تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798675911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمایل به اهدای عضو در یک قدمی درج بر روی گواهینامه‌های رانندگی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: "تمایل به اهدای عضو" در یک قدمی درج بر روی گواهینامه‌های رانندگی
پس از گذشت سال‌ها با فعالیت‌های مستمری که در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو در کشور انجام شد، اکنون ایران در جایگاهی است که با وجود ۸۰۰۰ مرگ مغزی در سال که بیش از ۵۰ درصد آنها قابلیت اهدا دارند، کمتر از ۱۰۰۰ خانواده به اهدای عضو عزیزشان رضایت می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز : بیش از ۲۸ سال از اولین روزی که دکتر ایرج فاضل، وزیر وقت بهداشت، فتوای اهدای عضو فرد مرگ مغزی را از امام خمینی (ره) دریافت کرد، سپری می‌شود و با استناد به آمار و ارقام این مقوله در کشور، همچنان نیازمند فرهنگ‌سازی اهدای عضو از مرگ مغزی هستیم؛ چراکه به گفته مسوولان، عدم فرهنگ‌سازی مناسب و مغفول ماندن زمینه‌های تاثیرگذار در این حوزه، موجب می‌شود روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند اعضای پیوندی، جان خود را در لیست انتظار از دست بدهند.


باید توجه کرد که یکی از موثرترین راه‌های ارتقای فرهنگ اهدای عضو در جامعه و نجات جان بیمارانی که پیوند تنها راه ادامه حیات‌شان است، اعلام تمایل به اهدای عضو قبل از بروز حادثه است تا با این کار بتوان تصمیم‌گیری برای خانواده را در آن شرایط دشوار،  ساده‌تر کرد.


بنابر اعلام انجمن اهدای عضو ایرانیان، در حال حاضر ۴۶ درصد بزرگسالان آمریکا و یک‌سوم مردم انگلستان رضایت‌شان را برای اهدای عضو پس از مرگ مغزی، اعلام کرده‌اند. این در حالی است که از میان ۵۰ میلیون بزرگسال ایرانی تنها حدود چهار میلیون نفر کارت اهدای عضو دریافت کردند. بر این اساس یکی از علل مهم این اختلاف بارز، درج نشان تمایل به اهدای عضو بر روی کارت‌های گواهینامه رانندگی در کشورهای غربی است.


بدیهی است در شرایطی که حدود ۵۰ درصد مرگ‌های مغزی در کشور بر اثر سوانح رانندگی اتفاق می‌افتد، درج نشان تمایل به اهدای عضو می‌تواند یکی از موثرترین اقدامات برای افزایش آمار رضایت به اهدای عضو باشد، زیرا به خانواده فرد این امکان را می‌دهد تا با توجه به خواست قبلی عزیزشان در سخت‌ترین شرایط درست‌ترین تصمیم را بگیرند.


بر این اساس انجمن اهدای عضو ایرانیان نیز برای نیل به اهداف خود در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو، اقدامات پیگیرانه و رایزنی‌های فراوانی را با اداره راهنمایی و رانندگی، وزارت بهداشت و وزارت کشور برای عملیاتی ساختن این طرح موثر انجام داده است.


در این زمینه دکتر کتایون نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در گفت‌گو با ایسنا، اظهار کرد: از سال‌ها قبل، اقدامات و رایزنی‌های فراوانی را در این زمینه انجام دادیم که متاسفانه به نتیجه نرسید تا اینکه با تشکیل انجمن در سال گذشته و نامه‌ای که از سوی رییس هیات مدیره و رییس هیات امنای انجمن (دکتر علی نوبخت و دکتر ایرج فاضل) به وزیر محترم بهداشت نوشته شد، این مساله به مرحله عملیاتی شدن نزدیک شد.


وی افزود: در حال حاضر نامه درخواست درج نشان تمایل اهدای عضو بر روی کارت گواهینامه پس از ارجاع به وزارت بهداشت، راهنمایی ورانندگی و وزارت کشور برای تدوین لایحه در دست هیات محترم دولت قرار دارد و در آخرین مراحل عملیاتی شدن خود به سر می‌برد و این انجمن مجدانه پیگیر به ثمر رساندن آن است.


به گزارش ایسنا، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان همچنین تاکید کرد: امیدواریم با تدوین و تصویب این لایحه و درج نشان تمایل به اهدای عضو پس از مرگ مغزی در گواهینامه رانندگی، در آینده نزدیک بتوانیم شاهد روزی باشیم که هیچ فرد مرگ مغزی اعضای با ارزش خود را به زیر خاک نبرد.






۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن