تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799264700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش وزارت کشور به نحوه تبلیغات انتخاباتی قالیباف و فیلتر سامانه "کارانه"


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در گفت‌‎و‌گو با ایلنا مطرح شد: واکنش وزارت کشور به نحوه تبلیغات انتخاباتی قالیباف و فیلتر سامانه "کارانه"
واکنش وزارت کشور به نحوه تبلیغات انتخاباتی قالیباف و فیلتر سامانه "کارانه"

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه با توجه به حکم صریح قانون، دو قید برای فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت و نهادهای عمومی، مقرر شده است، گفت: نخست آنکه در ساعات اداری حق ندارند، فعالیت انتخاباتی انجام دهند و اگر می‌خواهند فعالیت داشته باشند، باید در ساعات غیراداری باشد. دوم اینکه اگر می‌خواهند به نفع یک نامزد تبلیغ کنند، باید بدون بهره‌برداری یا ذکر سمت و یا عنوان اداری‌شان باشد. سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که به گفته برخی از اعضای شورای شهر تهران، برخی معاونان شهردار، قالیباف را در سفرهای انتخاباتی همراهی می‌کنند و گفته شده که حتی برخی شهرداری‌های مناطق نیز مشغول تبلیغات انتخاباتی هستند، اظهار داشت: به موجب قانون، فعالیت کارمندان در ساعات اداری، برای تبلیغات انتخاباتی و همچنین استفاده از امکانات و وسایل نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند یا دارایی آنها از اموال عمومی است، ممنوع و مرتکبان هم مجرم شناخته شده‌اند. سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه با توجه به حکم صریح قانون، دو قید برای فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت و نهادهای عمومی، مقرر شده است، افزود: نخست آنکه در ساعات اداری حق ندارند، فعالیت انتخاباتی انجام دهند و اگر می‌خواهند فعالیت داشته باشند، باید در ساعات غیراداری باشد. دوم اینکه اگر می‌خواهند به نفع یک نامزد تبلیغ کنند، باید بدون بهره‌برداری یا ذکر سمت و یا عنوان اداری‌شان باشد. سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه افراد با رعایت این دو قید می‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته و حتی به عنوان شخصیت حقیقی خود از هر نامزدی اعلام حمایت کنند، افزود: مقامات اجرایی انتخابات و ناظران شورای نگهبان هم تحت هیچ شرایطی حق ندارند، در تبلیغات انتخاباتی مشارکت داشته و از نامزدی جانبداری کنند. وی افزود: از مردم عزیز درخواست داریم اگر موارد تخلف از این قانون را مشاهده کردند در اسرع وقت به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند. وی همچنین درباره سامانه "کارانه" و همچنین راه‌اندازی سامانه "کارورزی" از سوی دولت و اینکه برخی رسانه‌ها عنوان می کنند که این سامانه دولت شائبه خرید و فروش رای دارد، گفت: در ماده ۳۳ قانون مصادیقی مشخص و جرم‌انگاری شده است. در این ماده تاکید شده که نامزدها نباید این اقدامات را انجام دهند که یکی از آنها خرید و فروش رای و دیگری تطمیع در امر انتخابات است. با توجه به اینکه مرجع تشخیص وقوع جرم قوه قضاییه است، موضوع این سامانه در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شد و در آنجا رای صادر و اقدامات بعدی (فیلتر) نیز انجام شد. سخنگوی وزارت کشور ضمن تاکید بر اینکه همگان باید از هر گونه اقدامی که شائبه بروز قانون‌شکنی در انتخابات ایجاد می‌کند؛ پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: البته این نافی "اقدامات" و " استمرار خدمات عمومی "از سوی دولت مستقر در هر دوره‌ای نیست و دولت تا آخرین روزی که به موجب قانون، عهده دار وظایف است، حتما باید وظایف خود را انجام دهد و نباید خللی در نحوه اداره کشور و تصمیم‌گیری‌ها وارد شود. وی تاکید کرد: انتخابات قوانین خاص خود را دارد و دستگاه‌ها فارغ از اینکه در چه دولتی و در زمان انتخابات یا غیر آن باشند، باید خدمات خودشان را به نحو شایسته‌ای انجام دهند. سامانی افزود: بنابرین دو فضای متفاوت وجود دارد؛ یکی بحث انتخابات و قوانین خاص آن است و دیگری این است که به لحاظ موازین قانونی، انجام وظایف هر یک از دستگاه‌ها تعطیل‌بردار نیست و باید در هر زمان انجام شود.

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ۰۹:۵۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن