تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799315041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمان آن رسیده تا مدل های جدید مدیریت کشور ایجاد شود / پیشنهاد رئیس مجلس در حد یک سوژه است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گزارش «تانباک»؛ در هفته گذشته، علی لاریجانی، نشست مشترکی با رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی برگزار کرد. وی برگزاری این گونه نشست ها را مناسبت ارزیابی و بر ادامه این جلسات ـ که در مجلس نهم نیز توسط نایب رئیس مجلس جلسات با رؤسای کمیسیون های تخصصی برگزار می شد ـ تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توصیه می کنم مسائل مهم کشور توسط کمیسیون های تخصصی پیگیری شود. البته در کتابچه استراتژی های مجلس، اولویت های هر کمیسیون مشخص است؛ برای نمونه، اولویت های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روشن است.

وی افزود: برخی مسائل مهم کشور قبل از بررسی در صحن علنی باید در چنین نشست هایی بررسی و هماهنگی هایی برای ارتقای کار فراهم شود.

لاریجانی در بخشی از سخنان خود درباره اداره بهتر کشور نیز پیشنهادهایی داد و گفت: فکر می کنم می شود، روی مدل هایی کار کرد که در کشور ـ که مثلا وزیر ستادی داشت و تعدادی از وزرا ـ استانی باشند.

البته رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص این پیشنهاد خود توضیحی نداد، ولی برخی از نمایندگان مجلس به تبیین نظر رئیس مجلس پرداخته و تفاسیر متفاوتی از این گفته لاریجانی داشتند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: لاریجانی از معدود رؤسایی است که در مجلس شورای اسلامی سه دوره ای شده است. وی همچنین یک سابقه اجرایی قوی به عنوان یک عقبه قوی در رزومه خود دارد. او در سازمان صدا و سیما، شورای عالی امنیت ملی و پست وزرات داشته است.

این نماینده مجلس گفت: انتظاری که از وی می رود، این است که وی می خواهد، در این دوره مجلس را با نوعی سیاست و استرتژی خاص هدایت کند و برنامه های خاصی برای خود در نظر گرفته است. در جلساتی هم که داریم این موضوع را همیشه دنبال می کند و حتی مأموریتی هم به مرکز پژوهش های مجلس داده تا سیاست های کلی و نقشه راه کمیسیون ها را نیز تدوین و تعیین کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین یادآور شد: تلاش لاریجانی بر این است که بتواند شیوه جدیدی در مدیریت کشور ایجاد کند، و اعتقاد وی بر این است که نحوه مدیریت در قوه مجریه و قوه مقننه باید تغییر پیدا کند؛ از جمله تلاش هایی که در قوه مقننه شده اینکه مجلس از صحن محوری به کمیسیون محوری تبدیل شود.

وی ادامه داد: در واقع به جای اینکه هر هفته چند جلسه در صحن علنی برای قانون گذاری ایجاد شود، راهکاری در نظر گرفته شود که نمایندگان بتوانند در کمیسیون ها روی موضوعات مختلف تمرکز کنند. دولت هم از چنین روش مدیریتی به نوعی تبعیت کند و در تصمیمات خود از روش های علمی و کارشناسی برخوردار شود.

یوسف نژاد ادامه داد: گویا پیشنهاد لاریجانی، پیشنهاد خوبی است و برای آنکه رؤسای جمهور بتوانند بر وزرا تسلط کافی داشته باشند و وزرا نیز بتوانند امور را کامل در دست بگیرند، خوب است.

وی گفت: اجرای این شیوه می تواند باعث تجمیع امور در استان ها بشود و با ایجاد تمرکز روی اداره استان ها، از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات قرار گیرند. همچنین باعث تنفیض اختیارات و تمرکز زدایی از مرکز کشور می شود؛ به نظر می رسد که لاریجانی به دنبال ایجاد چنین سیستمی است.

این نماینده مجلس گفت: شخصا به عنوان کسی که هم در مجلس بوده و هم به عنوان یک مدیر اجرایی در پست های اجرایی حضور داشته ام، از این ایده دفاع می کنم، مهم ترین برتری این شیوه تمرکز زدایی است.

یوسف نژاد گفت: نزدیک بودن وزرا به سطوح کارشناسی می تواند به کمک مجلس نیز بیاید و موضوعات به صورت واقع بینانه ترین حالت خود در مجلس تصویب شود.

این نماینده گفت: البته این بحث هنوز به عنوان یک سوژه مطرح است و باید در قالب کمیسیون های مربوطه و کمیسیون های تخصصی بررسی شود. نظرات دولت ها و دستگاه های مختلف در این مورد گرفته و پس از اینکه پخته و آماده شد، با کار کارشناسی قوی و برنامه ریزی شده وارد چرخه سیاسی اداره کشور شود.




۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن