تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817032321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمامی شرایع الهی بدون ولایت بی مغز و تهی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یک پژوهشگر ادیان نوظهور مطرح کرد:
تمامی شرایع الهی بدون ولایت بی مغز و تهی می شوند

شعبده شوم


شناسهٔ خبر: 3795555 - شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها

.jwplayer{ display: inline-block; } محمد حسین فرج نژاد، پژوهشگر ادیان نوظهور گفت: ولایتی که در عرفان اسلامی با آن رو به رو می شویم، دقیقا اساس تمام ادیان و دین ابراهیمی و تمام شرایع الهی در تمام بشریت است. به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «شعبده شوم» با موضوع «بررسی نقش ولایت پذیری در دین اسلام در مقایسه با یهودیت» و با حضور حجت الاسلام دکتر سعید ارجمندفر، پژوهشگر دین و رسانه، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه و دکتر محمد حسین فرج نژاد، پژوهشگر ادیان نوظهور و دبیر انجمن سواد رسانه ای) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت. در این برنامه دکتر محمد حسین فرج نژاد با اشاره به مولفه های عرفان حماسی عاشورا، گفت: به نظر می رسد که مهمترین مولفه های عرفان حماسی عاشورا همان مولفه های دین اسلام است که در عرفان اسلامی به زبان عرفان باز ترجمه شده است. وی در ادامه افزود: بدون شک توحید، ولایت و معاد باوری مهمترین مولفه هایی هستند که در عرفان اسلامی برجسته شده اند. دبیر انجمن سواد رسانه ای با اشاره به ولایت در عرفان اسلامی اظهار داشت: ولایتی که در عرفان اسلامی با آن رو به رو می شویم، دقیقا اساس تمام ادیان و دین ابراهیمی و تمام شرایع الهی در تمام بشریت است. وی در خصوص اهمیت ولایت در شرع الهی تاکید داشت: تمامی شرایع الهی بدون ولایت اساساً بی مغز و تهی می شوند. دکتر محمد حسین فرج نژاد گفت: ولایت همواره در مقابل عبد مطرح می شود، با توجه به این که عبد با توسل جستن به ریسمان ولایت الهی محقق می شود. وی همچنین در ادامه اظهار داشت: ولایت اگر فراموش شود، راهی که ولی هم به عنوان شرع مطرح می کند نیز فراموش خواهد شد. این پژوهشگر ادیان نوظهور با بیان این که محوریت شرعیت به دلیل محوریت ولایت در عرفان اسلامی بسیار برجسته است، گفت: امروزه برخی از فرقه های انحرافی اسلامی، مسیحی و یهودی با حرف های مختلف محوریت شرعیت را کم رنگ و مرده نموده و به نوعی انسان گرایی و سکولاریسم را برجسته و مهم می شمارند. وی همچنین در ادامه افزود: شرعیت الهی همواره حدود و راهی است که خداوند متعال برای رسیدن به غایت عرفان که همان شهود حقیقت هستی است، قرار داده است. دکتر محمد حسین فرج نژاد با تاکید بر این که انسان بدون لحاظ شرعیت به جایی نمی رسد، اظهار داشت: حضرت امام حسین(ع) در شب آخر زندگی خویش و قبل از واقعه عاشورا شرعیت، نماز و گفتار نیک خود را فراموش نکرده و به اعتقاد خود پایبند بودند؛ به طوری که تا لحظه های آخر تاکید به حدود شرعیت از گفته های امام حسین(ع) بسیار مشهود برداشت می شود. در بخش دیگر برنامه حجت الاسلام دکتر سعید ارجمند فر با اشاره به تفاوت های عرفان مسیحی و عرفان حماسی عاشورا، گفت: اصلی ترین تفاوت بین عرفان مسیحی و عرفان حماسی عاشورا را می توان با بررسی و ماهیت تاریخ عرفان مسیحی به دست آورد. وی همچنین در ادامه افزود: در نگاه خاص مسیحیان، جوشش و خروش مسیح یکی از دلایل تشکیل عرفان مسیحی شده است. عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تفاوت قیام و شخصیت امام حسین (ع) و قیام و شخصیت مسیح (ع) در بین مسیحیان، گفت: بدون شک آن چیزی که مسیحیان از حضرت مسیح(ع) به تصویر می کشند، آن چیزی نیست که ما به آن باور و اعتقاد داشته باشیم. وی همچنین در همین خصوص اضافه کرد: ما حضرت مسیح(ع) را مانند سایر پیامبران الهی، انسانی انقلابی، پر شور و حرارت و معصوم از گناه و برخوردار از سلحشوری در مقابل ظلم و عدالت خواه و شرعیت مدار می دانیم، به طوری که در نگاه مسیحیان، حضرت مسیح(ع) را پیامبر ندانسته و پسر خدا می دانند که تفکر باطل و اشتباهی است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن