تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804888544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران اسلامی برای ما از جایگاه والایی برخوردار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس جامعه اسلامی صربستان:
ایران اسلامی برای ما از جایگاه والایی برخوردار است

صرب


شناسهٔ خبر: 3828425 - شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
دین و اندیشه > اسلام در جهان

.jwplayer{ display: inline-block; } رئیس جامعه اسلامی صربستان دربلگراد در دیدار معاون بین الملل سازمان فرهنگ گفت: ایران اسلامی برای ما از جایگاه والایی برخوردار است و از همکاری با برادران ایرانی مان استقبال می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباس خامه‌یار معاون بین‌الملل این سازمان به همراه محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی کشورمان با سعاد نَصوفوویچ، رئیس العلمای  جامعه اسلامی صربستان در دفتر ساختمان آموزشی این جامعه در کنار مسجد بایراکلی  دیدار و درباره  وضعیت کنونی جهان اسلام،  فعالیت‌های آموزشی جامعه اسلامی صربستان و گسترش ارتباطات آموزشی متقابل آموزشی بین نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و این جامعه به تبادل نظر پرداختند. در ابتدای این دیدار «سعاد نصوفوویچ» با ارائه توضیحاتی در مورد جامعه اسلامی در صربستان گفت: جامعه اسلامی صربستان ۱۴۸ سال است که احداث شده و در طول مدت فعالیت خود با فراز و نشیب‌ها و مشکلات زیادی روبرو بوده است. وی گفت: در چند ماه اخیر نیز تحولات اساسی در مدیریت جامعه اسلامی ما رخ داده است. در این مدت موفق شده ایم چهار مدرسه دینی، یک دانشکده و تعداد زیادی پیش دبستانی داشته باشیم. البته تعداد مسلمانان این منطقه نسبت به تعداد شهروندان صرب بسیار کم است ولی اهمیت کاری آن و امانتی که در دستمان ما است، بسیار مهم می باشد. نصوفوویچ در این دیدار ضمن اشاره به نگاه خوب جامعه اسلامی صربستان به ایران اظهار کرد: ما همیشه از همکاری با برادرانمان استقبال می‌کنیم مخصوصا همکاری با براداران ایرانی مان که برای ما از جایگاه والایی برخوردار هستند. ایران اسلامی کشوری با تمدن چندهزار ساله و فرهنگی غنی می تواند یک همراه خوب برای ما باشد. وی افزود: ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز تاکنون همراهی‌های خوبی با جامعه اسلامی بلگراد داشته و دارد و این نشانه یک دوست خوب برای ما است. رئیس العلمای جامه اسلامی صربستان در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام تصریح کرد : اکثر مسلمانان دنیا هدف اصلی خود را می‌دانند ولی با چگونه رسیدن به آن آشنا نیستند، اما خوشبختانه ایران هم می‌داند که هدفش چیست و هم از چگونگی رسیدن به آن هدف آگاه است.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران از تجربیات خوبی در جهان اسلام برخوردار است و باید از این تجربه استفاده کرد، افزود: به امید خدا ازاین دیدارو گفت‌وگوی برادرانه و دوستانه با شما برادران ایرانی برکتی برای تمام مسلمانان این منطقه حاصل خواهد شد.

رئیس العلمای جامه اسلامی صربستان ادامه داد: البته هرجا که دو برادر مسلمان در کنار یکدیگر قراربگیرند خداوند درکنار آنها هست و امیدواریم که لطف خداوند در کنار ما نیز باشد و درهر کلمه‌ای که ادا می کنیم حضور خداوند در آن احساس شود.

نصوفوویچ اظهار کرد: امروز جهانی که در آن قرار گرفته‌ایم جهانی پر از مشکلات است و ایران همیشه تلاش کرده تا با بهترین صورت با گرفتاری ها و مصیبت‌هایی که بر آن وارد شده است، فائق شود.

در ادامه این دیدار، معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز گفت: ما مطمئن هستیم که شما با پیشینه اخلاقی و علمی تقوی و فضیلتی که دارا هستید می توانید محور خوبی برای مسلمانان منطقه باشید.

عباس خامه یار با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام گفت: حقیقتا هم اکنون شرایط بسیار سختی در جهان اسلام داریم و عده‌ای با نام خدا و دین به جان اسلام افتاده‌اند و با حرکاتی ناشایست مشکلات زیادی برای اسلام ایجاد کرده‌اند و چهره غیر واقعی از اسلام به همه نشان داده‌اند.

وی افزود: این یا از روی جهل است و یا از روی مزدوری. چنین وضعیت بحرانی و تفرقه موجود درجهان اسلام و با این اندیشه‌های جاهلانه و برداشت نادرست در ذهن عده ای، کار و مسئولیت علمای اعلام را سنگین تر کرده است.

خامه‌یار ادامه داد: ما احساس می کنیم که همان گونه که فرزند پیامبر امام حسین (ع) فریاد می کرد « آیا یاری دهنده‌ای هست که مرا یاری کند» فریاد اکنون اسلام نیز در شرایط امروزی نیز این است که آیا یاری دهنده‌ای هست که من را (اسلام را) یاری کند.

وی افزود: تکفیری‌ها در دنیای غرب چهره ای وحشتناکی از اسلام به جا گذاشته اند که کار همه ما را سنگین می‌کند و باید با کمک و همبستگی بیشتر با یکدیگر چهره واقعی اسلام و مسلمانان را معرفی و مردم را بهتر با اسلام آشنا کنیم و جلوی این انحراف ها را بگیریم.

خامه‌یار با اشاره به نظر رئیس العلما درباره تجربه ایران در جهان اسلام گفت: من بیش از سه دهه با علمای اهل سنت و جهان اسلام در حوزه تقریب مذاهب اسلامی ملاقات و همکاری داشتم و همیشه این مساله مطرح بود که جمهوری اسلامی تاوان حمایت ازهمه جهان اسلام و همه فرق اسلامی را می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه ایران تجربیات خود را که تجربه انقلاب در بیش از سه دهه گذشته می باشد در اختیار همه علمای اسلام گذاشته است، اظهار کرد: مردم ما ناراحتی و مشکلات بسیار زیادی را تحمل کرده‌اند تا ما این تجربه را بدست آوردیم.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افزود: ما این تجربه را خالصانه در اختیار همه قرار می‌دهیم و به تعبیر قرآن کریم هیچ انتظار و چشم داشتی هم از احدی نداریم و فقط به وظیفه شرعی خود عمل می کنیم.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از رئیس العلمای جامعه اسلامی صربستان برای سفر به کشورمان دعوت بعمل آورد و خطاب به وی گفت: با سفر خود به ایران می‌توانید پیشرفت‌های ما را که برغم جنگ تحمیلی و بیش از سه دهه محاصره اقتصادی با اراده مردم در تمامی ابعاد ادبی، فرهنگی و صنعتی به دست آوردیم که همه را مدیون اسلام عزیز هستیم، مشاهده فرمائید.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن