تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798507181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت خارجه: اردوغان از نقش ثبات‌آفرين ايران در منطقه آگاه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزارت خارجه: اردوغان از نقش ثبات‌آفرين ايران در منطقه آگاه است
اظهارات رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه در سفر به كشورهاي حاشيه خليج فارس كه ايران را به بي‌ثبات‌سازي در منطقه متهم كرده، واكنش وزارت خارجه را در پي داشته است.
اظهارات رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه در سفر به كشورهاي حاشيه خليج فارس كه ايران را به بي‌ثبات‌سازي در منطقه متهم كرده، واكنش وزارت خارجه را در پي داشته است. سخنگوي وزارت خارجه ايران با بيان اينكه اظهارات اردوغان تحت تأثير فضاي هيجاني خاصي صورت پذيرفته است، تأكيد كرد كه وي بيش از هر كسي به نقش ثبات‌آفرين ايران در منطقه به ويژه در عراق آگاه است.
 
همزمان با اتهام‌زني‌هاي شيخ نشين‌هاي خليج فارس عليه ايران، تركيه نيز به جرگه اعراب پيوسته است و ايران را به بي‌ثباتي در منطقه متهم مي‌كند. پس از آنكه اردوغان ايران را به ايجاد بي‌ثباتي و فرقه‌گرايي در عراق و سوريه متهم كرد، سخنگوي وزارت خارجه نسبت به اين اظهارات واكنش نشان داد. بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در واكنش به اظهارات اردوغان در بحرين گفت: «ثبات و امنيت، اولويت اصلي ايران در منطقه است». به گزارش ايسنا، بهرام قاسمي با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور تركيه در بحرين در خصوص نقش ايران در عراق اظهار داشت: «به نظر مي‌رسد اظهارات اردوغان تحت تاثير جو و احتمالاً تحت فضاي هيجاني خاصي صورت پذيرفته باشد؛ چراكه در ميان سران كشورهاي منطقه، اردوغان بيش از هر كسي به نقش سازنده و ثبات‌آفرين ايران در منطقه به ويژه در عراق آگاه است». رئيس‌جمهور تركيه سه‌شنبه شب در ديدار با حمد بن عيسي آل خليفه، پادشاه بحرين با بيان اينكه در عراق همزمان، هم مجادله مذهبي و هم مجادله قومي وجود دارد، مدعي شد: «در آنجا نيز مليت گرايي فارس وجود دارد. همراه با اين مليت‌گرايي فارس، تجزيه طلبي نيز در آنجا موضوعيت دارد. بايد جلوي اينها را بگيريم. شرايط يكساني نيز در سوريه وجود دارد».
قاسمي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه نقش ايران در افزايش ثبات در منطقه مشهود است، تصريح كرد: «نقش‌آفريني مثبت ايران در عراق بر اساس درخواست دولت قانوني اين كشور در جهت مبارزه با گروه‌هاي تكفيري و تروريستي صورت مي‌پذيرد؛ گروه‌هايي كه دامنه شرارت شان بارها به قلب تركيه نيز كشيده شده است».

سخنگوي وزارت امور خارجه به مقامات تركيه يادآور شد: «ثبات و امنيت، اولويت اصلي ايران در منطقه است و اين مهم جز با درك صحيح شرايط و بازشناسي كنشگران ثبات ساز از بازيگران هرج و مرج طلب و حامي تروريست‌ها ميسر نخواهد شد.» قاسمي در پايان تأكيد كرد: «آنچه مايه نگراني و تداوم بي‌ثباتي در منطقه است، حمايت آشكار و نهان از گروه‌هاي تروريستي و نگاه و استفاده ابزاري از آنها و عدم احترام به حاكميت ملي و تماميت ارضي كشورهاي همسايه است كه بر پيچيدگي شرايط منطقه خواهد افزود.»  اردوغان كه در سال‌هاي گذشته با كشورهاي عربي به خصوص در بحران سوريه در يك جبهه قرار گرفته، سياست‌هاي ضد‌ايراني را در پيش گرفته است. كشورهاي عربي و تركيه كه در سوريه و عراق از محور مقاومت شكست خورده‌اند، ايران را به بي‌ثباتي و فرقه‌گرايي در منطقه متهم مي‌كنند. مقامات سعودي و ديگر كشورهاي عربي بارها از حضور مستشاران ايراني در عراق انتقاده كرده‌اند.
  
ديدار اردوغان با شيوخ عربي
اردوغان از روز يك‌شنبه سفر منطقه‌اي خود به كشورهاي عربي حاشيه خليج‌فارس را با هدف رايزني در مورد مسائل منطقه از جمله مسئله سوريه آغاز كرده است. در جريان سفر دوره‌اي اردوغان به كشورهاي عربستان، بحرين و قطر، مسئولان بلندپايه تركيه‌اي با همتايان عرب خود در اين كشورها ديدار و در خصوص گسترش همكاري، روابط دوجانبه و آخرين تحولات منطقه به ويژه اوضاع سوريه، عراق و يمن بحث و تبادل نظر كردند. به گزارش خبرگزاري آناتولي، مولود چاووش اوغلو وزير خارجه تركيه روز سه‌شنبه با عادل‌الجبير همتاي سعودي خود در رياض ديدار و گفت‌و‌گو كردند. به گزارش خبرگزاري واس عربستان، دو طرف مسائلي را مورد بررسي قرار دادند كه هفته گذشته در جريان برگزاري نخستين شوراي هماهنگي تركيه و عربستان در آنكارا مطرح شده بود. همچنين رئيس‌جمهور تركيه سه‌شنبه در مصاحبه با تلويزيون العربيه تأكيد كرد كه تركيه براي برقراري ثبات در منطقه به پشتيباني كشورهاي خليج به ويژه پادشاهي سعودي نياز دارد. به گزارش روزنامه القدس‌العربي، اردوغان همچنين با محمد بن سلمان، جانشين وليعهد عربستان به بررسي تلاش‌هاي دو كشور در جهت تحقق امنيت و ثبات در منطقه و در رأس آن مبارزه با تروريسم پرداخت. از سوي ديگر، خالد العطيه وزير دفاع قطر شامگاه سه‌شنبه با «فكري اشيق» همتاي تركيه‌اي خود ديدار کرد و دو طرف همكاري مشترك و  راه‌هاي توسعه روابط را بررسي كردند. همچنين تركيه و بحرين بر سر تبعيد شيخ عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين به تركيه به توافق رسيده‌اند. به گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط، پادشاه بحرين با اردوغان توافق كرده كه شيخ عيسي قاسم به تركيه تبعيد شود. در ديدار اخير اردوغان و پادشاه بحرين در منامه همچنين درباره همكاري امنيتي گفت‌وگو و توافق شد. طبق اين گزارش، بحرين نيز متعهد شده است برخي مشكلات مالي تركيه را از طريق سرمايه‌گذاري حل كند.




تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن