كسي كه به جرج بوش دروغ گفت. او مسؤول گناهي است كه جرج بوش مرتكب شد».
سناتور هولينگ افزود: مشكل ما با اشغال عراق اين است كه ما ابتدا آنجا را اشغال كرديم سپس به دنبال دلايل و مجوز براي آن گشتيم.
اين سناتور آمريكايي كه فردي از افراد تصميم‌گيرنده اشغال عراق بوده است فاش كرد، پس از آنكه "بنيامين نتانياهو" ‌در سال 1996 نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي شد، يك مركز مطالعاتي را در قدس اشغالي مكلف كرد تا مطالعاتي را درباره چگونگي تعامل و برخورد رژيم‌صهيونيستي با فلسطيني‌ها تهيه كند.
هولينگ افزود: «ريچارد برل، داگلاس فيت، و ديويد ورزمر» از رؤساي گروهي بودند كه گزارشي به نام "Clean Break" تهيه كردند و در آن سفارش كردند مذاكره با فلسطيني‌ها قطع شود چون قابل اطمينان نيستند.
به گفته هولينگ سفارش مهم اين گزارش اين است كه بهترين راه براي تضمين امنيت رژيم صهيونيستي انتشار دموكراسي درخاورميانه است.
هولينگ در ادامه اذعان كرد: گروه ريچارد برل در اين گزارش توصيه كرد: لبنان بمباران شود، به سوريه تعرض و روي سلاح‌هايي كه دمشق دارد متمركز شود و رژيم عراق نيز سرنگون شود.
اين سناتور تاكيد كرد: در اين گزارش توصيه شده بود نظام عراق بايد سرنگون شود و براي آن حاكمي برگزيد، كه دلخواه اسراييل باشد.
فريترز هولينگ همچنين فاش كرد، پس از آنكه نتانياهو در پذيرفتن مفاد اين گزارش ترديد كرد، ريچارد برل و فيت‌ورزمر به آمريكا بازگشتند و به مركز "قرن جديد آمريكايي" پيوستند كه "ديك‌چني"، "دونالد رامسفلد"، "پل ‌ولفو ويتز"، "لوئيس اسكوتر ليبي"(رئيس اسبق ستاد ديك چني)، "استيو ‌كامبون"، "جب بوش"(برادر جرج بوش)، "ايليوت آبرامز" و "ويليام كريستل" از اعضاي آن بودند.
از برخي از اين افراد به نام "عقل منفصل جرج بوش" ياد مي‌شود.
اين سناتور آمريكايي افزود: وقتي جرج بوش (رئيس‌جمهور كنوني آمريكا) رئيس‌جمهور شد، اعضا و طرفداران گزارش clean Break اين گزارش را پيش كشيدند و وي را به جنگ عراق دعوت كردند، و ناگهان پست‌هاي بالارتبه را در دولت بوش اشغال كردند.
هولينگ اذعان كرد: ديك چني با نفوذ‌ترين فرد در دولت بوش بود كه تلاش مي‌كرد حادثه 11 سپتامبر را به عراق ربط دهد در حالي كه ميان اين دوهيچ ارتباطي وجود نداشت.
وي ادامه داد: ريچارد برل يكي از تهيه‌كنندگان گزارش clean Break رئيس شوراي سياست دفاع شد. و اين شورا در حقيقت كميته‌اي فدرال است كه توصيه و سفارش‌هايي را به وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) ارايه مي‌كند.
بنابر اين گزارش، هر سه پست مهم وزارت دفاع آمريكا به «رامسفلد، ولفوويتز و فيت» داده شد و «استيو كمبون» كه از گروه "قرن جديد آمريكايي "بود در پست معاون وزير دفاع در امور اطلاعاتي منصوب شد. از سوي ديگر ليپي نيز مدير دفتر ديك‌چني و ورزمر مشاور معاون رئيس‌جمهوري در امور خاورميانه شد.
سناتور هولينگ در ادامه تاكيد كرد، وقتي حادثه 11 سپتامبر رخ داد، گروه clean Break فرصت را غنيمت شمرد و تنها چند ساعت پس از اين حادثه رامسفلد دستوراتي از رئيس‌جمهور گرفت تا براي اشغال عراق مقدمات را فراهم كند و اين در حالي بود كه بوش خود در آن اوضاع به دنبال عاملي مي‌گشت كه ميان حادثه و اشغال عراق رابطه‌اي ايجاد كند.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن