تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798425628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احمدی‌نژاد و اطرافیانش دچار توهم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


هاشم‌زایی:
احمدی‌نژاد و اطرافیانش دچار توهم هستند
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، گزینه‌های احتمالی جای خود را به نامزدهای قطعی می‌دهند و رفته‌رفته مشخص می‌شود هر یک از جریان‌ها و طیف‌ها با چه افرادی وارد میدان رقابت می‌شوند. البته طبق معمول جریان اصول‌گرا در این انتخابات نیز با تعدد نامزدها مواجه است و هر روز چهره‌ای از این جریان، قصد خود را برای حضور در انتخابات اعلام می‌کند. نامزدهایی که هر یک خود را به‌حق می‌دانند و تصور می‌کنند نسبت به دیگر گزینه‌ها از توانمندی و ظرفیت بالاتری برخوردارند.
روز نو : با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، گزینه‌های احتمالی جای خود را به نامزدهای قطعی می‌دهند و رفته‌رفته مشخص می‌شود هر یک از جریان‌ها و طیف‌ها با چه افرادی وارد میدان رقابت می‌شوند. البته طبق معمول جریان اصول‌گرا در این انتخابات نیز با تعدد نامزدها مواجه است و هر روز چهره‌ای از این جریان، قصد خود را برای حضور در انتخابات اعلام می‌کند. نامزدهایی که هر یک خود را به‌حق می‌دانند و تصور می‌کنند نسبت به دیگر گزینه‌ها از توانمندی و ظرفیت بالاتری برخوردارند.

به گزارش روز نو، البته در این میان جدای از ضرغامی، میرسلیم، جلیلی، بقایی، قالیباف، الهام و ... رئیسی یکی از گزینه‌هایی بود که خبر حضور او به عنوان نامزد انتخاباتی یک روز تایید و روز دیگر تکذیب می‌شد، ولی با استعفای او از هیات نظارت بر انتخابات، احتمال نامزد شدنش جدی‌تر شده است. از طرفی هم اصلاح‌طلبان که مثل سال 92 وارد ائتلاف با جریان اعتدالی شده بودند و موفق شدند با انصراف نامزد خود، همه حمایت‌ها و آرای مدنظر را به سمت روحانی سوق دهند، از همان ابتدا برای انتخابات 96 اعلام کردند گزینه نهایی و مورد نظر آنها حسن روحانی، رئیس جمهور دولت یازدهم است. البته رفته رفته به این جمع‌بندی رسیدند که برای احتیاط و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، در کنار روحانی از نامزد پوششی هم استفاده خواهند کرد.
 در همین راستا؛ محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد که اصلاحات نمایندگی یک جریان سیاسی را بر عهده دارد و نمی‌تواند در یک رویداد مهم مثل انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نداشته باشد. بنابراین در کنار روحانی، از گزینه دیگری هم حمایت می‌کند تا اگر کاندیدای اصلی آنها به هر دلیلی در میان نامزدها حضور نداشت، آنها گزینه دومی هم داشته باشند. او همچنین تاکید کرده است نتیجه نهایی در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. در این حال «عبدالرضا ‌هاشم‌زایی» نماینده تهران در مجلس، عضو فراکسیون امید و عضو حزب کارگزاران سازندگی نیز یکی دیگر از موافقان نامزد پوششی در کنار روحانی است که در گفت‌وگو با همدلی بر این نکته تاکید کرده است. ‌هاشم‌زایی در این گفت‌وگو با انتقاد از اظهارات اخیر احمدی‌نژاد در اهواز گفت که از نیت قلبی احمدی‌نژاد خبر ندارد، ولی با توجه به صحبت‌هایی که داشته، مشخص است که رهبری مورد خطاب او بوده است. عضو فراکسیون امید همچنین احمدی‌نژاد و یارانش را متوهم دانست، چرا که با نامزد کردن بقایی که احتمال رد صلاحیتش بالاست، به خیال خودشان قصد دارند همان روندی را در پیش بگیرند که بعد از رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی در انتخابات 92 پیش آمد و باعث رای سیاسی مردم شد. در حالی که مردم دست آنها را خوانده‌اند و فریب نمی‌خورند. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.
طبق آخرین خبرها گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، روحانی است. ولی محمدرضا عارف، به عنوان رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرده است که در کنار روحانی قصد دارند از نامزد پوششی اصلاح‌طلب هم استفاده کنند. نظر شما درباره نامزد در سایه چیست؟
از ابتدا معتقد بودم که اصلاح‌طلبان نباید فقط با یک نامزد وارد عرصه انتخابات شوند. بلکه اعتقاد داشته و دارم همه چیز فقط روز رای‌گیری نیست و مقدماتی هم تا روز رای‌گیری وجود دارد. چون ممکن است هر مشکل و احتمالی برای نامزد نهایی به وجود بیاید، باید چند نامزد پوششی داشته باشیم که البته در نهایت روز رای‌گیری به نفع روحانی کنار بروند. همچنین جریان رقیب با گزینه‌های زیادی وارد انتخابات می‌شوند و  در نهایت به یک گزینه خواهند رسید.
تجربه نشان داده که اصول‌گرایان در انتخابات به یک گزینه نهایی نمی‌رسند و با چند نامزد در انتخابات شرکت می‌کنند که این نشان از عدم اتحاد و انسجام آنها است. به نظر شما آنها در این انتخابات می‌توانند با یک گزینه نهایی وارد رقابت با روحانی شوند؟
ممکن است امسال به یک گزینه نهایی برسند. مسئله این است که اصلاح‌طلبان هم باید با چند گزینه وارد میدان شوند و برای پاسخگویی به ابهامات و انتقادها باید افراد دیگری غیر از روحانی هم در کنار او حضور داشته باشند که او را حمایت و پشتیبانی کنند و در نهایت زمان رای‌گیری به نفع او کناره‌گیری کنند.
با توجه به چهره‌هایی که از جریان رقیب وارد عرصه انتخابات شده‌اند آیا گزینه جدی‌ای برای رقابت با روحانی وجود دارد؟
از بین چهره‌های اصول‌گرایی که خود را نامزد کرده‌اند، فرد قابل رقابتی با روحانی نمی‌بینم و اطمینان دارم روحانی باز هم پیروز میدان خواهد بود و در مرحله اول انتخاب خواهد شد. ولی بالاخره رقبایی که از ‌تریبون‌ها استفاده می‌کنند قطعا برای تعریف از روحانی پشت ‌تریبون‌ها قرار نخواهند گرفت. از او انتقاد می‌کنند و عملکرد او و دولتش را زیر سوال می‌برند، بنابراین باید مراقب باشیم.
از جریان اصول‌گرا در کنار چهره‌های زیادی که نامزد انتخاباتی شده‌اند، کاندیداتوری رئیسی قطعی نشده بود که با کناره‌گیری او از هیات نظارت بر انتخابات این حضور قطعی شد. به نظر شما رئیسی می‌تواند گزینه قابل رقابتی با روحانی باشد؟
هنوز این حضور قطعی نشده است. تا روز گذشته احتمال نامزدی او کمتر بود، ولی امروز این احتمال قوی‌تر شده است. ولی به نظرم رئیسی هم یک کاندیدا است و هیچ تفاوت خاصی با دیگر نامزدهای اصول‌گرا ندارد.
او می‌تواند گزینه جدی و قابل رقابتی با روحانی باشد؟
 درصورتی که همه اصول‌گرایان پشت او قرار بگیرند انتخابات دوقطبی می‌شود و چون توده مردم هم او را زیاد نمی‌شناسند قطعا روحانی در انتخابات رای می‌آورد.
با توجه به عملکردی که رئیسی در گذشته در دستگاه قضایی داشته است، می‌تواند گزینه مناسبی برای رقابت با روحانی باشد؟
اعتقاد دارم نباید کسی را که در معرض نامزدی است با طرح بعضی سوال‌ها تخریب کرد. بلکه باید افراد را درمعرض رای و انتخاب مردم قرار داد تا خودشان تصمیم بگیرند، ما مردم باهوشی داریم. البته فراموش نکنیم که بالاخره قشری هم هستند که به این تفکر رای می‌دهد. کشور وسیعی داریم که احزاب مختلف و افراد با سلیقه‌های مختلف در آن زندگی می‌کنند. البته خود من از حضور او در انتخابات استقبال می‌کنم. اگر اصول‌گرایان درست تصمیم بگیرند باید پشت سر یک نفر مثلا رئیسی قرار بگیرند.
برخی معتقدند که بعضی رفتارهای رئیسی شبیه به رفتار احمدی‌نژاد است و اقدامات اخیر او درباره سرکشی به برخی مناطق محروم یا توزیع آرد و امثال آن بین مردم، رفتارهایی انتخاباتی است. نظر شما در این باره چیست؟
رئیسی شخصیت متفاوتی از احمدی‌نژاد دارد و بعید می‌دانم چنین رفتاری انجام دهد و حتی در صورتی هم که نامزد انتخاباتی چنین رفتار پوپولیستی از خود نشان بدهد از طرف مردم قابل پذیرش نیست و دیگر کسی فریب این رفتارهای عوام فریبانه را نمی‌خورد.
احمدی نژاد در سخنرانی نوروزی خود در اهواز موضوعاتی را مطرح کرده است که برخی آنها را خطاب به رهبری می‌دانند و برخی معتقدند هدف او روحانی بوده است. نظر شما درباره این اظهارات احمدی‌نژاد چیست؟
از نیت او خبر ندارم، ولی با توجه به صحبت‌هایی که کرد و نکاتی که تاکید داشت مشخص بود که هدفش مقام رهبری است نه شخص دیگری.
این رفتارها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این رفتار اصلا رفتار خوب و سنجیده‌ای نیست و هدف او از این سخنان هر کسی بوده باشد، هم ردیف همان رفتار پوپولیستی او است. زمانی که احمدی‌نژاد در سال 84 نامزد انتخاباتی بود نه مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی رقیب انتخاباتی او بود و نه  آقای ناطق نوری که از چهره‌های شاخص نظام است. چه دلیلی داشت که احمدی‌نژاد در مناظره‌هایش ایشان و سایر شخصیت‌های شناخته شده نظام را زیر سوال ببرد؟ این رفتار تصمیماتی است که بدون فکر انجام می‌شود یا براساس یک توهم از آنها سر می‌زند. به نظر من احمدی‌نژاد و اطرافیانش دچار توهم هستند و تصور می‌کنند اتفاقی که در رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی در سال 92 اتفاق افتاد و همین رد صلاحیت شدن او باعث شد مردم سیاسی‌تر رای بدهند، قرار است این بار با رد صلاحیت شدن بقایی برای آنها رخ بدهد. چون رهبری به احمدی‌نژاد گفت که صلاح نیست در انتخابات حضور داشته باشد و از ثبت نام منع شده است، حالا می‌خواهد کسی را از بین یارانش نامزد کند و وقتی به دلیل نداشتن صلاحیت از طرف شورای نگهبان رد شود، تصور می‌کند جامعه از این رد صلاحیت تحریک می‌شود و در آینده به این طیف رای خواهند داد. ولی مردم دست آنها را خوانده‌اند و قطعا به آنها رای نمی‌دهند.




تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن