تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798300990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوشرو: جهان نیازمند تعهدی جهانی برای تغییر در جهت ایجاد صلح است - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
خوشرو
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه در مجمع عالی‌رتبه سازمان ملل متحد با موضوع فرهنگ صلح سخنرانی کرد. به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور و سخنرانی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس مجمع عمومی سازمان و تعداد زیادی از مقامات کشورهای عضو سازمان برگزار شد، بیش از 50 کشور به بیان نظرات خود در موضوع صلح و فرهنگ آن پرداختند.

غلامعلی خوشرو سفیر کشورمان با اشاره به سپری شدن هفت دهه از تاسیس سازمان ملل متحد، عنوان کرد که موضوع صلح و فرهنگ تغذیه کننده آن باید مهم­‌ترین موضوعی باشد که اعضای این سازمان حول آن متحد شده و دست به اقدامات قاطع می­‌زنند. وی گفت تمایل به برقراری صلح باید بر کلیه منافع دیگر ترجیح داده شود و تمام ابعاد کار سازمان را هدایت کند.

خوشرو با اشاره به سال‌های متمادی بحث و تبادل نظر در مورد صلح و تجارب گسترده حاصل از آن، به برخی عوامل موثر بر صلح هم‌چون تاثیر توسعه نیافتگی بر صلح و ثبات، اهریمن افراطی‌ گری و تروریسم، اهمیت رواداری و احترام به حقوق بشر و آزادی­‌های بنیادی، خلع سلاح و ضرورت امحای کامل سلاح‌­های کشتار جمعی، به ویژه سلاح‌­های هسته‌ای و دیگر مواردی پرداخت که به شکلی صلح را تقویت کرده یا مانع از آن می‌­شوند.

وی افزود: آن‌چه امروزه جهان بدان نیازمند است، تعهدی جهانی برای تغییر در جهت صلح است. باید تغییری بنیادی در شیوه ­ها و رفتارهای قدیمی، معمول و تکراری ایجاد شود تا جهانی عادلانه‌ تر، اخلاقی­‌تر و دموکراتیک‌تر شکل بگیرد چراکه لازمه صلح پایدار، عادلانه بودن آن است.

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد با اشاره به جنایات گروه‌­های تروریستی نظیر داعش، بوکوحرام، القاعده و جبهه النصره در گوشه و کنار جهان، افزود که صلح واقعی را تنها می‌­توان از طریق کاشتن بذر خرد، رواداری و احترام به دیگران در ذهن انسان‌ها ایجاد کرد.
 
وی اظهار داشت: کسانی که هویت یا قدرت خود را بر پایه تقابل، طرد و تکفیر قرار می­‌دهند ذاتا با مدارا و صلح مخالف‌اند. امروز همه دنیا می­‌دانند که کدام ذهنیت مخرب و پوچ، تغذیه کننده نیروی اهریمنی تروریسم است، و راه مقابله با آن را نیز می‌دانند. اما آن‌چه مانع از اقدام جدی شده است، اغراض کوته­‌بینانه سیاسی و منافع خاص برخی افراد است.

نماینده دائم کشورمان راه­‌های پیشبرد آرمان صلح را توقف حمایت از جنگ­ طلبان، پایان اشغال­‌گری، دست کشیدن از ذهنیت­ هایی که به دنبال سلطه و برتری‌ جویی فرهنگی و نظامی است و نیز احترام به دیگران، اعم از ملت‌­ها، شیوه‌های زندگی و ایده­‌ها دانست و گفت برای تحقق صلح اصیل، مراکز قدرت باید بپذیرند که مشکلات جهان را با توسل به قدرت نظامی نمی­‌توان حل کرد.

خوشرو در پایان سخنان خود با اشاره به ابتکار کشورمان در طرح ایده «جهان علیه افراطی­ گری و خشونت» که در قالب دو قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب کلیه کشورهای جهان رسیده است، بار دیگر بر دعوت کشورمان از کلیه ملت­ها برای اتحاد در جهت آرمان صلح تاکید کرد. 

انتهای پیام



جمعه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن